mel1
14-09-2012 om 09:40
Zoon afgezonderd voorin klas al 3 weken?
Mijn zoon (die het overigens goed doet op school) kwam op dag 4 na de vakantie op school en was zijn tafeltje kwijt. Zijn tafel stond helemaal voorin de klas tegen de muur???? Voor de goed orde hij heeft mij niets verteld. Ik kom er nu achter, nu hij op dat plekje afgezonderd van de klas al drie weken zit. Ik merkte iets aan hem en hoorde van zijn jongere broertje dat hij daar zat... Hij weet zelf niet waarom hij daar zit en zijn vriendjes ook niet. De juf om reactie gevraagd: dat is rustiger voor hem en de klas.
Had de juf dit niet met ons moeten overleggen? Is deze periode niet veel te lang. Kan me voorstellen dat je er één of twee dagen moet zitten, kan hij niet gewoon voorin de klas zitten? Nu gebeurd alles achter hem. Hij kan niet eens normaal op het digibord kijken.
Daarbij komt een verleden van groep 1 tot en met 7 zonder dat hij ooit apart is gezet van de klas??? het zou super zijn als er een juf of meester kan reageren maar ook ervaringsdeskundige ouders stel ik zeer op prijs. Wat moet ik hier mee. Zometeen zit hij daar het hele jaar??

Guinevere
21-09-2012 om 16:20
Fijn dat hij weer "zit"
Gelukkig zit hij weer op een normale plek. Houd je wel een vinger aan de pols bij deze juf? Ik krijg er nog steeds geen echt goed gevoel bij, als ik haar argumenten hoor.
En ik zou me geen zorgen maken over de middelbare school. Zo extreem klinkt je zoon helemaal niet.

Ginny Twijfelvuur
21-09-2012 om 18:18
Mmm die juf
Is volgens mij geen toppertje.
Ik vind die redenatie echt kul. Je gaat toch geen kind alleen zetten omdat je niet genoeg plek in de klas hebt. Dan moet daar toch echt wel een andere oplossing voor komen.
Ik zou dit heel heel heel goed gaan volgen, als ik jou was...

Philou
22-09-2012 om 10:53
Eens met ginny
Ik ben het eens met Ginny. Ik zou er voorlopig vanuit gaan dat de juf niet open naar jou is (en waarschijnlijk naar alle ouders). Het lijkt erop dat ze daarmee haar manco verbloemd. En je zoon is nog niet oud genoeg en wijs genoeg om jou te voorzien van de ontbrekende stukken informatie. Het enige wat je kan doen is zeer regelmatig in de klas komen en je ogen en oren openhouden voor wat je zoon vertelt, zijn klasgenoten en hun ouders. Ga ervan uit dat je ook moet opletten wat je zou moeten horen, wat er zou moeten zijn maar wat ontbreekt in de klas, aan ondersteuning etc.. Een helicoptervisie dus.

Ilva
25-09-2012 om 09:21
Mijn zoon
Mijn oudste heeft vanaf groep 4 alleen gezeten. Maar dan aan de tafel van de leraar. Ook hij is onrustig. Maar hij is niet zo zeer storend voor de andere kinderen maar meer voor zichzelf. Hij heeft het zelf altijd heel prettig gevonden. Wel als er in groepje gewerkt werd zat hij erbij. Tegen een muur lijkt me vreselijk. Dat was bij mijn zoon dus niet het geval. Hij zit nu op het VWO vooraan in de klas (had hij zelf uitgezocht) naast 1 jongen (ze zitten allemaal met z'n tweeen). Alles is trouwens wel in overleg gegaan met ons hoor. De leraar in groep 4 had vanalles uitgeprobeerd met hem en aan de tafel van de leraar werkte het beste.

mel1
26-09-2012 om 11:31
Ga ik zeker doen!
Ik zal zeker goed op blijven letten. Blijft toch raar.... Ilva wat goed dat hij dat zelf zo heeft uitgezocht. Dan zou ik super trots zijn op hem. Ik hoop ook echt dat onze zoon er een weg in vindt. Voorlopig zijn we alweer ruim een week verder. Hij is sindsdien niet meer aangesproken door de juf. Zit nog steeds gewoon in de klas tussen de andere kinderen. Lijkt wel of het nooit heeft plaatsgevonden raar....