Vera*
31-05-2010 om 15:53
Welk boek is leuk?
Brugklaszoon moet een boek lezen voor Nederlands uit de volgende lijst:
http://www.jongejury.nl/boeken/leestips/drie-pepers/
Welke is leuk?
Zoon houdt van Harry Potter, de grijze jager serie (staat erbij maar mag niet), Francine Oomen (mag niet) en Artemis Foyle vindt hij ook leuk.
Doordat hij nog herstellende is, heeft hij liever direct een leuk boek 
Namens zoon bedankt voor het meedenken!
Sawo
31-05-2010 om 17:02
Moeilijk
Hoi Vera
Mijn zoon vindt vooral Torak en wolf leuk. Maar raar dat je alleen het 5e deel mag lezen? Maar verder ken ik alleen Simone van der Vlugt Vlinders en dit vond mijn zoon ook leuk.
Dit boek gaat over de paranormale gave van een meisje. Zij ziet in haar dromen een moord op een jongen. Samen met haar vrienden wil ze deze moord oplossen.
Torak en wolf lijkt denk ik meer op grijze jager serie.
suc6
saar
Maylise
31-05-2010 om 17:29
Vera
Ik ken bijna niks van wat op dat lijstje staat (hoewel veel titels wel erg interessant klinken) maar hier op het forum heb ik vaak gelezen dat hart van ink van Cornelia Funke wordt aanbevolen aan Harry Potter liefhebbende kinderen. Misschien is dat dus een optie?
Verder zag ik dat Terry Pratchet ook op de lijst staat. Ik denk dat dit wel eens een succes kan zijn. Het zijn fantasy boeken met veel absurde humor en dat laatste spreekt ook jongeren vaak erg aan.
Maylise
IngridT
31-05-2010 om 18:25
Ik ken er wel wat.
Mijn Harry P-fan-brugklaszoon was erg te spreken over het huis elfae (of zo) van Mariette Aerts. Nacht v Inkt is ook heel goed (maar deel 3 van een trilogie! Mag deel 1, hart v Inkt niet?) Terry Pratchet vind ik zelf niet zo, maar is idd wel heel erg fantasy, dus msch wel iets voor je zoon!
En er stond ook nog ergens iets van Stravaganza of zo!? Stad van weet-ik-wat? Heeft zoon ook gelezen. Ook nogal Harry P / Lord of the ring-ig...
Succes!
Ingrid (wel leuk trouwens zo'n lijst, hier worden ze gewoon het bos in gestuurd met 'nederlandse schrijver, minimaal C (als je het uit de bieb haalt) geen serie, en minder dan 10 jaar oud. Best lastig hoor, voor een brugklasser, om dan uit het niets iets leuks te scoren)
mirreke
31-05-2010 om 18:51
Cornelia funke!
Prachtig, wel dik.
Verder ken ik er niet zo veel, merk ik.
Vera*
31-05-2010 om 22:12
Bedankt
Morgen zal ik zoon jullie suggesties laten lezen en kan hij naar de bieb om iets uit te zoeken. Als hij wat leuks heeft uitgezocht dan is hij morgenavond en overmorgen niet aanspreekbaar
.
Vera*
01-06-2010 om 21:18
En het is geworden
Zoon heeft ook nog de hulp van de bibliotheekmevrouw ingeroepen en heeft o.a. Stravaganza - stad van geheimen uitgekozen van Mary Hoffman.
Het is blijkbaar een leuk boek want hij is al aardig ver. Bedankt voor jullie suggesties.