Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tantu

Tantu

18-06-2019 om 19:20

wannneer in Amsterdam bekend of er plek is als zij-instromer?

Ha,

Weet iemand wanneer precies bekend wordt of je kind als zij-instromer een plekje krijgt op de gewenste school? Iemand ervaring mee?

Gezegd wordt: einde schooljaar. Wil niet nog een keer mailen of bellen om niet al te pushy te zijn

Iemand n idee?

Hangt van de school af

De zomervakantie begint 13 juli, dus er is nog een maand de tijd. Sommige leerkrachten gaan dan nog even door om af te ronden, veel zijn de 12e ook al helemaal klaar ermee.
Het zou de school sieren als ze je dochter laten weten wanneer ze de uitslag kan verwachten.
Scholen worden in deze tijd opgegeten door het einde van het jaar met alle drukte die daarbij hoort dus je hoopt dat ze zich tijdig realiseren dat er nog iemand op een antwoord wacht.
Als je geen antwoord krijgt zou ik in elk geval de week van 8 juli gaan bellen.
En als je dochter mogelijk ook een ander aanbod heeft dan kun je overwegen om op die gronden een eerder antwoord te vragen.

Tantu

Tantu

18-06-2019 om 21:42

dank

Anne, ik zit met geknepen billen.... Hoop ZO dat ze daar heen kan....

@Emma

@Emma

18-06-2019 om 22:01

formatie

De formatie is nu wel rond voor het nieuwe jaar. Nu hebben ze ook zicht op het aantal klassen en hoe vol het zit in de 2e klassen en hoger.
Volgens mij kan je gewoon bellen om te vragen wanneer je bericht kunt verwachten. Dat is volkomen legitiem. Ze gaan je kind echt niet weigeren omdat ze vinden dat jij teveel belt.

Anoniem

Anoniem

18-06-2019 om 23:28

Binnen 10 weken

Aan de reacties te lezen, heb je ergens op dit forum al mee geschreven. Die voorgeschiedenis heb ik helaas gemist, maar als je je dochter hebt aangemeld op een school, moet die school binnen 6+4 weken laten weten of ze je kind kunnen plaatsen. Ik weet niet wanneer je je dochter hebt aangemeld?

Veel mensen van scholen weten dit zelf niet of vaak zeggen scholen dat ze tussentijds niemand plaatsen, maar officieel is het dus die 10 weken.

Verder heb ik als ouder zelf 2 keer met dit probleem te maken gehad, maar dan in een andere stad. Oudste wilde na de brugklas overstappen en al ruim op tijd in het voorjaar aangemeld. School wist de hele tijd niet of er plek was, ik kon bellen wat ik wilde, maar ze wisten het echt niet. Pas de donderdag voor de vakantie een afwijzing gehad. Die school had echt de rapportvergaderingen afgewacht.

Vervolgens kon ik dus in de zomervakantie op zoek naar een andere school. Dat was drama. Bijna niets was meer bereikbaar. Gelukkig de school waar ze nu nog zit wel. Eerste week van de vakantie een reactie, laatste week van de vakantie een afspraak en meteen de week erop daar begonnen.

Middelste moest afstromen en naar een andere school. Ook door veel scholen aan het lijntje gehouden. Weer scholen die de rapportvergaderingen afwachten en pas daarna uitsluitsel willen geven. Weer afwijzingen op het laatste moment. Laatste afwijzing de vrijdag voor de zomervakantie. Bezwaar gemaakt. Begin van de zomervakantie reactie op bezwaar. Laatste week van de zomervakantie gesprek en ook hier na de vakantie begonnen.

Kortom mijn ervaring is dat scholen niets doen met de formele termijnen, bellen had geen nut, ze wachten tot de rapportvergaderingen. Als je daarna nog iets wilt hangt alles aan de eerste en laatste week van de vakantie.

Heb vaker meegekregen dat het drama is in Amsterdam. Weet jullie verhaal niet, maar heel veel succes!

Mia9

Mia9

19-06-2019 om 11:29

Hier komende week rapportbesprekingen

Dus ik zou verwachten dat ze op zijn vroegst eind volgende week zouden bellen.
Ik ken de situatie, vriendin van dochter heeft afgelopen jaar ook heel lang in onzekerheid gezeten, ik duim dat je snel goed bericht krijgt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.