Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:49

Aanpassingen Ouders Online


Vogel

Vogel

30-06-2019 om 13:51

Ja maar

Die foto en kleurtjes passen dus wel heel erg bij de nieuwe stijl van schrijven: vrolijk en blij en positief, en moeders heten ineens mama’s.
Ik ben blij dat ik mijn kinderen heb kunnen opvoeden met de hulp en adviezen van de oude redactie. Zo’n heerlijk tegendraads en (eigen)wijs geluid... Jammer dat dat verloren is gegaan.
Ik ben gestopt met het lezen van artikelen, kom alleen nog op het forum.

mijk

mijk

30-06-2019 om 14:20

Forum is nog leuk

maar dat maken wij. Het magazine is niet meer te lezen. Rare adviezen, nietszeggende onderwerpen, slordig geschreven.Ik stel me zo voor dat Justine en Henk er niet vrolijk van worden. Maar ik heb ook wel sterk de indruk dat we geacht worden snel te vertrekken zodat ze hier babyreclames kunnen plaatsen. En dan kunnen zij er straks wel van leven maar lopen jonge ouders een hoop tegendraads zeer zinnig advies mis....

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 15:36

Het gaat mij wel degelijk ook om de huidskleur

van de zeer blanke en 'idyllische' foto.

En ook de stockfoto's komen van een witte site... althans, kijk hier...

https://www.istockphoto.com/nl/fotos/kinderen-ouders?mediatype=photography&phrase=kinderen%20ouders&assettype=image&sort=best

En ja, ik vind dat erg, en niet meer kunnen in deze tijd.

Kies dan voor (zoals het voormalig OOL dat deed) foto's van alleen een rommelige huiskamer oid. Per rubriek kan dat zelfs nog:

Babykamertje,
Schoolspullen
Verzameling elektronische spullen. Iets zonder mensen... of wisselende foto's...

Ik zie nu net voor het eerst de 'gele pagina'... Witte letters in geel zijn echt niet te lezen... Bovendien vind ik het allemaal heel rommelig worden door al die kleurtjes, en daardoor ook onrustig.
Van advertenties heb ik geen last omdat ik zowel op laptop als op ipad adblockers heb ingesteld. Veel wit dus op de pagina, echt fijn. Maar nu word ik getriggerd door de schok van de wisselende kleuren.

Inhoudelijk:
De artikelen lees ik nooit (meer), de columns ook niet... dit heeft echt te maken met de inzakkende kwaliteit. Het wordt een soort babbelgehalte, daar heb ik geen behoefte aan.

En er zijn genoeg andere fora dit dit wel bieden, dus het zou echt jammer zijn als OOL slechts een van de vele zou worden.

Aan de andere kant: mijn stiefdochter is 30, mijn eigen oudste is 22. Ik doe dus zeker al zo'n 24 jaar mee hier...

Ik snap wel dat je graag ook de nieuwe populatie ouders wil bedienen maar ik weet dus niet of je dan een achteruitgaande kwaliteit zou moeten willen.

Ja of

Dat je een concurrent wil worden van Oudersvannu. Ook zo'n 'witte' babbelbox.
Weet niet of je dat dan wel goed positioneert.

Veranderingen

De pagina's zijn van de huidige redactie. Dus als die zelf het idee hebben dat ze een stevig concept hebben, dan zet je dat door. Bovendien zijn de veranderingen nog niet af, als ik het bericht goed lees.

En inderdaad, veel ouders die nu posten, ik zelf ook, hebben al geen kinderen meer in de kinderleeftijd. Mijn dochter wordt 21. Nu zijn ze wel steeds later zelfstandig, maar je zou toch ook wat meer jongere aanwas erbij willen.

Misschien is er wel helemaal geen behoefte meer bij jongere ouders om elkaar kritisch op de hoogte te houden. Of hebben die zich inmiddels gemeld bij 'Ouders&Onderwijs'.

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 16:01

Die bleke kleuren zijn mode zie ik

Dat forum oudersvannu heeft precies dezelfde kleur rozigrood als OOL.

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 16:03

sorry voor de spam, maar

het lettertype volgens mij ook.
Zelfde makers?

Ely

Ely

30-06-2019 om 16:39

Ff gekeken

Maar idd, ‘look & feel’ is hetzelfde als ouders van nu. Waarom zou daar voor gekozen zijn?

Jeetje.

Jullie hebben gelijk. Die kleur roze is echt gejat van dat ouders van nu forum. Pfffff. Dat vind ik wel echt heel fantasieloos zeg.

Ingrid

Pluk

Pluk

30-06-2019 om 16:53

Fusie?

Misschien is dit forum wel gelieerd aan Ouders van nu. Heeft Ouders van nu behoefte aan een beter forum en dit forum behoefte aan betere content.

mijk

mijk

30-06-2019 om 17:00

ik denk eerder dat

dit straks geruisloos verdwijnt/in Ouders van nu opgaat. Hebben ze na 20 jaar toch nog gewonnen. Ik vind dit echt te toevallig. Hetzelfde geneuzel in de artikelen dezelfde kleuren. Geen enkele aandacht meer voor de rol van Ouders Online als belangenbehartigers van ouders. Er staan alleen nog maar sponsorartikelen en babbeltjes over baby's zonder relevantie.Ik hoop dat ik pessimistisch ben maar toen ik vannacht naar Ouders van Nu keek kon ik alleen maak concluderen dat er een relatie moet zijn met huidige OOL eigenaars. En als dat zo is geef ik het forum niet lang meer.

Maar misschien is er inderdaad alleen maar sprake van inspiratieloos gejat. Ook treurig zeker als je het meest leesbare forum van het land en een site met een heldere relevante redactionele lijn gekocht hebt.

Mijk

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 17:08

Dan moeten we

snel een soort afscheidsbijeenkomst regelen...

Pluk

Pluk

30-06-2019 om 17:15

Aanvulling

Het kan toch best een mooie aanvulling zijn. Op Ouders van Nu wordt vooral over baby’s en kleine kinderen gepraat. Hier over de rest.

mijk

mijk

30-06-2019 om 17:43

Als de unieke ..

Toon van dit forum dat overleeft. Zie ik somber in. Maar ik ben wel vaker te pessimistisch

Maar mocht het hier aflopen Mirreke dan kom ik naar het afscheidsfeest.

Ja Mirreke

Dan meld ik me ook aan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2019 om 18:10

Pessimistisch

Ja, ik vind jullie wel erg pessimistisch.

Ouders van Nu is voor ouders van kinderen van nul tot vier jaar en misschien nog een heel klein beetje daarboven.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier ligt die fase wel achter me.

Ik zou overigens ook eerder denken dat getracht wordt om een geduchte concurrent te worden van Ouders van Nu, in de hoop dat die ouders daarna nog wat jaartjes blijven hangen. Net als wij indertijd gedaan hebben.

Je kunt er op mopperen en je kunt er tegen blijven vechten, maar het gaat uiteindelijk om het verdienmodel. Een forum onderhouden is duur en de tijd dat twee goedwillende vrijwilligers hun ziel en zaligheid opgaven om dat voor ons te regelen ligt ver achter ons. Gratis bestaat niet (meer). Ondertussen zijn wij er nog steeds wel en maken wij deel uit van dit verdienmodel.

Meer is het niet.

Negatief

Wat zijn jullie negatief en trekken jullie snel conclusies.
We maken hier gratis gebruik van een website die nu is gekocht door een andere partij. Die nieuwe partij mag zijn eigen koers bepalen. Doet dat ook duidelijk met die nietszeggende artikelen. Maar als wij op het forum gewoon dezelfde inhoudelijke discussies voeren en elkaar heel nuttig advies geven, dan maakt ons dat toch niks uit? Zelfs al wordt het onderdeel van Ouders van Nu, dan houden wij toch onze goede discussies tussen het geneuzel over baby’s eerste vaste voeding?

Veel van de vaste kliek, waaronder ik, hebben al volwassen kinderen. Misschien is een site voor ouders dan niet het juiste discussieplatform. Maar waar we dan heen moeten?

De kleuren vind ik ook verschrikkelijk, behalve het blauw vind ik wel mooi. Dat geel is onleesbaar.
De nieuwe kleuren lijken wel gekozen door iemand die zijn eerste website maakt, net als wanneer een scholier van de basisschool voor het eerst een powerpointpresenatie maakt en alle bewegende letters gebruikt die hij heeft ontdekt.

Ginny 😀

We schreven tegelijk woorden van dezelfde strekking.

Fanny

Ik vind de veranderingen geen pre- dus ja misschien negatief. Maar ik realiseer me goed dat aanbieder van dit forum bepaalt. Ik kan me voorstellen dat ze niet langer zitten te wachten op input forummers waarvan kinderen al lang de basisschool voorbij zijn. Of discussies over gelijke kansen onderwijs, pensioenakkoord of nut van lotingen in Amsterdam.

Lynna

Lynna

30-06-2019 om 18:53

Ouders van nu

Inderdaad bizar, precies datzelfde lettertype en dezelfde roze kleur. Ik geloof ook vast dat ze samengaan. Heeft ouders van nu inderdaad hun zin gekregen. Heel zonde, zo verliest Ouders Online zijn eigen unieke identiteit en gaan ze op in de massa.

Ik las nog even terug over hoe dat toen ging: https://www.ouders.nl/artikelen/het-roemruchte-verleden-van-ouders-online.

Wisse L. Nick

Wisse L. Nick

30-06-2019 om 19:06

Vivaforum

"We maken hier gratis gebruik van een website"

Tja, wij leveren hier gratis waardevolle content...

Misschien krijg je hier een soort situatie als bij het Vivaforum, waarbij forumeigenaar/-beheerders en forumschrijvers elkaar lijken te haten en verschillen als dag en nacht wat betreft inhoud en stijl. Daar is op een gegeven moment een groep apart gegaan, op een zelfgebouwd en zelfbeheerd forum.

Een forum is een community, geen verdienmodel. Het is waarschijnlijk het beste als de community zelf eigenaar en beheerder van het forum is. Justine en Henk waren deel van de community. De nieuwe eigenaars niet.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom Justine en Henk vertrouwen in de nieuwe eigenaars hadden. Het eerste bericht vond ik namelijk niet veel goeds voorspellen. Was een voorgevoel, op basis van de woordkeuze, maar lijkt helaas uit te komen...

Overigens is mijn kind 11 jaar, dus ik zit nog echt in de doelgroep.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-06-2019 om 19:44

mirreke

" Het gaat mij wel degelijk ook om de huidskleur

van de zeer blanke en 'idyllische' foto."

Gatverdamme. Daar word ik nou misselijk van. We zijn hier nog steeds in overgrote meerderheid blank dus als je nou een foto moet kiezen met de grootste coverage dan is een blanke mamma met een blank kind helemaal geen foute keus.

Maar het oeverloze gezeik over zo'n foto valt natuurlijk van te voren uit te tekenen (incl. vaders als ik die vinden dat zij buiten de boot vallen, mea culpa), dus de wijsheid om een neutrale foto met speelgoed te kiezen van de vorige redactie wordt steeds duidelijker.

Wat een fijne inclusieve maatschappij gaat dit worden, jongens, met al die minderheden en meerderheden die allemaal gaan zitten turven of ze wel precies genoeg aan bod komen, als minderheid.

En types als mirreke, die waarschijnlijk zelf zo wit is als wat, maar toch moet laten zien hoe verschrikkelijk progressief ze is.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-06-2019 om 20:47

Ach ja, die foto ...

Ik heb er willens en wetens geen commentaar op geleverd, aangezien ik van mening ben dat eenieder die stelt dat die foto niet geschikt is, zich bereid zou moeten tonen een vervangende foto in te sturen van zichzelf; met kroost en al! Ikzelf beschik (nog) niet over een dergelijk, mij enigszins flatterend kiekje en zie helaas momenteel zo rood als een kreeft vanwege een ongelukkige samenloop van zonnekracht en intensieve krachttraining in de buitenlucht, zodat het ook niet erg voor de hand ligt om er snel voor zo eentje te gaan zorgen. Enfin; ik doe er dus verder maar het zwijgen toe; althans als het om die foto gaat.

Het roze begint warempel ietwat te wennen, maar dat zal wel komen doordat mijn absolute lievelingskleur er nog altijd in te bespeuren valt.

Rode krullenbol

'We zijn hier nog steeds in overgrote meerderheid blank'

Nee hoor.

Enne, oorspronkelijk komen we allemaal uit Afrika.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2019 om 21:13

#112

Ik zou zeggen: Doe een bod. Maar ik denk dat je je wat verkijkt op wat dat nou kost zo’n forum hebben en vooral houden. Ik geloof niet dat deze community dit jaar in jaar uit gaat betalen.

Maar misschien ben ik nou te pessimistisch

Ad Hombre

Ad Hombre

30-06-2019 om 22:08

Knurf

"Nee hoor."

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/37296ned/table?dl=107C4

"Enne, oorspronkelijk komen we allemaal uit Afrika."

Ook die blanke dame op het plaatje. Het ging erover dat die volgens de succesvol geindoctrineerde mirreke niet *representatief* genoeg was. Ze moet waarschijnlijk een hoofddoekje om van mirreke.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2019 om 22:51

Fanny

De kleuren vind ik ook verschrikkelijk, behalve het blauw vind ik wel mooi. Dat geel is onleesbaar.
De nieuwe kleuren lijken wel gekozen door iemand die zijn eerste website maakt, net als wanneer een scholier van de basisschool voor het eerst een powerpointpresenatie maakt en alle bewegende letters gebruikt die hij heeft ontdekt.===

Tot zover jouw positieve input ? 😉

mirreke

mirreke

30-06-2019 om 22:54

Ad, je laat jezelf weer verschrikkelijk

in de kaart kijken
Op je pik getrapt?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2019 om 22:59

Toch even streng ....

De nieuwe eigenaar heeft forumleden de gelegenheid geboden om mee te praten over de toekomst van het forum. Door gebrek aan animo is dat afgeblazen. Julie hebben dus de gelegenheid om ideeën aan te dragen voorbij laten gaan. Best jammer toch?

Ely

Ely

30-06-2019 om 23:20

Vertel kaaskopje ?

Jij hebt gebruik gemaakt van het aanbod en meegepraat en toen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.