Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wat nu.....

weer en wat moet er mee aan?

Zoontje kwam vanmiddag uit school met een gesloten envelop met daarin een brief. Het blijkt dat alle kinderen uit zijn klas op school tijdens de gymles zijn bekeken door de vakdocent gym om te zien hoe het staat met de motoriek.

Zoals ik al verwachtte is de motoriek van zoon niet heel erg super, wat dus ook tijdens dat "onderzoek" naar voren kwam. Dit is voor ons een niet onbekend probleem, oudste had hier ook last van. Zoon zit op zwemmen en judo en is altijd buiten bezig, klimmen, rennen enz..

Tot mijn verbazing kregen wij het advies van de vakdocente om meer met bewegen te gaan doen en dat konden we dan bij haar doen in een soort van "gymklasje". Bijgevoeg een mooie prijslijst en een toevoeging dat om deel te nemen aan dat "gymklasje" er eerst een test gedaan moest worden voor 90 Euro. Ik vind dat maar een beetje raar, ik wist niet dat kinderen met gym ook al getest werden?

Wat moet ik er mee?, ben best wel een beetje boos! Mag dit allemaal zomaar?

groet,
kippetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Silas

Silas

27-09-2012 om 20:37

Verscheuren

Dit riekt naar klantenwerving. Ik vind dat als ze zijn bekeken/ getest dat ze dat met jullie rechtstreeks moeten overleggen en niet via een briefje.
En sowieso testen zonder vooraankondiging vind ik ook heel raar.
Dus in jouw geval zou ik of om verheldering vragen of de brief verscheuren.

Gr

Ely

Ely

27-09-2012 om 21:51

Dit klinkt bij mij als dat school zich heeft laten lenen voor een slim bedoelde commerciële actie. Ik zou wel even informeren hoe school dit ziet en het verder negeren. Raar dat school zich ervoor leent. What's next? Lunchtrommeltjes controle en een lunchkar met 'gezonde voeding' voor de deur?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

27-09-2012 om 22:30

Vreemd

Ik ken wel het principe dat de gymleraar een soort screening uitvoert welke kinderen baat zouden kunnen hebben bij extra motorische begeleiding. Dit zou ik prima vinden. Het wordt vaak aangekondigd via de schoolgids en als ouder krijg je bericht als de gymleraar vindt dat jouw kind hier zou passen.
Ik heb nog nooit gehoord van extra kosten. In het voorbeeld van Kippelien gaat het om een extra test van 90 euro. Is de klas zelf dan gratis?
Ik zou het aanbod weigeren (aangezien zoon al veel beweegt, inclusief sportclub) en het verder negeren.

Docent van school?

Dit is gewoon klantenwerving, raar dat dit mag van school. Ik zou dit toch aankaarten op school. Kijken hoe ze er op reageren en verder negeren die "speciale" gymles. Straks komt juf met extra betaalde rekenlesjes aan huis en de intern begeleider gaat voor extra geld cito toets oefeningen aanbieden voor groep 7 en 8 na schooltijd.
Absurd.

koentje

koentje

29-09-2012 om 12:16

Nou ja zeg...

de school als commercieel wervingsbureau!!
Dit moet niet mogen!

Tine Winkel

Tine Winkel

29-09-2012 om 12:45

Ook boos

Hoi,

Ik zou hier ook boos om worden, om verschillende redenen:
het riekt wel erg naar geldklopperij. Die gymleraar heeft toch al een soort intake gedaan, waarom moet dat dan nogmaals en dat voor 90 euro?
Sowieso vind ik dat de school zich niet met dit soort dingen zou moeten inlaten, eigen adviespraktijk via school laten verkopen, brr.

Ik weet wel dat tijdens gym vaker dit soort dingen geobserveerd worden. Gebeurde bij ons op school ook. Als school hier echt iets mee zou willen, zouden ze m.i. dus RT gym moeten aanbieden - gratis uiteraard, net als RT voor lezen en rekenen. Heeft mijn oudste dochter ook een poos gehad, omdat ze 'niet kon klimmen'. Nee, dat klopt, ze was idd altijd erg voorzichtig met klimmen, bang dat ze bij anderen op de vingers ging staan op het klimrek - en de gymleerkracht dacht daarom dat ze niet goed kon klimmen. Dochterlief heeft dus 8 maanden lang 1 uur gym per week extra gehad, en dat terwijl gym haar lievelingsvak is, Tinedochter was dus helemaal happy.

elsje78

elsje78

29-09-2012 om 17:13

Mrt

motorische remedial teaching hebben wij soms voor leerlingen die heel angstig zijn of echt last van hun eigen motoriek hebben.

Dat is altijd in overleg en altijd gratis

Ilva

Ilva

02-10-2012 om 16:51

Hier ook maar

Hier was het vorig jaar ook maar er waren bijna kosten aan verbonden. (€ 20 per kind) Mijn twee kinderen hebben meegedaan aan het MRT. Vonden het heel erg leuk maar bij het laatste gesprek met de leraar kwam er wel uit dat oudste geen problemen heeft met de motoriek maar met z'n zelfvertrouwen (met aanmoediging verdween het probleem) en bij de jongste, ja wel wat problemen maar hij was erg sterk en kon het goed aan. MRT leraar begreep dus ook niet zo goed waarom zij erbij zaten. Maar goed, ze vonden het leuk. Voor € 90 had ik het nooit gedaan. Hier kregen ze een hele grote bal (skippybal zonder handvat) mee en nog wat kleine dingen om thuis te oefenen. Bal mochten ze houden (dus nu twee van die krengen in huis!). De organisatie die de MRT regelde vond ik trouwens slecht. Wilde ze ook nog een foto van mijn kind gebruiken op de nieuwe folder. Wij hebben geweigerd, gelukkig maar. Ik zag de folder liggen in het zwembad en onder de foto waar mijn zoon had moeten staan (ze hadden ons een voorbeeld gestuurd) stond: Voor kinderen die niet mee kunnen komen. Nee, dat is leuk als iedereen in het dorp dat kan zien. Sukkels.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.