Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
houthakster

houthakster

05-02-2012 om 20:04

Zoon geen laptop leraar niet aanspreekbaar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
houthakster

houthakster

07-02-2012 om 11:14

Laptop voor welke vakken en ella

Dank voor je tip Ella, je hebt gelijk.
Sahara: de laptop is ook nodig voor bijvoorbeeld het vak techniek, tijdens de les. Hij kan dan niet meedoen, want geen laptop.
Heb zojuist weer met school gebeld (ben kalm en vriendelijk gebleven nog geen uitzicht op een laptop. School beroept zich op achterstand bij de afdeling ICT (die door meerdere scholen wordt gedeeld). Ik ben op het standpunt blijven staan dat ik met school te maken heb, niet met de afdeling ICT. Die afdeling kan een uitzendkracht inhuren, extra laptops aanschaffen (levertijd van die dingen is niet lang) enzovoort. Ga ik echter niet over, moet die afdeling zelf oplossen. Nu wordt het afgewenteld op de leerlingen, kan niet! Voor wiskunde hebben we nu een scan geregeld die we dan gaan printen thuis.

Irene

Irene

07-02-2012 om 11:28

Sorry

Dat was ook niet aardig, sorry. Het was van mij een reactie op de manier waarop jij reageert op sommige mensen die met je mee proberen te denken. Wat Fleura zegt had wel op een andere manier gekund, maar je kunt er wel je voordeel mee doen: als je op deze wijze ook op school communiceert krijg je misschien minder gedaan dan wanneer je op een andere wijze communiceert. Als dat niet van toepassing is, ook goed. Maar dan nog kon je wel hier op een andere wijze op mensen reageren....
Maar sorry nogmaals, mijn reactie was niet oké

Sahara

Sahara

07-02-2012 om 11:28

En wat gaat de school daar dan aan doen

Die laptops kunnen ze niet direct repareren. Nieuwe kopen kan blijkbaar ook niet. En zelfs al kopen ze nieuwe dan heb je er nog niet direct een.

Mijn concrete vraag zou nu zijn:

Wat gaat de school dan nu doen om ervoor te zorgen dat je zoon wel al zijn lessen kan volgen?

Stel alleen die vraag. Niet al zelf met antwoorden komen. Wie weet bedenken ze wel iets.

Wel een aandachtspunt voor mijzelf. Als mijn zoon naar de middelbare school gaat en ze werken met laptops dan moet ik dus vragen wat er gebeurt als de laptop stuk gaat en of er wel genoeg vervangende exemplaren zijn.

chocodip

chocodip

07-02-2012 om 18:49

Inderdaad

'Als mijn zoon naar de middelbare school gaat en ze werken met laptops dan moet ik dus vragen wat er gebeurt als de laptop stuk gaat en of er wel genoeg vervangende exemplaren zijn.'

Al met al is een boek vervangen toch stukken sneller, goedkoper en eenvoudiger dan een laptop. Het is prachtig, alles online, alles op laptops, maar wel kwetsbaar en duur. Waarschijnlijk is op school het fonds om nieuwe leenlaptops aan te schaffen gewoon leeg op dit moment; te optimistisch geweest over de levensduur en de storingsgevoeligheid van deze dingen die niet van de leerling zelf maar van school zijn (en helaas, voor heel veel mensen geldt dat men met dingen van een ander minder nauwkeurig omgaan. Reden waarom sommige mensen liever niet naast leaseauto's parkeren, heb ik weleens gehoord. Sorry, draadontsporing.

houthakster

houthakster

07-02-2012 om 19:12

Chocodip

Dat gaat hier niet helemaal op. Als mijn zoon bijvoorbeeld op de laptop gaat zitten (ik noem maar iets) dan draaien wij zelf op voor de kosten. Er minder voorzichtig mee zijn, is in dit geval dus tamelijk schadelijk voor jezelf. Het is toch anders als bij een lease-auto.

sahara

sahara

10-02-2012 om 11:52

Houthakster

Hoe is het nu?

Is het probleem met de laptop verholpen?

houthakster

houthakster

10-02-2012 om 22:34

Sahara

Nee. Probleem is niet verholpen. Deze week heeft zoon 4 van de 5 schooldagen geen laptop gehad. Alleen vandaag was er een leenlaptop. Wij proberen een complete lijst te krijgen van alle dagen dat hij zonder heeft gezeten. Volgende week gaat de brief de deur uit met cc aan inspectie.
Aardig dat je het nog even vraagt.

houthakster

houthakster

14-02-2012 om 17:59

Wordt vervolgd

Inmiddels is gebleken dat de laptop al weken terug is van reparatie. Hij is vervolgens op school kwijtgeraakt. Men heeft geen idee hoe dat kan en waar het ding gebleven is.
Interessant....

houthakster

houthakster

14-02-2012 om 23:08

Uitgekookt

Nee, ik ben klaar met koken. School heeft erkend dat dit ongelukkig is. Wij hebben school een helder bericht gestuurd. Het wordt nu in ieder geval duidelijk dat er echt iets is misgegaan. Dat is al beter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.