Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
fSanne69

fSanne69

20-05-2018 om 15:34

Wannneer stopt scholierentegemoetkoming?

Oudste is 18 sinds februari. Doet eindexamen VWO6.

Heeft in april (eind april) voor de eerste keer scholierentegemoetkoming gekregen.

Doet nu eindexamen en heeft volgens mij 3 juli diploma-uitreiking als ze het haalt.

Gaat in augustus/september studeren (augustus introductie en de eerste lessen eind augustus of september? Weet ik even niet precies).

Wie weet of ze in juli nog scholierentegemoetkoming krijgt?

En zo nee, hebben jullie dan nog zakgeld/kleedgeld gegeven in de zomerperiode voordat jullie regeling/financiële bijdrage voor studeren (op kamers) in ging?

Sanne69

Sanne69

20-05-2018 om 15:36

aanvullende vraag

En mocht ze niet slagen (verwacht ik wel, maar je weet het nooit), en ze gaat volgend jaar Vavo doen om alsnog haar VWO-diploma te halen, loopt het dan wel gewoon door?

Goeie vraag

https://duo.nl/particulier/opleiding-stoppen-of-wijzigen/van-opleiding-veranderen.jsp

Ik zou daarvoor de site van DUO raadplegen en zonodig met hen mailen of bellen. Zij gaan er over.

Mogelijk dat je dochter gebruikt moet maken van de overbruggingsregeling. En dat je aan de school vraagt met welk tijdstip zij bij DUO opgeven dat de opleiding gestopt is. en dan de overbruggingsuitkering voor de tussenliggende periode aanvragen. Als dat nodig is.

Ook bij VAVO heb je recht op de scholierenvergoeding.
https://duo.nl/particulier/ouder/studiefinanciering/mijn-kind-zit-op-vmbo-havo-of-vwo.jsp

Frédérique

Frédérique

20-05-2018 om 21:52

Volgens mij het hele schooljaar

Een van mijn kinderen was blijven zitten en was daarom 18 in 6 VWO, maar wij wisten niks van een tegemoetkoming. Hij heeft het alsnog aangevraagd in juli, toen hij zijn diploma al lang en breed binnen had en kreeg toen in één keer het bedrag van nov (toen hij 18 was) t/m augustus.

mirreke

mirreke

20-05-2018 om 23:05

de tegemoetkoming scholieren stopt

in de maand dat je je diploma haalt. Als je in de daaropvolgende september gaat studeren, moet je voor de twee tussenliggende maanden de overbruggingsregeling aanvragen, dan krijg je ook in de vakantiemaanden de tegemoetkoming nog. Maar die krijg je dus alleen als je meteen in het jaar na je diplomauitreiking gaat studeren. Als je al bij aanvraag van de tegemoetkoming weet dat je dan gaat studeren, kun je te overbrugging ook meteen aanvragen. Volgens mij hoef je dat dan alleen maar aan te vinken, op hetzelfde formulier.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-05-2018 om 00:11

T/m augustus

Mijn dochter werd in mei 18. Volgens mij heb ik kinderbijslag gekregen tot en met juni en heeft ze in juli en augustus de scholierenbijdrage gekregen. Die heeft ze gewoon gehouden naast haar zak/kleedgeld. Er kwamen immers nog genoeg kosten aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.