Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:49

Aanpassingen Ouders Online


Bosbes

Bosbes

30-06-2019 om 23:22

nou ach Kaaskopje. En verder...

..om nu naar Amsterdam te gaan om er een avond over te praten (zoals toen door de nieuwe redactie werd voorgesteld). Kijk, voor mij is Amsterdam niet echt ver, maar toch: ik wil best iets over mijn ideeen schrijven maar eerst een uur reizen, dan een paar uur naar een onbekend oord met onbekende mensen, uur terug.... hm, tsja.

Op een forum praten over wat mensen liefst op het forum willen is toch veel nuttiger en vooral: toegankelijker?

Ik vind het ook wel eens een dilemma: zaken de grond in boren is niet zo leuk en vaak niet zo constructief. Maar alles positief benaderen en alles het voordeel van de twijfel geven...daar verander je ook weer weinig mee.
En ik weet ook dat een verandering soms weerstand oproept terwijl een aantal zaken wel weer zullen wennen of toch helemaal niet zo erg zijn. Ik ben me dat vaak wel goed bewust als ik ergens een verandering zie en mijn eerste gevoel is: wat jammer, ik wou dat het bij het oude was gebleven.
Dan moet ik het van mezelf de tijd geven.

Maar nu....eerst almaar reclames die ook steeds erger en overheersender werden. Enige dat je daarmee doet is proberen te vermijden, wegklikken, hand ervoor etc. Die reclames komen zeker niet binnen. En dan verspringt het beeld weer, zeer irritant. Als ik er wellicht wel eens op geklikt heb was dat per ongeluk en heb ik het ongezien weer weggeklikt.
Nu alles rozerood in plaats van felrood: nou, wel te zoet naar mijn mening, maar er zijn ergere dingen. Toch wel jammer. Andere kleuren: ach het is okee, behalve die lichtroze bij baby's en die gele met witte letters (hoe verzin je het überhaupt).
Verder al maanden suffige artikelen...kom ik ook overheen, ik kom hier alleen voor het forum.
Dan die foto: eens met de meeste reacties. Dat de persoon niet wit zou mogen zijn (Mirreke) vind ik echt onzin (klinkt mij militant in de oren, echt overdreven, sorry Mirrkeke - vond ik ook wel vaker. Hoewel Ad H. er dan weer te ver op doorgaat en direct over groenlinks begint en naieve mensen- hou nou eens op zeg, en het is nu wel waarschijnlijk dat jij een van die vele vervelende reageerders onder diverse politieke artikelen/nieuwsberichten bent). Maar zo'n soort zoetige foto en per se een moeder met een perfecte achtergrond...jemig. Inderdaad: wissel dan, of laat een vader knuffelen met een kind, of gewoon beide ouders en niet weer dat ouderschap vooral moederschap inhoudt. Of gewoon weer die rommelige kamer of..whatever. Niet dit.
De kennelijke vergelijking met Ouders van Nu: allemachtig, het zal toch niet....

Ik was na de eerste berichten van de nieuwe redactie niet zo blij maar wilde zeker niet negatief doen dus heb volgens mij gewoon maar helemaal niet gereageerd toen.

Het zal allemaal wel weer om geld draaien.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2019 om 23:34

Over die reclames

Bij mij verspringen ze nu niet meer.
Ben ik de enige die geluk heeft of is er iets veranderd?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2019 om 01:04

Ely en Bosbes

Ik had me aangemeld, maar het is afgeblazen vanwege gebrek aan belangstelling. Meer kan ik er niet van maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2019 om 01:20

Bosbes

Dat je geen uur wilt reizen voor een bijeenkomst van 'vreemde' mensen, begrijp ik heel goed, maar als er vervolgens klachten komen over de vormgeving en inhoud, is de keus om niet te gaan (van de meesten) achteraf gezien extra jammer. De bedoelingen waren vanuit de nieuwe eigenaar goed.

Dat neemt niet weg, dat ik de veranderingen niet zonder kritiek bekijk. De kleur geel op wit is echt onhandig gekozen. Als je kleurenblind bent, kan roze ook een lastige kleur zijn. Met rood/rozerood heb ik gek genoeg niet veel moeite op dit forum, omdat er geen zwarte letters in staan. Zwarte letters op rood... ik zie dat echt amper. De titel van een nieuwe topic, het went ongetwijfeld, maar het leest niet lekker. Ik hoop dat de redactie onze reacties allemaal leest en er conclusies uit trekt. Dat ze dit als een leerzame testperiode gebruiken.

Ik heb een nieuwe adblocker. De vorige functioneerde op de een of andere manier niet meer op OO. De reclames waren echt extreem. Nu komt er ook nog wel reclame doorheen, maar dat is snel verdwenen.

mijk

mijk

01-07-2019 om 01:46

Dat was eind van de middag in Amsterdam

Ook niet lang. Ik woon inGroningen. Ik heb dat ook gemeld met mijn belangstelling om mee te denken. Ik had verwacht dat er een alternatief zou komen. Een online gesprek oid.. Dat gebeurde niet.

Dus ik vInd echt niet dat ik omdat ik niet dag en avond + kosten heb opgeofferd ik nu het recht niet zou hebben om kritiek te hebben.

En uiteraard hebben de nieuwe eigenaren dit gekocht en mogen ze doen wat ze willen. Uiteindelijk herft het JUstine en Henk gewoon njet opgeleverd wat het verdiende dus het is ook wel logisch. Maar ik zou het wel ontzettend jammer als dit verloren gaat. En wij leveren wel content inderdaad zonder dit forum is waarde van magazine ook veel minder.

Mijk

mijk

mijk

01-07-2019 om 01:55

Is dus voor mij

4 uur reizen en het was op een voor mij onbekende niet heel makkelijk te vinden plek in amsterdam en ik moest dus treinen maaltijd betalen.

Ik kan ne niet herinneren dat het savonds was maar als dat zo is kom ik niet eens thuis.

Als je die reacties krijgt en niet nog een poging doet vind ik persoonlijk niet dat je je best doet..

Mijk

Fijn Kaaskopje

Fijn Kaaskopje, dat iedereen kritiek levert, terwijl ik nog mild ben omdat ik vind dat de eigenaren mogen doen met hun site wat ze willen, maar je pikt er mij even uit om een sneer te geven.
Bedankt.

Nergens last van.

Ik heb nog helemaal niet gereageerd, ik ben het afwachtende type, laat het eerst een paar dagen op me inwerken. Ik heb nergens last van. In de gekleurde balkjes staat alleen datum en tijd en het onderwerp in een kleurtje. Ik kan het prima lezen. De letters verder gewoon zwart.
De foto is een vrolijke met een moeder en kind. Lichte achtergrond en interieur. Ik had ook een lichte bank en mijn muren zijn ook licht. Waarom is dat bijzonder met kleine kinderen?
En of iemand nou blank, geel of bruin is, ik ben er niet mee bezig. Vooral als ze wat gaan afwisselen is het helemaal prima.

Ik lees OOL alleen op mijn tablet en zou de kleuren nog wat kunnen afstemmen als ik er toch moeite mee zou hebben. Dus, geen negatieve reactie van mij.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-07-2019 om 10:13

Nou ja

Ik ben het met Fanny eens. Het is het eigendom van iemand anders, zij mogen er mee doen wat ze willen lijkt me. Ik vind dit commentaar dan ook een beetje overdreven eigenlijk. Beetje onbeleefd ook.

Ik herinner me het commentaar toen we van het vertrouwde oranje naar de vorige opzet gingen. Werd ook volledig afgebrand en daar zijn we uiteindelijk ook gewoon aan gewend.

Ik kom hier al jaren eigenlijk alleen voor het forum. Gezellig, leerzaam en bijzonder. In welke omgeving dat is maakt mij niet uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2019 om 13:36

Fanny

Om eerlijk te zijn kwam mijn opmerking voort uit dat je vond dat iedereen negatief reageerde. En vervolgens brandt je zelf toch ook los. Ik bedoelde het meer als "grappig", vandaar mijn knipoog.

Eigendom

In de reacties op dit forum zie je soms ook terug dat oudgedienden het forum als hun eigendom beschouwen. Afwijkende kleurtjes zijn blijkbaar net zo ongewenst als afwijkende meningen van nieuwelingen.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

01-07-2019 om 16:57

Over veranderingen en reacties

Beste forumdeelnemers,

een verandering kan voor- en nadelen hebben. Dat is voor iedereen anders maar het kan nooit goed zijn voor iedereen.
De redactie neemt weloverwogen haar beslissingen, dat mogen jullie van mij aannemen. Om daar respect voor te hebben hoef je niet alle overwegingen en belangen te kennen maar een beetje vertrouwen zou fijn zijn.
De nieuwe aanpassingen behoeven nog wat finetuning, dat is duidelijk en dat zal ook gebeuren. Maar om een website zoals Ouders Online levensvatbaar te houden moeten er nieuwe bezoekers en adverteerders komen en dat betekent af en toe de boel wat opfrissen.
Iedereen is en blijft welkom, Ouders Online is er voor jongere en voor oudere ouders. Er is totaal geen sprake van pogingen tot het wegjagen van de "oude garde" van "gejat" of van relaties met andere sites
Denken jullie er af en toe aan dat wij, redactie en forumbeheer, echte mensen zijn met gevoel die ook alleen maar hun best doen voor Ouders Online en jullie? Sommige reacties zijn behoorlijk kwetsend.
Ik wens jullie oprecht heel veel plezier op Ouders Online.

Heidi Sour
Forumbeheerder Ouders Online

mijk

mijk

01-07-2019 om 20:49

Tja

Ik vind de kwaliteit van het magazine achteruit gehold. En in die zin is mijn vertrouwen gezakt. Opmerkingen van mij in dien richting zijn ongetwijfeld als kwetsend ervaren. Vind ik jammer maar helaas. Andere kant is dat ik natuurlijk gewoon kan vertrekken.

Ouders Online is zo'n belangrijk onderdeel van mijn ontwikkeling geweest de afgelopen 20 jaar dat die beslissing en ook de veranderingen echt zeer doen. Het verkocht geen advertenties genoeg maar het was wel heel heel belangrijk voor veel mensen. Deze veranderingen ( en dan niet de kleurtjes natuurlijk maar de redactionele) voelt als een oude vriendin die ineens niets meer met me te maken wil hebben. En daar komt mijn felheid vandaan.

Mijk

Caesar

Caesar

01-07-2019 om 22:36

Vertrouwen

Dank voor je reactie Heidi.

“Om daar respect voor te hebben hoef je niet alle overwegingen en belangen te kennen maar een beetje vertrouwen zou fijn zijn.”

Dat vertrouwen is nu juist bij een aantal bezoekers behoorlijk afgenomen door de lage kwaliteit van de artikelen in het magazine. Dat is misschien niet leuk om te horen, wel terechte kritiek.

“Maar om een website zoals Ouders Online levensvatbaar te houden moeten er nieuwe bezoekers en adverteerders komen en dat betekent af en toe de boel wat opfrissen.”

Helemaal mee eens. Maar maak het dan wel graag beter. Alle veranderingen stuiten eerst op weerstand (kan je ook managen), maar meeste van de huidige stijlwijzigingen zijn objectief slecht. Het andere lettertype is wel goed.

“Iedereen is en blijft welkom, Ouders Online is er voor jongere en voor oudere ouders.”

Dat straalt de nieuwe cover foto helaas niet uit.

Ely

Ely

01-07-2019 om 22:57

Dank voor je reactie Heidi

Al ben ik het niet helemaal met je eens. Er zijn zeker veranderingen aan sites als deze die ‘goed zijn voor iedereen’, er zijn over de tijd heen bij dit soort sites veel positieve ontwikkelingen en upgrades geweest zoals ‘recente inhoud’ waar volgens mij niemand op tegen was.

Het grappige is dat waar bij bedrijven als Booking etc de klantbeleving leidend is in beslissingen over ontwerp, navigatie en UX voelt het hier toch beetje anders.

Ik heb nog nooit ‘in de keuken’ bij een site als deze mogen kijken en ben eigenlijk wel benieuwd; wie is de klant in jullie aanpak? De forumleden of de adverteerders?

Polka

Polka

01-07-2019 om 23:01

Respect

Helemaal met jou eens Wil. Niet meteen steigeren als er wat veranderd aan het forum. Ik hen tot nu toe nog geen last. Een rode-roze kleur en verder zwarte letters. Foto is prima, waarom in hemelsnaam niet. En aub: schei uit met dat witte steeds te benoemen, ik krijg tegenwoordig echt braakneigingen als iemand weer eens wat vindt daarvan. Oké...die andere chaotische foto's die ik voorbij zag komen vond ik leuker maar smaken verschillen. Iedere keer als er iets veranderd dat slaat driekwart van dir forum op hol. En een paar jaar later lijken ze niet eens meer te weten dat het voorheen OOK anders was.

Ik vind het ook aardig respectloos. Wbt artikelen in het magazine: geef eens wat goede input waar ze iets mee kunnen in plaats van all

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2019 om 23:52

Knurf en algemeen

Ik hoop niet dat je mij ook bedoelt met je "oudgedienden" in verband met dit onderwerp. Ik heb vooral gereageerd vanuit de leesbaarheid. Over smaak valt te twisten, maar of tekst goed leesbaar is valt niet onder smaak.

Voor de redactie zou het een optie kunnen zijn om bijvoorbeeld drie variaties van lettertypes voor te leggen aan de lezers en/of voor te leggen aan bijvoorbeeld leden van de Oogvereniging (ik ben niet lid). Het forum moet tenslotte voor zoveel mogelijk ouders en verzorgers te volgen zijn. Ouders Online is een begrip geworden en daarom zijn wijzigingen een serieuze zaak 😀. Ik hoop dat wel duidelijk is dat geel op wit echt niet handig is en naar pastel neigende tinten in het algemeen niet.

Echt Kaaskopje?

'Voor de redactie zou het een optie kunnen zijn om bijvoorbeeld drie variaties van lettertypes voor te leggen aan de lezers en/of voor te leggen aan bijvoorbeeld leden van de Oogvereniging (ik ben niet lid)'

Waarom in vredesnaam? Denk je dat de KPN dat doet met hun reclamefolders? Of de overheid voor de kennisgevingen en besluiten?
Het is een gratis forum. Als het bevalt, blijf je. Als het niet (meer) bevalt, zoek je wat anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 08:54

Knurf

Ik heb de eigenschap om het beste voor iedereen te zoeken. Of dat altijd handig is is een tweede . Maar grote voedselmerken hebben ook smaakpanels, dus waarom een website niet als het gaat om 'wat bevalt het beste'?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 08:56

Oh reclamefolders

Dat is ook wel iets anders dan wat ze leveren. Reclamefolders gaan de papierbak in en hebben dus niet te maken met blijvend gebruikersgemak.

Polka

Polka

02-07-2019 om 10:45

Tekstbalken

Ik zie dat ik mijn tekst hierboven niet af had gemaakt maar jullie snapten me vast.

Nou, ik ben er even goed voor gaan zitten om alle kleurtjes te bekijken. Ik moet zeggen: ik vind het wel wat (geel het minste, harde kleurhoogte tov de rest). Met als enige toevoeging dat de tekstbalken inderdaad niet (goed) leesbaar zijn bij bepaalde kleuren(vooral geel) Dat zouden gewoon donkere letters moeten zijn ipv wit.

Paddington

Paddington

02-07-2019 om 10:48

Veranderingen

snap ik helemaal. Stilstand is achteruitgang als de rest doorgaat. Toch denk ik dat je als redactie het geluid wel serieus moet nemen. Er zijn mensen die hier al jaren komen die nu worden weggejaagd. Leuk als er nieuwe mensen komen, maar als je de oude garde daarmee volledig wegjaagt ben je nog geen stap verder.

Daarom denk ik dat het verstandig is om nog een keer heel kritisch naar de veranderingen te kijken. Heeft dit wel het gewenste effect? Welke richting willen jullie eigenlijk op?

Persoonlijk vind ik de kleur heel zoetsappig. Het veranderen van kleur bij het veranderen van rubriek vind ik op zich prettig, maar wat ik dan weer vreemd vind is dat deze kleuren niet worden doorgevoerd in de lijst "Recent inhoud". Daarmee zie ik meteen geen toegevoegde waarde mee in het gebruik van deze kleuren. Juist de plekken waar het handig kan zijn, wordt het niet gebruikt. Gemiste kans.

Nogmaals, het lijkt mij echt heel verstandig om goed te kijken naar het commentaar. Misschien niet altijd op de juiste manier gebracht, maar ik heb het gevoel dat het komt omdat voor sommige mensen de veranderingen werkelijk pijn doen. Alsof iemand anders zonder jouw toestemming jouw hele tuin heeft verbouwd.

Kaaskopje.

Ik begreep van jou dat het smaakpanel wegens gebrek aan animo is afgeblazen toch?
Dus de aangedragen "tips" zijn een wat gepasseerd station. Nee, de redactie hoeft het niet iedereen naar de zin te maken, zoals ze schrijven, dat kan ook niet.
Lettertype stel ik zelf in en de grootte ervan ook. Doe ik op mijn telefoon ook, anders moet ik de loep erbij pakken Duik even in je instellingen, neem gelijk de lichtsterkte mee in je wijzigingen en probleem is weg.

Kaaskopje

'Maar grote voedselmerken hebben ook smaakpanels, dus waarom een website niet als het gaat om 'wat bevalt het beste'?'

Als zou blijken dat de aanpassingen leiden tot een enorme leegloop op de website, zal dat ook wel gebeuren. Maar tot nu toe wordt er een hoop gemopperd maar vertrekt er niemand. Dan is zo'n duur onderzoek niet nodig.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-07-2019 om 18:47

Knurf

"Maar tot nu toe wordt er een hoop gemopperd maar vertrekt er niemand. Dan is zo'n duur onderzoek niet nodig."

Het is gewoon een stelletje ouwe zeuren dat denkt dat het forum/de website van hen is omdat ze er af en toe (tot heel vaak) eens een reactie posten.

Daarnaast is het natuurlijk maar de vraag of de site er beter of slechter van zou worden als ze zouden stoppen met het posten van hun 'waardevolle' bijdragen...

Ad hombre

LOL

Blokjes onderin weer terug?

Zie ik het goed dat de blokjes onderin met eerste en volgende weer teruggezet zijn hoe ze waren? Ik zie nu niet een derde kleur erin, alleen maar rood met witte letters.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-07-2019 om 20:50

Fanny

Bij mij ook ja,

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 23:08

Wil

Ik heb mijn instellingen wel goed staan, dat is noodzakelijk voor mijn hele computergebruik. Dat staat los van lettertypes en -kleuren, die men voor een website kiest. Ik heb gezien dat andere mensen met zichtproblemen die twee ook genoemd hebben.

Tine Winkel

Tine Winkel

03-07-2019 om 04:37

Zichtproblemen?

Sorry, witte letters op n gele achtergrond zijn, niet alleen voor mensen met zichtproblemen, zeer slecht leesbaar. Daar zijn gewoon normen voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.