Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Brave Hendrik

Brave Hendrik

22-03-2019 om 10:58

Welke typecursus voor puber (14 jaar)

Mijn dochter wordt binnenkort 14 jaar. Ze wil voor haar verjaardag een typecursus hebben. Nu zie ik dat er een grote verscheidenheid in prijs en inhoud is. Abrasoft en Ticken zijn leuk geprijsd (rond 50 euro) maar zijn die niet te kinderlijk? En bieden cursussen van over de 100 euro ook zo veel extra waar voor hun geld?
Welke kunnen jullie adviseren?

Niet online

https://www.scheidegger.nl/opleidingen/typevaardigheid.html

Ambrasoft lijkt mij meer iets voor de bovenbouw van de basisschool en 14 jaar is nog wel jong maar kan goed samen met andere meer volwassen deelnemers.

Ik heb zelf, ja heel lang geleden, tien vingers blind leren typen bij Scheidegger. In het buurthuis van mijn dorp. Ze deden het ook met muziek. Er naartoe gaan lijkt mij handiger dan online cursussen want daar is zoveel afleiding online en er naartoe gaan wordt je er toch beter bij bepaald.

Ik heb het niet in 1 keer gehaald want mijn eindexamen vroeg meer tijd. Maar het jaar daarop het ik het diploma alsnog gehaald.

Ik had mijn kinderen in groep 3 al graag naar een cursus gehad maar toen was er voor die leeftijd alleen online en dat werkte niet.
Mijn zoon schakelt inmiddels zelf over van bonken met twee vingers naar tien vingers blind omdat hij zijn snelheid wil verhogen. En hij is steeds de notulist bij vergaderingen.

Triva

Triva

22-03-2019 om 17:22

hmm

Lekker een goedkope kiezen en je dochter belonen met geld als het af is. Zo heb ik dat ook met oudste gedaan, cdrom van type-expert. Ze zijn met 14 oud genoeg om dit gewoon serieus te doen.

Gratis kan ook gewoon: https://www.typelesonline.nl/

Jasmijn

Jasmijn

23-03-2019 om 10:55

idd niet te duur

Volgens mij geen dure cursus doen hoor, zelf hadden mijn broer en ik een cursus van scheidegger (echt duur) en wat Anne beschrijft in een buurthuis met muziek (zo ontzettend suf en wat had ik er een hekel aan)
Dochter heeft pica gedaan en haar pica map (ze kreeg dan iedere week een nieuwe opdracht toegestuurd) heb ik nog aan meerdere vrienden uitgeleend om die cursus ook te doen, want dat kon prima met die map (en naderhand realiseerde me ik natuurlijk ook wel dat het echt erg duur was en zo'n cursus weinig 'doet' het kind moet het zelf willen en doen) Dus kan je net zo goed iets online doen, zeker als het gratis kan.
Mijn zoon heeft het half gedaan, had er geen zin in, maar als ik hem nu half blind zie typen dan gaat dat echt reuze snel, dus ach, ik vind het prima zo. (en hij ook)

Geen cursus

Geen cursus is ook goed hoor. Alle kinderen gaan toch wel typen.

Bregje

Bregje

24-03-2019 om 08:45

ducktypen

Mijn dochter heeft pas ducktypen afgerond, ze heeft hier 4 maanden over gedaan en ze is 9 jaar. Wij vonden dat ze zelf mocht kiezen welke cursus ze deed, het moet leuk zijn anders doen ze het niet. Deze was 99 euro!

AnneJ daar ben ik het niet mee eens hoor, ik ken er genoeg die met 2 vingers typen. Hier op school willen ze graag dat je in groep 7 je typdiploma hebt. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

25-03-2019 om 10:21

typeles

Dank voor de reacties.
Ik heb mijn dochter budget gegeven voor de typeles en haar vervolgens de gratis (link verwijderd door forumbeheer) laten zien. Een half uurtje later zat ze tezamen met haar broer (met twee laptops) een wedstrijdje te houden wie het snelste foutloos de eerste oefening kon doen.

Nu maar zien waarvoor ze gaat kiezen.
Dank jullie voor de reacties.

Carla

Carla

27-03-2019 om 19:54

School

Typcursus is toch een vast vak op de basisschool? Dit lijkt mij geen echte reactie, aangezien je op je 14e op een middelbate school zit. dan moet je onderhand echt wel kunnen (blind)typen. Of ben ik nu te hard?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-03-2019 om 23:02

Klasje

Mijn dochter had les op school, bij een héél strenge juf die mopperde over niet gemaakt huiswerk. Dat was een mooie stok achter de deur (hoewel ik ook wel eens de avond van tevoren een stukje heb getypt, met mijn 300+ apm).

Bregje

Bregje

28-03-2019 om 18:29

Carla

Hier is het op de basisschool geen vak. Als je hier in groep 7 nog geen typediploma hebt dan spreekt de juf de ouders aan of je er al over nagedacht hebt of je thuis met een typediplama aan de lag gaat.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-03-2019 om 18:32

Op school maar niet op school

De lessen werden wel op school gegeven, maar na schooltijd door een externe partij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.