rodebeuk
19-05-2010 om 10:23
Wat doen ze bij jullie nog voordat de zomervakantie begint?
Vanochtend een beteuterde groep 5-er in de keuken "mama, we moeten ook nog een werkstuk maken voor de vakantie". Hij vond het niet leuk (tot tranen aan toe) want het moest volgens een vast format, echt met alle toeters en bellen.
Verder natuurlijk
sportdag
avondvierdaagse
schooltuinen
excursie naar de verkeerstuin (wel erg leuk met van die ototjes)
juffendag (kleuters, ook leuk want zoonlief had zijn drakenpak uitgekozen en o o o wat is dat toch snoepig)
... we hebben het er vorig jaar ook al even over gehad op het forum en ik meen me te herinneren dat de een er wat nuchterder over doet dan de ander. Maar ik vind het echt erg veel allemaal, hoe 'leuk' ook. En naar aanleiding van het Discodraadje van Sharon* vroeg ik me even af wat voor exotische dingen jullie nog mogen meemaken tussen nu en de zomervakantie....
denkster
19-05-2010 om 10:34
6 activiteiten, veel optioneel
tussen februari en mei: (waar ouderhulp bij nodig was)
sportdag
openjufdag
open muziekles
kijkochtend
uitje naar bloemenwinkel
paasontbijt
projectavond
ouderavond (optioneel)
verplichte spreekavond
vanaf mei tot zomer:
citosurveillance
avond4 daagse
kamp groep 8
zangavond
rapportavond (optioneel)
schoonmaakavond
Eigenlijk is schoonmaak/klusavond niet verplicht, school is formeel verantwoordlijk voor schoonmaak, maar het spaart ontzettend veel geld uit natuurlijk, en we hebben weinig achterstandsleerlingen dus dat geld kunnen we wel gebruiken...
vlinder72
19-05-2010 om 11:01
Volgens mij
valt het bij ons wel mee. Tot de zomervakantie hebben wij nog
1. avondvierdaagse
2. eindfeest
Verder verwacht ik dat onze oudste in groep 4 nog cito toetsen zal krijgen. En nog een keer AVI lezen. Mijn twee jongste hebben aan het eind van december een avi toets gedaan (gr 1 en gr 2). Allebei hadden een prima resultaat en dan hoeft het daarna gelijk niet meer.
Weinig feest hier. Sommige kinderen in groep 4 moeten hun spreekbeurt nog doen. Dus niets rustig aan tot de zomervakantie.
Rosa van der Zanden
19-05-2010 om 21:46
Hier:
Eén kijkavond, muziekvoorstelling van de schoolband ('s avonds, niet verplicht) en als extraatje verjaardagsfeest juffen, schoolreis, op de laatste dag talentenjacht. Alle lessen gaan gewoon door, ook kind in groep 8 heeft véél les en véél huiswerk. Ik heb niets gehoord (of willen horen) over schoonmaken.
rodebeuk
20-05-2010 om 07:38
Bingo
..net een brief gekregen dat ze as vrijdag naar een musical van Pabo-leerlingen gaan. Lopend (da's wel lekker met dit weer).
Vrijdagmiddag doen ze echt de raarste dingen hier. Er stond nog speciaal in de brief dat deze musicals altijd zo leuk zijn...
Leuk!
(Met dat woord kwam ik ook in het draadje van Sharon.)
Bintje
20-05-2010 om 08:36
Leuk - enorm ot
Als ik het woord ¨leuk¨ hoor, hoor ik nog altijd de woorden van mijn vroegere hoogleraar; ¨Hoe bedoel je leuk, kun je er om lachen?¨
Tango
20-05-2010 om 21:51
En hier nog
Tangozoon heeft vandaag zijn schoolreis gehad, voor hem volgt er nog een eindfeest en w.s. nog wat testjes om te kijken of hij echt wel naar groep 3 kan.
Tangodochter, groep 5, krijgt haar schoolreis nog, 2 zelfs, want ze hadden nog een extra reisje gewonnen met een hardloopgebeuren hier in het dorp. Verder moet ze nog een spreekbeurt houden en zit ze nu volop in de toetsperiode. Ook nog eindfeest natuurlijk en daarnaast nog divese buitenschoolse activiteiten.
En dan nog de schoolschoonmaak in beide klassen, maar die is natuurlijk voor moeders.
Wat zullen we blij zijn als het vakantie is.
Sharon*
20-05-2010 om 22:19
Rodebeuk
Nou de BSO dus die disco, waar zoon niet heengaat. Ik geloof dat de overblijf ook nog een disco organiseert. Verder een avondfietstocht (kan oudste zoon ook al niet vanwege keel en neus amandelen die er uit gaan). Avond vierdaagse ook geloof ik. Juffendag voor de kleuters komt er ook aan (1 na oudste zoon zal wel weer als spiderman willen gaan, hoewel zo'n drakenpak hem ook er leuk zal staan). Over enkele weken een sportdag. Dat was het denk ik.
Bastet
21-05-2010 om 07:38
Trouwens.....
Hier is de laatste schooldag 1 juli,en dochterlief krigjt net een opdracht mee voor een werkstuk....dus ze gaan hier gewoon door met alles.
Bastet
Tirza G.
22-05-2010 om 23:24
Jeetje
Hier moeten ze nog tien weken. O nee, nog negen na de pinksteren. Ik mag toch hopen dat er in een kwart schooljaar ook nog wat geleerd wordt.......
Tirza