Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ayla

ayla

06-07-2011 om 10:58

Wanneer rapportbespreking

op oude school was het normaal dat je kind eerst het rapport kreeg en dat de week erna 10-minutengesprekken met de ouders waren. Op de nieuwe school is het gebruikelijk dat je eerst een 10-minutengesprek hebt en dan 1 tot 2 weken erna het rapport krijgt. Die laatste variant vind ik niet heel handig, je ziet het rapport eigenlijk pas na het gesprek en als je dan alsnog vragen hebt moet je weer een extra gesprek aanvragen. Ik wilde dit bij de MR wel eens in de groep gooien, het hoe en waarom van deze volgorde maar ik was wel eens benieuwd hoe dit bij andere scholen gaat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

06-07-2011 om 11:45

School van middelste

geeft rapport mee, en een paar dagen later krijg je de bespreking
school van oudste en jongste heeft bespreking en tijdens die bespreking krijg je het rapport.

Fransien

Fransien

06-07-2011 om 13:36

Tijdens bespreking

Wij krijgen tijdens de bespreking het rapport pas te zien. Tot nu toe is dat voor ons geen probleem geweest, als er iets aan de hand is, zijn de juffen namelijk al eerder naar je toe gekomen en wordt er dubbele tijd ingeroosterd.
Wij krijgen overigens geen gesprek bij het overgangsrapport, wel jammer.

Fleur

Fleur

06-07-2011 om 14:49

Eerst

rapport,dan gesprek

Tegelijk

Of het in alle groepen zo gaat weet ik niet, maar in de groep 1/2 van zoon krijg je het rapport tijdens het gesprek.

Groeten,

Temet

Hier

Bij ons ligt het rapport ook tien minuten voor het gesprek klaar, en wordt het daarna meteen besproken. Kind heeft dan overdag al van te voren het rapport in gezien, klassikaal. Zij weet dus ons al te vertellen wat er in haar rapport staat. Ik vind dit wel een goede methode.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

06-07-2011 om 21:59

Hier ook eerst gesprek

Hoi Ayla,
Hier hebben we ook eerst het gesprek en iets later krijgen de kinderen de rapporten mee. Ik vind het prima zo, waarom heb jij er moeite mee? Je hoort op het 10 min gesprek alles al wat er in het rapport staat met uitleg, dus als je het rapport krijgt zijn er geen vragen meer want je wist al wat er in staat. Het je het al eens zo meegemaakt of moet je het gesprek en rapport nog krijgen?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

06-07-2011 om 22:01

Tiepvaut

Sorry, de laatste zin moet zijn Heb je al..enz.

Bij ons

Liggen de rapporten in de gang en kun je die inzien voor het gesprek. Bij het laatste rapport van het jaar is er vanaf groep 3 helemaal geen gesprek meer, tenzij daar aanleiding voor is.

Eerst rapport, week later gesprek

Ik vind het wel fijn dat we eerst het rapport meekrijgen en dat een week later het gesprek is. Je kan het rapport dan rustig doornemen, eventuele schrik laten bezinken en bedenken wat je precies wil vragen of bespreken.

skik

Guinevere

Guinevere

07-07-2011 om 15:50

Rapporten in de gang?

Dat meen je niet, dat de rapporten ter inzage in de gang liggen. Iedereen kan daar dus in kijken??? Kan ik me niet voorstellen en daar zou ik ook nooit mee accoord gaan.
Hier wordt het rapport op school voorbesproken met kind en daarna krijgen de ouders het mee bij het 10 minutengesprek. Werkt wel goed, maar in die 10 minuten moet dan ook het hele rapport worden doorgesproken wat wel aan de krappe kant is.

Henriette123

Henriette123

07-07-2011 om 16:56

Guinevere

Hier bekeek je de rapporten ook altijd op de gang, maar dat was geen enkel probleem. Juf "roept" ouders van kind A ouders van kind B krijgen op de gang het rapport plus wat schriften om te bekijken. De rapporten lagen dus nooit onbeheerd op de gang. Na 10 minuten worden de ouders van kind B naar binnen geroepen, en kregen de ouders van kind c het rapport enz

Guinevere

Guinevere

07-07-2011 om 21:18

Henriette

Dat lijkt me een goede methode. Maar Nerina zegt letterlijk dat de rapporten bij haar school op de gang liggen.

Vera*

Vera*

08-07-2011 om 09:13

Hier

Bij dochter staan de rapporten klaar voor als je rapportbespreking hebt, alle voor die avond dus.
Zoon kreeg zijn rapport en een week later was er rapportbespreking (andere basisschool)

Vera

En hier

krijgen de kinderen het rapport mee naar huis met een afsprakenformuliertje erin voor het tienminutengesprek. Was een paar jaar geleden wel anders, toen werd het rapport pas tijdens het gesprek getoond. Geen rapportgesprek maar een rapportpresentatie dus. Hebben we nog een keer een hele hoop ged*nder mee gehad... manlief had in de gauwigheid wat kleine lettertjes over het hoofd gezien die toch wel heel essentieel waren. Derhalve ben ik er voorstander van dat ouders de gelegenheid krijgen het rapport in alle rust in te zien voor het tienminutengesprek.

ayla

ayla

10-07-2011 om 09:24

Omdat

er soms dingen in het rapport staan die niet besproken worden en toch belangrijk zijn. Bijvoorbeeld bij dochters eerste rapport begin dit jaar, wisten we dat ze ondergemiddeld scoorde bij rekenen, schrijven en gym, te verklaren door haar versnelling. dat ze overal bij inzet en werkhouding ook onvoldoende en ondergemiddeld scoorde was ons niet verteld. Als ik dat had geweten had ik meteen in gesprek kunnen gaan dat ik dat belachelijk vond, nu kreeg dochter een vrij slecht rapport mee. dat was niet meer te corrigeren ook al zei school naderhand dat dit niet de bedoeling was geweest. Nu bijvoorbeeld heb ik het idee dat er iets met de cito-uitslagen niet klopt. Maar er is niemand meer bereikbaar. Ik had liever het rapport ingezien voordat we et mee naar huis hadden gekregen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.