Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-01-2010 om 06:44
Juf op school is jarig, er wordt om een bijdrage gevraagd voor een kadootje, wat is nu een gangbaar bedrag om te geven,klasje van 4 en 5 jarige,wat is "normaal" om in dit geval als bijdrage te geven,
groet Fleur
25-01-2010 om 07:26
Hoi,
Hoi,
Ik weet alleen dat mijn kindjes een briefje mee hebben gekregen, hoera de juf is jarig, ze vind het leuk om een kadootje van de kinderen te krijgen,wilt u uw kind mee laten doen dan kunt u uw bijdrage afgeven bij....,
vandaar de vraag,wat is een gangbaar bedrag,volgens mij doen deze eerst,kijken wat er binnen is gekomen en dan het kado kopen en dat is het natuurlijk niet eerlijk als ik bv 5 euro per kind geef terwijl een ander misschien 1 of 2 euro betaalt,dus ik begrijp het heel goed,maar wil ook niet dat mijn kindjes de enige zijn die niet bijdragen, of dat later blijkt te weinig/teveel hebben gegeven,groet
25-01-2010 om 07:59
Hier
is 50 cent of 1 euro een heel normaal bedrag. Wordt meestal in een brief door de klasse-ouder kenbaar gemaakt en iedereen doet meestal wel mee. We hebben klassen van rond de 25 a 30 kinderen dus een leuk bedrag voor een aaardigheidje. Vaak wordt er iets gekozen waar de klas ook plezier van heeft, een voorleesboek oid. Dit is ook wat de meeste leerkrachten aangeven op onze school, een spel of boek (bruikbaar voor de klas) als kado.
25-01-2010 om 21:07
Niets
Bij ons op school is het geld inzamelen al een poos afgeschaft.
Hier krijgen de kinderen een briefje met de mededeling dat juf dan-en-dan jarig is en dat ze het heel leuk vindt om een zelfgemaakt cadeautje of tekening te ontvangen van de kinderen.
scheelt weer veel gedoe
en de kinderen vinden het helemaal leuk.
Mina-bak-graag