Isabella Caramella
19-06-2012 om 19:09
Zoon thuishouden van schoolreisje
Ik wil zoon graag thuis houden en niet op schoolreis laten gaan. Vooral om organisatorische redenen, ze zijn te laat terug (hoor ik nu pas) en ik heb nog een ander kind dat ik dan niet kan opvangen. Ega kan niet vrij nemen, oppas kan niet.
Daarbij vind ik de bestemming niet leuk.
Maar het belangrijkste: zoon vindt het niet erg.
Mag dat zomaar, kind thuishouden?

skik
21-06-2012 om 00:16
Drievliet is een ideale schoolreisjesbestemming
Er zijn zat attracties die spannend genoeg zijn voor de bovenbouwers, maar ook genoeg die leuk zijn voor kleintjes en niet-durfals. En heel overzichtelijk.
Desondanks wilde mijn zoon niet mee op schoolreisje naar Drievliet. Hij heeft een hekel aan attracties, aan zo'n busrit met van de opwinding stuiterende kinderen, een hele dag sjouwen in zo'n groepje met zo'n moeder. Hij wordt er doodongelukkig van. En hij weet waar hij het over heeft, we zijn als gezin een paar keer naar Drievliet geweest. Ik heb hem dus maar ziekgemeld. Ik vind het teveel gedoe om uit te leggen dat -en waarom- hij niet mee wil. Kinderen horen schoolreisjes nou eenmaal leuk te vinden.
skik

akke
21-06-2012 om 09:17
Onbewuste invloed
Skik schrijft over haar kind dat echt niet mee wil. Een goede reden om hem niet mee te laten gaan.
Isabella bij jou lees ik dat jij het schoolreisje niet ziet zitten want; te laat terug, geen goede attracties, ijsjes en friet...moeilijk , moeilijk allemaal.
En je zoon heeft er ook niet zo'n zin in. Kan het zijn dat hij niet zo'n zin heeft omdat z'n moeder uitstraalt dat het niet uitkomt, niet leuk is en ook nog eens heel ongezond is?
Het is jammer dat je - onbewust- de voorpret voort je kind bederft op deze manier. Misschien moet je naar jezelf kijken.

Isabella Caramella
21-06-2012 om 17:33
Akke
Ja hoor akke, wil je nog even natrappen? Ik heb het snoep e.d. niet genoemd, zoon krijgt een volle bak mee zonder dat ik met mijn ogen knipper. Ik denk dat het vooral het geregelstress van mij van invloed was, dat stak onverwacht de kop op door de late berichtgeving van school. En dat geregel is nu eenmaal niet anders in ons gezin en moet ons kind mee leren leven.

Isabella Caramella
21-06-2012 om 17:38
Daarbij
is de lokatie (nog steeds) een geheim voor alle kinderen. Dus dat was geen onbewuste invloed.

bibi63
21-06-2012 om 22:26
Isabell
Je valt over het bericht van Akke. Maar je komt zelf met allerlei argumenten die voor anderen toch een beetje vaag zijn. Na gedoe over logistiek en keuze van bestemming, heb je het vervolgens over het feit dat pa en ma niet blij zijn met ongezonde friet en ijs. Los van het feit dat ze dat ook in de dierentuin, of peuterspeeltuin krijgen, komt dat wel erg 'moeilijk' over als het over een schoolreisje van 1x per jaar gaat. Vervolgens heb je het erover dat hij een 'grote bak met snoep' meekrijgt. Tja, dan snappen we het allemaal niet meer. Waarom een 'grote bak' met snoep? Waar is dat dan goed voor en waarom heb je daar dan géén probleem mee? Snoep is hooguit voor in de bus. Op locatie is geen tijd voor snoepen. Een rolletje of paar snoepjes volstaat ook. Persoonlijk denk ik dat je errug moeilijk aan het doen bent.
PS: waarschijnlijk is juist het feit dat zoontje niet weet waar hij naar toe gaat, voor hem iets onzekers (vind ik trouwens raar van school op die leeftijd) en daardoor waarschijnlijk niet zo enthousiast. Blijft het feit dat jij hem aangeeft dat e.e.a. onhandig is, dus hij blijkbaar denkt: laat dan maar.
Gr. Bibi

Isabella Caramella
22-06-2012 om 07:13
Bibi
Misschien was dat het ook wel, die weerzin omdat hij niet wist waar hij naar toe ging. Hij vond het wel gezellig om bij mij thuis te blijven en vond het jammer dat ik niet mee kon.
Toevallig kreeg ik een 'bak snoep' (jampotje) van iemand hier van ool. Ik stop het wel in een zakje ivm glas Ja dat klopt, ik was een beetje vaag, heb ook niet alle argumenten benoemd, mede aangezien ik de nacht nadat ik het draadje had geplaatst het al had opgelost en zoon wist te overtuigen om mee te gaan was alle ophef ook niet meer nodig.

amk
22-06-2012 om 07:47
Maar
hij wist dan wel niet waar ze heen gaan maar jullie wel. Tel daarbij op dat kinderen meesters zijn in het lezen van lichaamstaal. Dan krijgt hij echt wel mee dat jullie niet super positief waren.

Chippie
22-06-2012 om 11:44
Wat jammer...
Wat jammer dat je de wereld en zelfs het schoolreisje van je kind zo negatief bekijkt! Echt serieus, zo'n blik op de wered draag je over.
Natuurlijk komt er wel een probleem voor een logistiek probleem, natuurlijk is zo'n schoolreisje naar zo'n pretpark voor de kinderen een groot geweldig feest. Snoep, patat en ijs: tja, dat eten we hier wel vaker op een feestelijke dag. En dat snoep daar ben je zelf bij (ik weiger dus om een grote zak snoep mee te geven omdat 'iedereen' dat doet (hier wordt al het snoep ingezameld en onder iedereen verdeeld).
Dat jij er geen bal aan vindt: wees blij dat andere moeders maar wat graag mee gaan.

Isabella Caramella
22-06-2012 om 13:06
dat is ws wel zo, maar ik heb dit allang weer rechtgezet. Binnen 24 uur.
Volgende keer beter, moeders maken ook fouten

bibi63
22-06-2012 om 14:50
Ik denk dat isabella nu wel duidelijk is geweest
In haar laatste 2 postings geeft ze toe e.e.a. niet handig te hebben aangepakt. Inmiddels is het probleem opgelost.
Gr. Bibi

dirksmama
25-06-2012 om 10:17
Onder de banken duiken
Kan tegenwoordig niet meer als ze hun gordels omhebben...

sinas
25-06-2012 om 21:09
Tuurlijk wel
dat onder de banken duiken doe je pas op het laatste moment. Maar de meeste bussen hebben tegenwoordig getint glas. Maakt geen fluit uit of je wel of niet wegduikt, je ziet de kinderen van buitenaf toch niet.

Yonnas
01-07-2012 om 22:29
Geen zin hebben
Ik vind geen zin hebben in een schoolreisje geen reden om mijn kind thuis of op school te houden, soms moet je gewoon zin maken. Mijn zoon had ook geen zin in het schoolreisje, hij houdt niet zo van pretparken, maar achteraf had hij het heel leuk gehad.
Logistiek was het ook wel even lastig deze keer, 2 oudsten op schoolreis om half 9, jongste naar kdv 10 kilometer verderop, daarna derde weer naar naar school, mocht om half 10 beginnen deze dag. Daarna snel door naar mijn werk, kon later beginnen, 's middags eerder gestopt, beide jongsten weer opgehaald van 2 verschillende locaties en op tijd bij de stopplaats, kwamen ze bijna een half uur te laat. Wel onder de banken, doen ze elk jaar.