Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-07-2015 om 15:27
Ik heb een paar vragen over een cluster 2 school.
Mijn nichtje zit op cluster 2 . Nu hebben ze daar op school gezegd dat haar ontwikkelingsperspectief ongeveer groep 5- 6 is. Ik schrik daar van, betekent dat dan dat je niet naar een vmbo of mavo zou kunnen?
Nu ga ik heel veel met haar om en zie toch dingen dat erg goed gaan voor haar leeftijd. Mijn vraag is of ze niet veel beter af zou zijn op een sbo.
Bij een sbo zitten de meeste wel op een niveau van vmbo-mavo.Ik heb zeker het idee dat ze op een sbo goed mee zou kunnen en ze heeft dan kinderen in de buurt , die ze nu niet heeft.
Misschien weet ik te weinig van een cluster 2 af, maar ik maak me er een beetje zorgen over of ze op de goede plek zit. Daarbij is het lastig of ik dat aan moet geven bij zus.
16-07-2015 om 21:07
Ach vergeten...
Mijn jongste is nu 7 en gaat naar groep 4 van cluster 2. Hij zit met 15 kinderen in totaal in de klas. Hij is de enige met hoorapparaten. Een ander kind heeft een CI en de rest heeft op de een of andere manier last in het spraakgebied.
Iedere week gaat hij 2 keer naar de logopedie. Daarnaast veel ondersteuning door de klassenassistent (concentratieproblemen).
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.