Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bianca1969

Bianca1969

21-06-2012 om 16:09

Zéér wisselend presteren op school (gr3)

De titel dekt niet helemaal de lading maar vooruit.
Zoon 2 zit in groep 3 en heeft het prima naar zijn zin. Ook heeft hij al gehoord dat hij over is naar groep 4, dus tot zover geen problemen. Maar..zijn prestaties zijn op z'n minst opmerkelijk te noemen. In het "gewone" werk presteert hij slecht en kan zich ook gewoon niet concentreren. Heeft dus ook vaak zijn werk niet af en zit met grote regelmaat in de pauzes zijn werk af te maken. Schijnbaar doet hem dat overigens niks.
Tot de Cito-toetsen komen. Dan maakt hij die ineens foutloos en krijg ik een lijstje met alleen maar A+-resultaten voor mijn neus. Dat is toch een beetje vreemd? Fijn natuurlijk dat hij het dus wel kan en snapt, maar ik snap het gewoon niet. Zelf kan hij er ook geen verklaring voor geven, als ik hem vraag hoe dat toch zit.
De juf suggereerde ooit 1. om hem moeilijkere opgaven te laten maken omdat hij zich misschien verveelt (die mening deel ik niet) 2. om hem eens te laten testen op ADD/ADHD. Maar of dat zin heeft....
Goed, ik zou graag horen of iemand ervaringen heeft op dit gebied of tips. Volgend jaar komt hij in een hele grote klas (nu 19 lln en volgend jaar 30 lln) dus ik begin me een beetje zorgen te maken m.b.t. zijn werkhouding en concentratie.
Alvast bedankt, Bianca

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fryskdumke

fryskdumke

21-06-2012 om 16:19

Herkenbaar

Dit is een kind dat op de een of de andere manier de citotoetsen dus wel leukvindt.
Oftewel het gewone groep 3 werk boeit hem niet. Is compacten misschien iets voor hem?? Stof die je allang beheerst tot in den treure moeten oefenen is natuurlijk ook erg saai. Daarnaast zou ik de juf wel vragen om uitdagendere stof.

testen zou ik voorlopig ook achterwege laten... herken het gedrag namelijk.
hier een dochter die nu in groep 2 zit, ook hoog ( A+) scoort en haar werkjes ook onder niveau maakt en veel dwang van juf nodig heeft... totdat juist zij als enige de woordjes mag verbinden met het plaatje ipv kleur alle plaatjes met de letter P. In een mum van tijd is het werkje keurig gemaakt en ingeleverd.

fryskdumke

fryskdumke

21-06-2012 om 16:23

Toppunt van onderpresteren

was trouwens een stagiaire die madame een cirkel heeft laten knippen.... madame beweerde bij hoog en bij laag dat ze dat echt nog niet kon in groep 2.... de stagiaire deed het vervolgens doodleuk totdat juf het zag... ( juf heeft overigens heel hard moeten lachen om dit voorval)

mijk

mijk

21-06-2012 om 16:43

Waarom zou hij zich niet vervelen?

Heel herkenbaar dit! Waarom deel je de mening van juf niet? Als hij zijn cito´s zo hoog scoort dan kan kan hij het al lang dus waarom zou hij dan niet wat moeilijkers gaan doen. Hier loste moeilijker werk heel veel schoolproblemen op
Mijk

Annet

Annet

21-06-2012 om 17:58

De hele dag wat je al lang kunt, is zo saai!

De juf heeft gelijk. Geef hem minder herhaling en meer uitdaging (en niet een klein beetje moeilijker). Ook voor jouw zoon is het goed om na te moeten denken, net zoals voor de kinderen in de klas die het gewone werk moeilijk genoeg vinden.
Aan het werk, die hersenen!

Fiorucci

Fiorucci

21-06-2012 om 19:03

Bianca

Het lijkt wel alsof je mijn dochter beschrijft. Ze is nu 12 en gaat vwo doen. Ze heeft zich altijd verveelt op de basisschool, en cito's vond ze altijd veel te makkelijk,maar die maakte ze wel,dat vond ze nog wel leuk om te doen.

mijk

mijk

26-06-2012 om 13:50

Biancka

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je reactie... Het is en blijft een lastig probleem.

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.