Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-12-2011 om 16:10
Mijn zoon kwam gisteren met een wat vaag verhaal: hij werd door een andere jongen tegengehouden (die met een klasgenoot een wedstrijdje deed wie er het eerst op de stoel zat) terwijl hij op een stoel wilde gaan zitten die bezet werd gehouden voor iemand anders. Doordat hij zich niet liet tegenhouden viel hij over de tafel heen met zijn handen naar voren en sloeg daarbij een map van tafel.
Er was geen leerkracht aanwezig bij het incident en omdat andere kinderen zeggen dat het zijn schuld was, moest hij nablijven.
Oke dat is tot daar aan toe. Maar vandaag komt hij thuis met een bonnetje van een nieuw gekochte map die hij zou moeten betalen.
Wat zouden jullie doen?
13-12-2011 om 16:17
Pas overblijfcursus gehad
Met een stuk over aansprakelijkheid. School hield geen toezicht, dus is aansprakelijk.
13-12-2011 om 16:51
Ja,
het gaat om VO.
De map schijnt onderaan los te zijn gegaan, zodat de spiraal deels los van de map kwam te zitten.
13-12-2011 om 17:11
Maar het is maar de vraag
in hoeverre het echt zijn schuld was. De eigenaar van de map wilde zoon fysiek beletten bij de stoel te komen waardoor zoon viel en de map in zijn val meenam.
Vervolgens komt de dan arriverende docent met de vraag aan de klas wiens schuld dat is. Waarbij mijn zoon als schuldige aangewezen wordt.
13-12-2011 om 22:15
Mmmm
Eigenlijk klinkt dit niet als een leuk spelletje, maar meer als pestgedrag.
Ik zou me over de map niet zo heel erg druk maken, maar eerder een bij zoon doorvragen of er niet wat meer aan de hand is. Verder zou ik aanbieden om map te repareren, moet volgens mij wel lukken. En grote kans dat ie sowieso voor het einde van het jaar uitelkaar zou liggen.
15-12-2011 om 12:19
Het gaat niet
om het geld wat de map kost, het gaat me meer om of het redelijk is dat mijn zoon gestraft wordt en vervolgens de map moet betalen. Uiteindelijk heeft de docent met de drie jongens gesproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het een gezaemlijke schuld was. Dus inderdaad, de schuld werd iets te gemakkelijk naar hem geschoven.
Maar pestgedrag is het ook niet echt. Ze zijn inmiddels al weer vrienden...