Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zomaar even... getallenkennis

Een onbelangrijke vraag maar ik blijf het mij maar afvragen, vandaar dat ik ze toch maar stel.

Mijn dochter is zot van getallenkennis (zit nu in groep 6). Ik weet al niet echt goed wat dat is, maar ik vraag mij vooral af wat je daar mee kan (gaan) doen, wat heb je eraan? Ik bedoel, bij metend rekenen kan ik me nog wat voor de geest halen maar getallenkennis is zo vaag.
Eens je uit het lager bent, heb je daar toch niets meer aan of wordt dat ergens verdergezet in een ander soort van rekenen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

27-09-2011 om 14:02

Basis

Het is verdraaid handig voor later bij wiskunde. Ik heb nog een paar leuke boekentips voor je dochter:

Grappige, grillige en geniale getallen: http://www.bruna.nl/boeken/grappige-grillige-en-geniale-getallen-9789020605105

Zoon heeft hem verslonden.

En De Telduivel: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-telduivel/1001004001953476/index.html.

Als je gevoel hebt voor getallen, dan wordt later van alles gewoon gemakkelijker. Het is ongeveer dezelfde vraag als: wat heb je eraan als je het alfabet kent? Je kunt geen baan vinden waarbij het alfabet kennen de eerste voorwaarde is, maar het alfabet vormt wel de bouwsteen voor alles wat je met taal wil doen.

Tihama

Sasvangent

Sasvangent

27-09-2011 om 16:04 Topicstarter

Fijn

basiskennis dus. 'T blijft toch een beetje vaag hoor .
Maar ik ga wel eens naar die boeken kijken.

Thursday Next

Thursday Next

27-09-2011 om 16:48

Telduivel

de telduivel is inderdaad erg leuk! Dat is een "gewoon" leesboek met allemaal rekendingen en getallen er in.

toja

toja

28-09-2011 om 12:30

Hee

De telduivel; die kennen we hier nog niet. Komt op ons lijstje voor de bieb. De andere ( van waanzinnig om te weten) is hier ook al gelezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.