Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
kersenbloesem

kersenbloesem

19-07-2010 om 14:24

Wie heeft dat toch verzonnen? [laat vakantie]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kersenbloesem

kersenbloesem

22-07-2010 om 16:22

Reina

"Overigens hoeft het geen officiele hittegolf te zijn om het heel heet te hebben op school. Al kan ik goed tegen de warmte, ik ben heel blij dat ik al vakantie heb! Nog even, dan zijn alle Nederlandse scholen vrij!"
Dat weet ik maar al te goed maar iemand begon hier over hittegolven. Vandaar dat ik daar mee doorging. Jammer dat het klimaat in scholen (nog) niet altijd even prettig is.
Een hele fijne vakantie voor jou (wat nog resteert) en morgen na een uur of 4 heeft inderdaad heel schoolgaand Nederland vakantie. Dan verstoppen we de folder van de h en m en mijden de winkels met winterkleding.

Puck

Puck

22-07-2010 om 17:45

Cobi

Denk als je een winterdip voelt opkomen dan maar terug aan al die leuke kleurige voetbalshirtjes ROTF

Bastet

Bastet

22-07-2010 om 18:54

Pelle

aanvragen op hm.com
je kunt ook online kijken en winkelen aldaar.
Bastet

Puck

Puck

22-07-2010 om 19:25

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2010 om 21:35

Zeeuwen

klagen nooit. Daar verspillen ze hun energie niet aan. Er staat hier bovendien eigenlijk altijd wel wind. Ik had vorige week een collega aan de telefoon vanuit een achtertuin in een woonwijk in de Limburgse hoofdstad, 4 kleine kinderen, die kon alleen nog maar kreunen toen ik vertelde dat het lekker door begon te waaien.
Zeeuwen houden zich nu gedeisd en incasseren. Komt allen, míjn eiland zit vol, maar elders is er nog plaats!

Tirza

Pelle

Om aan het H&M boek te komen kan op 2 manieren, online iets bestellen, krijg je hem daarna vanzelf toegestuurd, of je laat iemand een vriendinnen bon invullen die er altijd bij zitten en opsturen, dan krijg jij er ook één. Weet alleen niet of dat hij er deze keer bij zit, heb hem al weg gedaan, heb er nog geen zin in hier begint ook onze vakantie nu pas.
krulleke

Bastet

Bastet

23-07-2010 om 07:39

Pelle

Mail me even met je adresgegevens,dan stuur ik die kaart wel op voor je,ik hem 'm nog.
groetjes,bastet
syldsk apestaartje casema punt nl

Hoera

vandaag de laatste schooldag!

van half tien tot half twaalf
en daarna -traditiegetrouw- zoveel ijs eten als je wil in plaats van lunchen.... en vakantie!!!!

allemaal een fijne vakantie!

Gruffalo

ayla

ayla

23-07-2010 om 09:07

Feest

Ook hier nog drie uurtjes, wat zijn ze eraan toe. Dochter had gisteren nog op de valreep ruzie met haar nieuwe hartsvriendinnetje dus dat moet nog even uitgepraat worden voor de zomervakantie. En dan 6 weken rust. Ik denk dat we vanavond ook een lekker ijsje gaan eten om het te vieren.

Gruffalo en laatste schooldagtradities

Wat grappig Gruffalo dat jij een laatste schooldagtraditie hebt! Hier eten we eigenlijk de laatste schooldag voor de kerst en zomervakantie poffertjes als lunch. Maar, dit jaar hadden ze al op vrijdag vrij en aten ze de donderdag op school. Dus heb ik ze dit jaar laten kiezen wat ze wilden voor het avondeten; broodjes kroket en frikandel! Daar gaan mijn goede eetgewoontes, maar lekker was het wel. (behalve de echte keulse mosterd die volgens mijn moeder op het aanrecht moet staan en niet in de koelkast mag; bah, helemaal bedorven).

Dorry

emma43

emma43

23-07-2010 om 15:07

Jippie

Vakantie!!!!!Wij beginnen de vakantie met logeerpartijen.Dochter is uit logeren,zoon heeft vriendje thuis te logeren.Zoon is weer lekker buiten.........Iedereen een fijne vakantie!!!!!!!

Bastet

Bastet

23-07-2010 om 16:24

Zie je wel emma

Komt goed,jij hebt nog heerlijk zes weken voor de boeg en wij hebben er nog maar drie.
bastet

kersenbloesem

kersenbloesem

23-07-2010 om 16:37

Hier ook!

En hier ook: alle 3 vakantie!! Er wordt lekker bij of met vrienden gehangen en vanavond frietjes eten ter ere van de vakantie. Er is een verfrissende bui buiten.
Nu nog 3 1/2 week wachten tot we zelf weggaan. Maar nu lekker 6 weken niets hoeven te doen. We hebben er zin in.

emma43

emma43

24-07-2010 om 11:12

Idd bastet,

Komt allemaal goed.Bah,jullie zijn alweer op de helft,ook niet leuk!!!!
Weet je ,vorig jaar waren we denk ik ook laatste,toen had ik er absoluut geen moeite mee.En de laatste weken ben je zo en zo moe,of je nu vroeg of laat bent.
M'n glas was gewoon half leeg en is nu weer heerlijk half vol.
Wij vertrekken volgende week naar de zon,zelf bedacht,geheel vrijwillig,toen we boekte was het nog koud,ik mag natuurlijk niet klagen,we gaan het ontzettend leuk hebben in zwembad,maar ik heb nog steeds het gevoel van,bah,TE warm en zou op dit moment liever naar Noorwegen gaan ofzo.Niet naar nog warmer,hahaha.
Wel heerlijk genieten meteen,gisteren kwam ik om 10 uur tot de ontdekiing dat er nog 2 jongentjes rondliepen,zoon gaat normaal rond half 9 in het week-end,,vanochtend heerlijk uitgeslapen,kan normaal niet,omdat dochter dan ponyclub heeft.De jongens mochten gisteren naar de supermarkt om een zak chips,hebben we normaal niet standaard in huis en vanaochtens hadden ze als ontbijt de laatste chipjes gegeten met chocomelk.Op mijn vreselijk geschokte gezicht reageerde zoon....Ja mam,het is vakantie hoor........heerlijk.

@dorry

super die tradities toch? mijn kinderen denken dat ze ongelimiteerd ijs mogen eten bij de Italiaanse ijssalon in het centrum. In werkelijkheid komt het er op neer dat ze een coupe met vier bolletjes kiezen, en als ze dat op hebben mogen ze nog een. Maar die 4 krijgen ze al niet eens op. het gaat gewoon om het idee

zo hebben we nog wat meer tradities, en dat maakt sommige dagen juist zo bijzonder.

groetjes
Gruffalo

Tradities en iets in het vooruitzicht stellen

Heel goed gruffalo! Ik heb de jongste vanavond gezegd dat als we de vakantierit in de auto gaan maken, degene die het langste slaapt een ijsje krijgt. En wie er vraagt hoe lang het nog duurt mag hem weer inleveren!

Dorry

reina

reina

25-07-2010 om 11:13

Traditie

Wij gingen altijd op de dag dat de vakantie begon uit school direct naar de ijssalon in ons dorp en namen daar een grote ijscoupe. Elk jaar weer feest! Nu heb ik geen schoolgaande kinderen meer, maar wel een dochter die ook in het onderwijs zit, dus op de dag dat de zomervakantie begint gaan wij.... juist !

Leuk

Reina, wat leuk dat jullie die traditie al zo lang voortzetten! Het zijn echt van die dingen die ze zich later vast herinneren.

Dorry, ik begrijp niet helemaal hoe het gaat met het ijsje. krijgt de ander dan geen ijsje? lijkt me niet zo fijn?

bij ons krijgen ze aan het einde van het schooljaar sowieso het ijsje, als ze hun best hebben gedaan dat jaar. En dat hebben ze uiteraard altijd

Gruffalo

Samen slapen en samen wakker worden; is een ijsje! zo houden ze elkaar ook niet wakker.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.