Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ayla

ayla

08-02-2010 om 09:48

Wel woorden geen letters

bij ayladochter in groep 2 zijn ze nu pas begonnen met voorbereidend lezen, dus letterkennis vergroten. Ayladochter an al een tijdje een beetje lezen en thuis lees i vaak met haar. Het was mij echter al opgevallen dat in vergelijking met haar woordkennis haar letterkennis slecht is. Ze kan dus gemakkelijk het woord boom lezen maar weet niet welke letter de 'b' is als ik het haar vraag. Nu was de juf dit ook al opgevallen en die vertelde me dat vanochtend. Het verbaasde haar ook, alsof ze op een een of andere manier wel de woorden kon herkennen zonder de letters te kennen. Nu moet ik zeggen dat alleen de letters dochter ook niet interesseert, ze wil dolgraag lezen maar die letters vind ze dodelijk saai. Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*bella*

*bella*

08-02-2010 om 10:16

Gewoon

Het verbaast mij dat het juf verbaast. Jammer dat er nog steeds zo weinig bekend is over verschillende leerstijlen. Hier op school ook hoor, alleen hoorde ik het niet want ik had het er verder niet over met de juf. Maar dochter leerde ook zo. Las al goed terwijl ze nog niet alle letters kende, en letters omdraaide etc. Maar juist door veel te lezen leerde ze de letters.

ayla

ayla

08-02-2010 om 10:50

Grijns

dat is waar Pelle, leert ze toch nog iets dit jaar, hopelijk gaat ze nu dan ook het nut in zien van die "saaie' letters leren. Maar dochter schrijft inderdaad ook met blok/hoofdletters, veel gemakkelijker. Waarschijnlijk zal ze volgend jaar wel op hara kop krijgen omdat ze het helemaal fout doet.

ayla

ayla

09-02-2010 om 15:23

Wanneer leesmoment

tot nu toe deden we het vaak zo dat bij het slapen gaan ik iets las, en dan ayladochter. Ze heeft hier echter telkens minder zin in, moe en chagrijnig.
Wanneer oefenen jullie lezen met de kinderen?

ayla

ayla

09-02-2010 om 15:53

Nee geen moeten

ze vraagt er zelf vaak na maar heeft dan binnen een paar minuten geen zin meer. Ik denk vooral omdat het te laat op de avond is en ze moe is. Voorlezen doen we standaard iedere avond dat gaan we ook absoluut niet afschaffen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.