Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
angela

angela

24-04-2012 om 12:16

Zeer zwakke school

Hoi allemaal,

Dochterlief in groep 8. In januari dus diverse scholen bezocht, maar we/zij waren/was er al heel snel uit.

Het werd een school dichtbij huis (hoeraaaa, vonden wij ook prettig ivm fietsen) waar o.a. havo/vwo bij in zit (niveau dochterlief).
Meteen aangemeld, alles koek en ei zou je denken..

Nu kwam ik er vorige week achter dat de onderwijsinspectie deze school als "zeer zwak" heeft bestempeld nav een inspectie afgelopen februari.
Het zou m.n. gaan om de eindexamenresultaten die beduidend lager uitvallen bij deze school dan elders.

Prettig idee, dochterlief gaat dus naar een "zeer zwakke" school. Schrik ik eigenlijk best 'n beetje van.

Is dit nu nadelig voor haar ? Is het niveau van deze school dan lager/minder dan andere scholen in de stad ?

Aanmelden voor een andere school lukt natuurlijk niet meer nu het bijna eind april is, maar echt een goed gevoel heb ik er ook niet over.

Wie weet het ? Is dit ten nadele van dochterlief of valt het allemaal best mee ?

gr. angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

24-04-2012 om 12:40

Misschien juist positief?

Hoi
Ze zijn dus nu als zwak aangemerkt omdat de examenresultaten lager uitvallen?
Best kans dat de school daar van geschrokken is en er van alles aan zal doen om de resultaten "op te krikken", te beginnen bij de aankomende brugklassers. Dus dat zou alleen maar positief kunnen uitwerken natuurlijk.
Ik zeg dus niet dat het zo zal gaan, maar het kan natuurlijk wel.
Is het trouwens voor het eerst dat ze als zeer zwakke school aangemerkt worden? En geldt het voor alle richtingen?
Heb je trouwens al contact gehad met de school hierover?
Groetjes

Angela

Angela

24-04-2012 om 12:51

Reactie

Aanvankelijk gold het alleen voor de VMBO richting, maar deze zit ook op een heel andere locatie. Daar hadden we dus niet echt iets mee te maken. Ik had dat wel eens gehoord (VMBO is zwak), maar daar amper aandacht aan besteed. Er gaat verder ook niemand uit de klas van mijn dochter naar deze school.

Nu las ik dus in de krant dat ook de onderdelen havo/vwo als zeer zwak worden bestempeld en de reden er van.

Heb nog geen contact gezocht met school omdat ik er verder nog niemand ken. Met wie zou je daarover contact moeten zoeken ? Wel heeft dochter over 2 maanden een kennismaking met haar klas & mentor, maar dat is -vermoed ik- alleen voor de kids zelf.

Ik ben eigenlijk nog een beetje perplex en heb daarom nog geen actie ondernomen. Weet ook niet zo goed wat ik er mee moet.
Heb wel op een bepaalde website gelezen als reactie van iemand dat de school heel hard aan het werk is om van het -zwakke-school-stempel af te komen.

gr. Angela

Angela

Angela

24-04-2012 om 12:51

Reactie

Aanvankelijk gold het alleen voor de VMBO richting, maar deze zit ook op een heel andere locatie. Daar hadden we dus niet echt iets mee te maken. Ik had dat wel eens gehoord (VMBO is zwak), maar daar amper aandacht aan besteed. Er gaat verder ook niemand uit de klas van mijn dochter naar deze school.

Nu las ik dus in de krant dat ook de onderdelen havo/vwo als zeer zwak worden bestempeld en de reden er van.

Heb nog geen contact gezocht met school omdat ik er verder nog niemand ken. Met wie zou je daarover contact moeten zoeken ? Wel heeft dochter over 2 maanden een kennismaking met haar klas & mentor, maar dat is -vermoed ik- alleen voor de kids zelf.

Ik ben eigenlijk nog een beetje perplex en heb daarom nog geen actie ondernomen. Weet ook niet zo goed wat ik er mee moet.
Heb wel op een bepaalde website gelezen als reactie van iemand dat de school heel hard aan het werk is om van het -zwakke-school-stempel af te komen.

gr. Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.