Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-01-2012 om 08:59
Onze zoon wil graag een administratieve opleiding volgen in Zwolle. (sector economie) MBO
De enige twee scholen in de omgeving die deze opleiding aanbieden zijn volgens mij Deltion en Landstede.
Heeft iemand ervaring met een van beide scholen?
Of heeft iemand nog een suggestie voor een andere school?
Deltion lijkt me een grote leerfabriek en Landstede heeft binnenkort open dag. Dus daar heb ik nog geen mening over. Jullie wel?
Groetjes Rita
27-01-2012 om 20:18
Open dag
Net terug van de opendag van Landstede: Wat een wereld van verschil bij Deltion vorige week.
Wij hebben hier een veel beter gevoel bij. Mijn zoon snapte nu ook wat ik vorige week aan negativiteit voelde. Hij zag het enthousiasme hier wel en kon toen vergelijken.
Maar blijkbaar zijn hier geen zwollenaren of op zwolle gerichte ouders vwb het MBO??
Jammer, ik zou zo graag ervaringen willen horen. Op opendagen lijkt het toch vaak mooier dan het in de praktijk is.
28-01-2012 om 20:45
Friese poort
Hoi,
onze buurjongen wilde vorig jaar in principe persé naar het Deltion (techniek), maar de open dag viel hem eigenlijk heel erg teven.
Toen naar de Friese Poort in Emmeloord en daar een goed gevoel over gekregen, vooral ook omdat ze daar gelijk zeiden dat hij waarschijnlijk wel snel of gelijk op kon stromen naar niveau 3, i.p.v. 2 met zijn KB. En daar gaat hij dus nu sinds dit schooljaar naar toe. En van wat ik tot nu toe van zijn moeder heb gehoord, heeft hij het prima naar de zin.
Dus misschien is Friese Poort in Emmeloord ook een optie?
groetjes
29-01-2012 om 12:46
Zwolle
Hoi Marie, Dat is voor ons behoorlijk uit de richting. Jammer want het klinkt enthousiast. Maar wij hebben over Landstede ook een goed gevoel! Anders zouden we denk ik eerder naar Hardenberg zijn gaan kijken. Ook uit de richting voor ons maar Emmeloord is echt ver aan de andere kant van Zwolle.
Bedankt voor je reactie!!