Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-08-2011 om 14:13
Vanmorgen kregen wij een mail over de vrijwillige ouderbijdragen die school hoopt dat wij betalen dit jaar.
De berekening was keurig uitgesplitst.
30 euro voor het ouderfonds,de bijdrage hiervoor wordt gebruikt voor o.a uitbreiding van de mediatheek,kosten voor diploma uitreiking, begeleiding van excursies en kamp en het verfraaien van gebouw en terrein.
25 euro voor het materiaal fonds waarbij het geld gebruikt wordt voor extra materialen voor de vakken verzorging, tekenen, handvaardigheid,CKV, biologie, scheikunde, natuurkunde, atlassen, sport attributen en rapport omslagen.
Deze eerste twee items staan ook nog keurig uitgesplitst in hoeveel euro voor elk onderdeel.
Verder nog
20 euro voor excursie voor het vak biologie
15 euro voor excursie voor het vak aardrijkskunde
40 euro excursie theater voor het vak CKV
45 euro voor uiteen lopende activiteiten voor het vak BSM
30 euro voor een outdoor sportdag
10 euro voor een bezoek aan een regionale studiebeurs.
en last but not least de buitenlandse reis van 360 euro.
Er zit ook een overeenkomst aan gekoppeld die je moet tekenen en waarin je aan kan geven voor welke zaken je wel en welke zaken je niet betaalt.
Niet betalen is niet mee doen.
Kan iemand mij uitleggen waar dan de term vrijwillige ouderbijdrage vandaan komt?
Ik snap dat ik niet hoef te betalen voor excursies van de vakken die niet in zijn pakket zitten. Misschien als ik dat wel doe dat dat de vrijwillige component in het geheel is?
Wat zouden jullie wel of niet betalen?
26-08-2011 om 16:10
Excursie = vrijwillig
"Niet betalen is niet mee doen. Kan iemand mij uitleggen waar dan de term vrijwillige ouderbijdrage vandaan komt? "
In die constructie is de activiteit vrijwillig. Dat wil zeggen: voor zover deze activiteiten noodzakelijk zijn voor de lessen, moet de school een alternatief bieden voor wie niet betaalt. Dus of de school betaalt de excursie zelf, of de school organiseert een studieles die de excursie vervangt.
Als je betaalt, dan is deelnemen wel verplicht.
Zie ook in je draadje boven.
Groet,
Miriam Lavell