Bastet
23-05-2010 om 22:12
Zorgtoeslag?
Onze oudste zoon wordt in juni 18 jaar.Hij doet nu de vavo,dus volwassenonderwijs,hij volgt havo 4 en 5 in een jaar.Hij doet nu examen in vijf vakken,en volgend schooljaar doet hij nog twee vakken en zijn profielwerkstuk.Hij zal dus volgend schooljaar geen studiefinanciering ontvangen,maar een tegemoetkoming,de zgn. Rutteregeling.Die heeft hij vorige maand al aangevraagd.Hij heeft een eigen zorgpolis vanaf zijn 18e,en mijn vraag is:ik lees dat hij zorgtoeslag kan aanvragen,waar kan hij dat doen,en in hoeverre loopt hij de kans dat hij dit terug moet betalen?Hij wil namelijk,omdat hij komend schooljaar maar een paar uur school heeft ook wat meer gaan werken.
Groetjes,Bastet
M Lavell
23-05-2010 om 22:46
Belastingdienst
Kijk hier http://www.toeslagen.nl/particulier/zorgtoeslag.html
"en in hoeverre loopt hij de kans dat hij dit terug moet betalen?Hij wil namelijk,omdat hij komend schooljaar maar een paar uur school heeft ook wat meer gaan werken. "
Zoveel gaat hij vast niet verdienen ![]()
Groet,
Miriam Lavell
Bastet
24-05-2010 om 10:21
Dankje miriam
Ik ga de link bekijken.Na het terugbetalen van drie jaar zorgtoeslag,waarvan de belastingdienst zelf had verzonnen dat we er recht op hadden,ben ik wat huiverig voor zulke leuke extra's...
)
Groetjes,bastet
Brianna F
24-05-2010 om 11:09
Aanvragen
Dochters van 18 en 20 krijgen ook de maximale zorgtoeslag en ze hebben er een leuk bijbaantje bij. Maar dat is nooit zoveel dat je terug moet betalen hoor.
Bastet
24-05-2010 om 16:37
Aanvragen
Ik neem aan dat hij pas kan aanvragen als hij meer zicht heeft op zijn inkomsten volgend jaar?Ik heb nog geen idee wat de toelage wordt vd Rutteregeling,en aangezien hij voor uitzendbureaus wil gaan werken,zullen zijn inkomsten niet altijd constant zijn,neem ik aan.
Bastet
Alvoco
24-05-2010 om 20:44
Bastet ot
Sorry, voor het inbreken. Als je ervan baalt, geef je gewoon geen antwoord. Maar hoe bevalt die VAVO? Zie draadje hierboven. Ik kan het niet laten...
Bastet
25-05-2010 om 07:10
Alvoco (ot)
Geeft niks!Het principe van vavo bevalt me prima.Het is wel veel stof,maar ik vind het eigenlijk een middelbare school zonder bijbehorende franje van excursies,projecten,feesten etc. en mijn zoon vindt dat fijn.Vraag gerust!
Bastet
an-ka
25-05-2010 om 11:58
Aanvragen
Ik zou het wel aanvragen. Wil je echt heel erg zeker weten dat hij niets hoeft terug te betalen, dan moet hij een toetsingsinkomen van 33.700 euro opgeven. Hij krijgt dan 2 euro per maand. En als hij dan belastingaangifte doet, wordt daarna de toeslag automatisch "goed" gezet. Het ergste wat dan kan gebeuren is dat hij 12x2=24 eurotjes moet terugbetalen.
Als hij de toeslag niet aanvraagt voor 1 april van het jaar na het toeslagjaar, dan krijgt hij noppes en loopt hij waarschijnlijk honderden euro's mis.
En het is trouwens erg verstandig om belastingaangifte te doen. Want zeker in het jaar dat je begint met werken betaal je meestal iets teveel belasting (heeft met heffingkorting te maken).
Bastet
26-05-2010 om 10:44
Dank
Ik zal het zeker aanvragen,en een toetsingsinkomen,dat is lastig,ik zal het mijn pa eens vragen.Die is erg thuis in belastingengedoe.
Groetjes,bastet