Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wiskunde eisen vwo

IK kan het niet vinden! Heb bij educatieve uitgeverijen gevraagd, gegoogled...

Wat zijn per leerjaar VWO in Nederland de dingen die voor wiskunde vereist worden? Van uitgevers moet ik hun boeken maar kopen, daar schiet ik niet veel mee op natuurlijk.

Zoonlief heeft na 4 jaar eindelijk meedenkende leraar, hij mag nu Math op eigen niveau gaan doen. Zit nu in grade 7 van Junior High, mag meedoen met grade 8 Math, maar dat is eigenlijk ook te makkelijk voor hem. We proberen hem nu werk te geven dat aansluit op wat hij aankan, en daarbij is het wel handig om te weten wat leeftijdsgenoten op Gym/VWO in Nederland moeten kunnen. Amerikaans highschool is nou eenmaal een stuk simpeler.

Iemand een idee? Website waar het te vinden is wat je in Nederland moet kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Examenblad

Kijk bij examenblad.nl Daar kun je de voorschriften voor de examens downloaden. Google een beetje en je vindt de examens die in de voorgaande jaren zijn afgenomen.
Je kunt dat eindresultaat een beetje terugrekenen per leerjaar. Schoolmethodes doen dat ook zo. Wel allemaal een beetje verschillend waardoor er geen standaard per leerjaar is.
Groet,
Miriam Lavell

Annet

Annet

23-08-2011 om 18:59

Hier vragen

Ik zou OOL-ers vragen om toetsen uit boeken te scannen voor je. De methode van oudste heeft een soort diagnostische toetsen in het boek zitten. Zij heeft nu de 3VWO boeken.
Als twee anderen je 2 VWO en 1 VWO kunnen bieden, heb je een goed beeld voor de onderbouw.

Val

Val

23-08-2011 om 21:56

Oefenen

Hier heb je oude oefenexamens. Van ieder vak trouwens en ook van vmbo en havo voor andere liefhebbers:

http://examen.kennisnet.nl/vwo/oefenexamens/oudeexamens/wa1

Yura

Yura

23-08-2011 om 23:17

Wereldschool

Bekenden van mij wonen afgelegen van een internationale school, hun zoon gaat naar een lokale school (vwo), hij doet de meeste vakken daar mee, maar daarnaast doet hij Nederlands en nog een vak via de wereldschool. Daarvoor mag hij gebruik maken van de mediatheek van de school waar een goede internetverbinding is (dat is daar namelijk nog niet vanzelfsprekend). Misschien is dat een optie? Is wel prijzig volgens mij, maar zij krijgen het vergoed van werkgever.

Astrid

Astrid

23-08-2011 om 23:59

Examenbundels

Je hebt toch van die examenbundels per vak en niveau? Kijk eens op de site van Wolters Noordhoff. Volgens mij zijn er in NL diverse uitgeverijen hier voor.

Marjoleine64

Marjoleine64

24-08-2011 om 21:43

Kangoeroe

Er is hier jaarlijks een wiskunde wedstrijd, waar scholen hun beste leerlingen aan kunnen laten meedoen. De opgaven zouden een aardig beeld moeten geven wat deze leerlingen aankunnen. De allerbesten mogen daarna meedoen met de landelijke wiskunde-olympiades. kijk maar eens op w4kangoeroe.nl, daar kan je van alle niveaus opgaven van de afgelopen 10 jaar vinden. Ook vierkant voor wiskunde heeft hele aardige opgavenboeken op alle niveaus.
Marjoleine

dirksmama

dirksmama

31-08-2011 om 05:16 Topicstarter

Bedankt

Het is nog niet helemaal genoeg om school duidelijk te maken wat hij over anderhalf jaar echt moet kunnen wil hij kunnen doorstromen naar VWO, maar we gaan de goede kant op.

Annet, ik heb wel interesse voor een scan van die toetsen van 3VWO, omdat dat zo'n beetje het minimum is wat hij moet kunnen. Kun je me misschien mailen op [email protected]?

Wereldschool is helaas qua tijd en kosten niet echt haalbaar hier. Vooral ook omdat het in het Nederlands is, en het een Engelstalige school is.

Annet

Annet

31-08-2011 om 09:09

Doe ik

Ik vraag het dochter om te doen.
Ze heeft trouwens de methode Netwerk.

Dirksmama

ik kwam deze link tegen op een ander forum, daar kun je dingen downloaden:

http://www.wageningse-methode.nl/web/

Weet niet of het helemaal gratis is.
En deze, zal ook wel betalen zijn:

http://www.epsilon-uitgaven.nl/spijkers.php

dirksmama

dirksmama

03-09-2011 om 08:35 Topicstarter

Bedankt

Ik ben al wat verder en wacht met spanning op de scans!

Annet

Annet

04-09-2011 om 19:13

De scans zijn gemaild

zie je mailadres

dirksmama

dirksmama

05-09-2011 om 02:52 Topicstarter

Bedankt annet!

Hier gaan we mee aan de gang!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.