Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
eenmoeder

eenmoeder

24-08-2018 om 19:30

Welke rekenmachine?

Mijn zoon van 15 gaat volgende week naar 4 HAVO. Profiel NT

Welke rekenmachine is het meest geschikt?

Alvast bedankt!

Grafische rekenmachine

Volgens mijn dochter gebruiken ze voornamelijk de grafische rekenmachine. En dan kun je het beste het exemplaar aanschaffen dat de school aanbeveelt.

Daarnaast een gewone rekenmachine, maar dat kan van alles zijn.

zebra

zebra

24-08-2018 om 19:40

en de "oude"

rekenmachine zeker nog houden! Bij het examen mag de grafische rekenmachine niet gebruikt worden of het moet intussen al veranderd zijn (eindexamen hier was in 2016)

braam

braam

24-08-2018 om 20:29

zeker afwachten

Het is echt aan te raden om de rekenmachine te gebruiken die school aanbeveelt. Je kunt ze allemaal online bestellen, vandaag besteld morgen in huis, dus gewoon even afwachten. De docent legt uit hoe dingen werken bij die specifieke rekenmachine, en als je een andere hebt moet je bij alles zelf uitzoeken hoe het moet. En bijna alle dingen gaan echt anders bij verschillende merken.

Zebra is denk ik in de war met natuurkunde of scheikunde. Voor wiskunde mag je wel een grafische rekenmachine gebruiken op het examen (en dat was in 2016 ook zo). Maar de gewone rekenmachine inderdaad bewaren voor de andere vakken.

Precies braam.

Grafische voor wiskunde, de ‘gewone’ voor alle andere vakken. ‘Vroeger’ was de grafische ook toegestaan bij sommige andere vakken, maar dat is een paar jaar geleden veranderd. En idd het standaard model bestellen dat de school in kwestie gebruikt.

Ingrid

zebra

zebra

24-08-2018 om 22:17

profiel NT

kan inderdaad best zijn dat ik me vergist heb hoor en dat je de machine wel bij het wiskunde examen mag gebruiken. Maar inderdaad de gewone rekenmachine ook houden. Soms zijn mensen namelijk geneigd om die dan maar weg te doen.

Zebra. Je vergist je idd

En het is niet profiel-afhankelijk wat voor rekenmachine, het is per vak wettelijk vastgelegd of er een grafische rekenmachine gebruikt mag (moet) worden. Voor alle wiskunde op havo en vwo niveau is dat een grafische. Voor alle andere vakken waar je een rekenmachine mag gebruiken mag de grafische NIET.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.