Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

26-09-2011 om 17:23

Vraag aan ouders: wat vinden jullie kinderen nou leuk aan frans (of stom, mag ook)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Haha

Zo zie je, toch niet helemaal goed opgelet, maar de woorden van het liedje ken ik toch wel nog....
Wat ik ook nog heel goed weet van een andere klas Frans, was dat de leraar tegen me riep dat ik het natuurlijk helemaal niet geleerd had, toen ik bij een mondelinge overhoring van de cijfers niet a la minute het goede antwoord wist. En dat terwijl ik er zo op had zitten blokken.. Dat stomme Frans! (vond ik toen)

Valkyre

Valkyre

09-10-2011 om 20:29

Zelf

Zelf vond ik het heerlijk, Frans, terwijl we best een saaie juf hadden. Een belgische, met zo'n kortaf accent. (Zelf vind ik Zuid-Frans veel mooier, en veel duidelijker, want er wordt veel minder ingeslikt. Amour est un oiseaux rebellE, dat werkt).

Wat ik zowel aan mijn leerlingen als aan mijn studenten merk, is dat de lestijd snel gaat als je veel korte opdrachtjes doet. Een filmpje (ik doe vaak fill-in-the-blank, dus een transcriptie geven en woordjes weglaten.) Een spreekopdracht (patati patata heette dat bij onze Franse les vroeger - babbelen is dat toch?), over een tekstje, of over je hond, zoiets (in tweetallen). Een invuloefening (vocab) over hetzelfde onderwerp als het filmpje, zodat het vocabulaire terugkomt. Alles in korte stukjes - 10 minuten per onderwerp ofzo, met een minuutje of wat uitleg tussendoor.

Alles om de boel levendig te houden

Ik vertel ook veel over de geschiedenis van de taal, maar daar zitten VMBO-ers vast niet op te wachten. Grappige anecdotes misschien? Ik probeer ze zoveel mogelijk te laten lachen, want dan onthouden ze meer.

Ook heel leerzaam voor mij, dit draadje! (Kunnen we niet een docentendraadje beginnen?)

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2011 om 18:38

Valkyre (licht ot)

Als antwoord op je laatste vraag: nee! En zo ja, dan graag publiekelijk

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.