Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

03-01-2011 om 12:29

Weer gestart na de kerstvakantie

Viel wel weer tegen hoor vanmorgen. De kinderen waren bijna niet wakker te krijgen. Meestal slapen ze hier pas na een week vakantie pas lekker uit en dan begint de school dus alweer snel. Eenmaal op school hadden ze er best wel weer zin in om iedereen weer te zien.
En wat kan er in 2 weken tijd veel gebeuren: juffen die kindjes hebben gekregen, kinderen die broertjes of zusjes hebben gekregen, nieuwe kinderen in de klas.
Tangozoon gaat de komende maand ook een spannende tijd tegemoet. Hij doet groep 2 dit jaar over en de juffen vonden dat hij er wel aan toe was om wat dagdelen in groep 3/4 mee te gaan draaien. Deze week horen we of dat inderdaad gaat gebeuren en per wanneer. We vinden het wel goed voor hem, want na 2 1/2 jaar kleuteren ervaart hij dat echt als een warm badje en zoooo veilig allemaal. De stap naar groep 3 wordt dan wel heel groot voor ons toch al best onzekere mannetje dat erg veel tijd nodig heeft om te wennen. Maar wel weer heel spannend allemaal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

03-01-2011 om 13:48

Hier ook weer

en wat viel het tegen, vooral voor ayladochter, die vanochtend meteen buikpijn en hoofdpijn had. Gisteravond sliep ze om half tien nog niet. De vakantie had van ons allemaal wel een paar weekjes langer mogen duren

Geen probleem

Oudste (9) was een eitje, die was eigenlijk wel weer aan school toe. Ze was gisteren al uit zichzelf begonnen een presentatie over dieren te maken

Jongste (bijna 5) was een ander verhaal. Gisteravond al een ramp met gaan slapen en vanmorgen meteen "ik wil niet naar school." Maar eenmaal op school was er niets aan de hand.

Zelf heb ik geen vakantie gehad (wel beetje vrij tussendoor) dus voor mij geen probleem, het opstarten. Wel even wennen om 's avonds weer alle broodtrommels en bekers klaar te maken.

Tango

Tango

03-01-2011 om 14:59

Ayla

Ik dacht juist dat in het zuiden van het land de vakantie nog een week duurde omdat jullie later vakantie hadden gekregen, maar het loopt dus toch gelijk. Wat vervelend dat Ayladochter er weer zo tegenop zag om naar school te gaan. Hopelijk is het allemaal toch wel meegevallen.
Hier waren ze er eigenlijk best weer aan toe om te gaan. Tangozoon was vooraf aan de vakantie al 3 dagen ziek geweest, dus die had een extra lange vakantie gehad. Dat kon je echt merken, hij liep zich verschrikkelijk te vervelen thuis.

Joepie weer naar school

zo dachten zowel dochterlief van 4 en ik erover
Niets mis met een vakantie, maar op een gegeven moment zit je elkaar alleen maar in de weg, ondanks de uitjes en de activiteiten.
Wel weer een driftbui omdat we haar vanmorgen niet uit lieten praten, maar ze kletst al weeeken lang aan een stuk door en mogen we haar zowiezo niet onderbreken.....
Gelukkig ging ze opgewekt naar school en mag ik haar zo weer ophalen bij de BSO.

Yta Chalne

Yta Chalne

03-01-2011 om 16:06

Niks aan, weer naar school. Jongste heb ik vanmorgen om kwart voor acht wakker gemaakt, commentaar: "Denk je dat het nu alweer nodig is, school?" Het is ook wel de makkelijkste kleuter aller tijden, die gewoon lekker zelf speelt en knutselt terwijl man thuis werkt en fantastische dingen bedenkt als hij de tijd heeft. Ik zou een maandje kerstvakantie niet overdreven vinden. En ik was zelf niet eens vrij

soepstengel

soepstengel

03-01-2011 om 17:31

Hier nog wel vrij

in het zuiden, dus we doen nog even een weekje rustig aan......

mar

mar

04-01-2011 om 09:07

Tegenvaller

Dochter had zich helemaal verheugd om weer te beginnen. Maar helaas, de partner van juf was op oudejaarsdag onverwacht overleden. Ze kwam helemaal verdrietig thuis.

koentje

koentje

04-01-2011 om 10:38

Mar

wat naar! En wat schrikken voor je dochter. Sterkte voor de juf. Ze zal er n og wel even niet zijn...

mar

mar

04-01-2011 om 22:07

Pelle

Het team wist het blijkbaar pas zondagochtend en is zondagmiddag bij elkaar gekomen. E.e.a. is ook in het buitenland gebeurd, dus ik kan mij ook voorstellen dat de juf zelf op nieuwjaarsdag niet gelijk de school/directie heeft gebeld.
Op zich heb ik wel het gevoel dat de kinderen zorgvuldig ingelicht zijn en dat de begeleiding goed is. Hoogstens is het voor mijn dochter extra vervelend omdat mijn man/haar vader gezondheidsproblemen heeft en we de afgelopen jaren telkens begin januari in het ziekenhuis belanden. Voor haar gevoel begint het jaar nooit goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.