Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-11-2011 om 14:40
Zoon (10, hb en ADHD) zit dus net in 1 Gym. Het gaat heel goed maar hij heeft nu vooral moeite met woordjes leren voor vreemde talen (Spaans, Duits, Frans, Latijn).
Uiteraard heeft hij dat nooit eerder hoeven doen en hij is er nu wel achter gekomen dat je het met een paar keer doorlezen niet redt.
Ik heb hem uitgelegd hoe ik dat vroeger leerde: op tijd beginnen; eerst 10 woordjes leren, de dag erna deze herhalen en dan weer 10 woordjes leren etc. De woordjes opschrijven en uitspreken.
Toch krijgt hij het niet "te pakken" zoals bijv. wel bij rekenen, tafels en automatiseren. Dat frustreert hem ontzettend en hij begon al te roepen dat hij "nu eenmaal meer heeft met getallen en hij hier niet zo goed in is". Ik heb hem gezegd dat dat onzin is en dat hij dit ook kan maar dat hij nu moet leren leren.
Iemand handige tips? Ik heb wel al dat programma wrts maar dat vindt hij niets.
30-11-2011 om 00:58
Nooit gekund
Woordjes leren, ik heb het nooit gekund. Het enige wat hielp was pal voor het SO de woordjes lezen, dan onthield ik ze net 5 minuten. Mijn leraar Engels heeft uiteindelijk gezegd dat ik nooit meer een overhoring woordjes hoefde te doen om mijn cijfer niet te drukken en op het eindexamen haalde ik.... Een 10 voor Engels. Veel laten lezen, veel laten luisteren, dan komt de taalverwerving wel. Woordjes stampen is gewoon niet voor iedereen weggelegd.
Loes