Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ailin

Ailin

13-04-2010 om 19:11

Vraagje aan de experts mbt uren vrij

Hallo,

een vraag aan jullie: ik heb voor een halve dag vrij gevraagd op de basisschool voor mijn dochter, groep 7. Helaas is dat verzoek niet ingewilligd. Het jammere is nu dat haar zus maar ook neefjes en nichtjes allemaal vrij hebben gekregen(op andere scholen)voor die halve dag. Het betreft een familieweekend weg ter ere van opa's verjaardag.

Als reden van opgaaf geeft directeur dat de leerplicht dat niet als reden toestaat en daarover gaat mijn vraag. Ik dacht dat directeur helemaal geen goedkeuring hoeft te hebben van leerplicht(ambtenaar) om dochter vrij te geven voor die halve dag. Is dat zo of vergis ik me daarin?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bezwaar maken

Heb je dat antwoord van het schoolhoofd op schrift, of was het mondeling?
"Ik dacht dat directeur helemaal geen goedkeuring hoeft te hebben van leerplicht(ambtenaar) om dochter vrij te geven voor die halve dag. "
Dat klopt. Tot tien dagen mag het schoolhoofd het zelf weten. Maar dat neemt niet weg dat het mogelijk is dat het schoolhoofd denkt dat het niet mag.
Groet,
Miriam Lavell

Marie E

Marie E

14-04-2010 om 11:27

Info op site gemeente

Check eens de site van de gemeente. Daar staat vast de informatie.

Per school wordt verschillend omgegaan met de 10 dagen waarvoor de directeur toestemming mag geven, de een is daar makkelijk in en de ander juist niet. Op de school van mijn kinderen wordt alles gemeld aan de lpa (maar die doet natuurlijk niets aan 'geoorloofde' gevallen). Die 10 dagen waarvoor de directeur toestemming mag geven, zijn natuurlijk wel aan voorwaarden verbonden.

Nee

"Die 10 dagen waarvoor de directeur toestemming mag geven, zijn natuurlijk wel aan voorwaarden verbonden. "
Nee. Dat zijn ze niet.
Groet,
Miriam Lavell

Ailin

Ailin

14-04-2010 om 23:19

Ja, afwijzing staat op papier

Dank jullie wel. Ik dacht al dat het zo was.
Ik heb de afwijzing met die reden zwart op wit. Heb ook bezwaar gemaakt. Weliswaar niet officieel omdat daar de tijd niet meer voor is maar heb een begeleidend briefje met meer uitleg naar directeur gedaan. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.