Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Waszakje

Waszakje

27-08-2012 om 14:39

Wie doet bij jullie de schoolwas?

Hier werd onlangs aan ouders gevraagd wie er de schoolwas (handdoeken, vaatdoekjes en theedoeken) zou willen doen. Tegen een kleine vergoeding uiteraard.
Nu rees bij veel ouders de vraag hoe dit op andere scholen geregeld is. Rouleren de leerkrachten met wasdienst? Is er een wasmachine op school? Doen ouders dit?

Het gaat om een basisschool.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen flauw benul

geen idee wie de schoolwas doet. Ik in elk geval niet

Er heeft ons nooit enig verzoek hierover bereikt. Dus of de leerkrachten rouleren, of ze brengen de boel naar de wasserette ofzo. Ik woon in Amsterdam, waar je nog volop wasserettes hebt.

Groeten,

Temet

Marie

Marie

27-08-2012 om 15:42

Conciërge

Op de ene basisschool van onze kinderen hebben ze een congierge die zulke klusjes doet (Alle Flippen de beer draaiden ook geregeld hun rondjes achter het raampje van de wasmachine en droger).
Op de andere basisschool hadden ze die luxe niet van een congierge en wasmachine en werden daar inderdaad ouders voor gevraagd.

Limi

Limi

27-08-2012 om 16:03

Er is een wasmachine

De BSO-meisjes heb ik daar wel eens mee bezig gezien. Wie van de school de was doet, geen idee. Het zal de concierge wel zijn.

1 keer per jaar

Wij krijgen begin van het jaar een brief mee met de vraag wie 1 keer in dat schooljaar de was wil doen. Er zijn altijd genoeg mensen die dat doen en zo is de was weer voor een jaar onder de pannen

Ik gelukkig niet

gelukkig wordt dat hier niet aan ouders gevraagd. Er staat een wasmachine in de school en ook een wasdroger. ik neem aaan dat of de deeltijd-congierge dat regelt of dat een van de leerkrachten af en toe de wasmachine vult en leegt.
Verkleedkleding en dergelijk die de school heeft wordt ook in de wasmachine gewassen en in de droger gemikt. heeft dochter indertijd in de laatste week groep 8 gedaan. was wel leerzaam: wasmachine en droger bedienen en wasvouwen.

Silvester

Silvester

27-08-2012 om 17:56

Ik doe bij ons op school al twee jaar de was, destijds werd aangegeven dat de 'wasouder' er mee stopte en ze een dus een nieuwe zochten. Ik wilde wel iets actiefs doen bij school en andere dingen zoals overblijfmoeder en klaar over kon niet vanwege leeftijd jongste zoon ( en leken me een stuk minder aantrekkelijk ook...), mee met klasse uitstapjes lukt ook vaak niet vanwege werktijden of andere afspraken.
Ik krijg er een riante vergoeding voor, vind ik, dus dat is mooi meegenomen en ik wil ook wel iets voor de school doen.

Clowntje

Clowntje

27-08-2012 om 18:41

De leerkrachten

Hier doen de leerkrachten het zelf.
Ze hebben een rooster welke klas een week keukendienst heeft, dan moeten ze de afwasmachine vullen en leegmaken en de was doen. Wasmachine en droger staan op school.
De kinderen kunnen hierbij helpen (vooral de hogere klassen natuurlijk).

Bij ons

Bij ons zijn er veel ouders die dit willen doen en zo ben je 2 of 3x per jaar aan de beurt, het is weinig werk, 1 wastrommel vol en klaar maar weer. Op school is gene wasmachine anders zou dat handig zijn. Ik als ouder (en leerkracht op deze school) vind het niet erg om dat een paar keer per jaar te doen hoor. Dit is nou iets dat echt weinig moeite kost.

Congierge

Op onze school is een wasmachine en droger, de congierge zorgt ervoor dat de was gedaan wordt. Het ruikt lekker fris op de gang als de droger staat te draaien.

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat scholen de was aan ouders meegeven. Zet een wasmachine en droger neer op een punt waar elke leerkracht 's ochtends en aan het einde van de middag langs komt (bij de personeelskamer of het keukentje). Aan het einde van de dag gooit iedereen de hand- en vaatdoeken uit zijn klas in de trommel (of laat het de kinderen doen die klassenbeurt hebben), de laatste zet de machine aan. Als de schoonmakers komen gooien die de was in de droger en aan het einde van hun dienst doen ze de droge was in een wasmand en zetten die op de tafel in de personeelskamer. Daar kan elke leerkracht dan zijn schone doekjes uithalen om mee naar de klas te nemen. Die was kan toch allemaal bij elkaar gewassen en gedroogd worden en hoeft niet gevouwen te worden en ook niet in een kast opgeborgen te worden.

skik

Waszakje

Waszakje

28-08-2012 om 16:40

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Er zijn dus verschillende manieren hoe het opgelost wordt. Hier is geen congierge die het kan doen.

Bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.