Over het forum Over het forum

Over het forum

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 10:56

Emailadres, tip

Ik lees in een reactie in een andere rubriek de opmerking dat het e-mailadres opgevraagd kan worden via het forumbeheer en dat is op zich een prima opmerking, maar wat ook handig is, om speciaal voor dit soort zaken een 'alias' bij je standaard-mailaccount aan te maken. Daar kun je een onzinnaam in gebruiken. Als je vervolgens met iemand gaat mailen, vervalt je anonimiteit, maar dat is ook zo als je via het beheer je emailadres afgeeft.

Vaag

Ik snap er niks van Kaaskopje.
Als ik wij prive willen mailen en ik wil mijn anonimiteit niet kwijt, dan gebruik ik toch een onzinmailadres als [email protected] en dan mail ik met jou en blijf ik doen alsof ik Pietje Puk heet. En jij mailt met Kaaskopje@xxx en ondertekent gewoon met Kaaskopje.

Groet Sarah, ook niet echt

Sas

Sas

27-11-2018 om 16:23

Zoals Sarah schrijft

Ik heb twee mailboxen. Een voor de serieuze mail (met voornaam en achternaam) en een voor de andere mail (met anonieme naam), bijvoorbeeld voor aankopen online.
Per mailbox kan ik meerdere namen aanmaken. Voor contact met iemand van OO zou ik de naam [email protected] kunnen aanmaken. Zo blijf ik anoniem.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 16:50

Sarah-Sarah

Ik heb net een mailtje naar mijn alias gestuurd. Je kunt vervolgens de bron van het mailtje bekijken en ik zie dat het is bezorgd op mijn standaardaccount en niet op de alias. De alias staat ook in de details, maar bovenaan zie ik dus 'Delivered-To' met daar mijn gewone mailadres.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 16:53

Maar inderdaad...

... als je dat wilt voorkomen, kun je een emailadres aanmaken die volledig los staat van je standaardmailadres. Ik heb het met een alias opgelost, omdat ik er geen bezwaar tegen heb dat iemand weet wie ik ben, als we eenmaal aan het mailen zijn.

Maar Kaaskopje

Je doet nu net alsof jij iets heel ingewikkelds hebt ontdekt. Maar de meeste mensen weten dit toch al gewoon?

Flavia

Flavia

27-11-2018 om 17:16

daar is hotmail voor uitgevonden

Voor dit soort dingen zijn hotmail en g-mail toch uitgevonden.
Daar laat je ook alle spam binnenkomen en kijk je alleen in als je echt iets verwacht.

aarbei

aarbei

27-11-2018 om 17:24

Sarah

"Je doet nu net alsof jij iets heel ingewikkelds hebt ontdekt. Maar de meeste mensen weten dit toch al gewoon?"

Wat een flauwe opmerking.
En nee, ik denk dat veel mensen dat helemaal niet weten. Anders werd er o.a. hier op het forum niet zo ingewikkeld gedaan over mailadressen.
Voor veel mensen in het zelfs al een brug te ver om een apart hotmail of gmail aan te maken. En als het gaat over aliassen aanmaken, dan haken veel mensen af.

Dus ik vind het hartstikke goed dat Kaaskopje hier haar eigen ervaringen deelt!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 18:34

Sarah-Sarah

Ook zonder je laatste reactie had ik al het gevoel dat ik met mijn tip door de mand ben gevallen. Ik loop achter de feiten aan... Wat wil je, ik ben ook al bijna 60! (nou ja, nog ruim 2 jaar te gaan). Maar... misschien is de tip daardoor juist toch zinvol. Er zijn vast nog wel een paar andere oudjes, die niet alle krochten van de mailwereld kennen .

Sas

Sas

27-11-2018 om 19:07

Kaaskopje

Kijk eens of je bij je provider met mailboxen kunt werken.
Mijn provider staat 5 mailboxen toe. En die functioneren volledig onafhankelijk van elkaar.
Mailadressen binnen één mailbox zijn wel te relateren aan die mailbox, zoals jij hierboven beschrijft.

Enne, leeftijd vind ik geen excuus. Dan kan ik zelf ook wel stoppen met leren. ......

Pirata

Pirata

27-11-2018 om 19:19

Tja

Zolang er hier nog mensen zijn die het hebben over "contact zoeken via forumbeheer" denk ik dat de tip van Kaaskopje nog niet overbodig geworden is...
Alsof forumbeheer niks beters te doen heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 19:25

Sas

Mijn leeftijd erbij halen was ook licht sarcastisch bedoeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2018 om 19:26

Pirata

Precies. We kunnen het best zelf 😊

Astrid

Astrid

28-11-2018 om 14:21

Idd

Forumbeheer lastig vallen om als tussenpersoon te fungeren vind ik vrij raar.

Het komt zelden voor dat iemand iemands e-mailadres nodig heeft dus dat kun je zelf.
Gewoon simpel met een extra e-mailadres dat zo is aangemaakt.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

28-11-2018 om 14:29

Emailadressen

Beste forumdeelnemers,

Wij helpen graag met het uitwisselen van informatie zoals emailadressen maar we juichen het natuurlijk toe als mensen zelf met een oplossing komen.
Wij realiseren ons heel goed dat niet iedereen even digitaal vaardig is. Voor sommige mensen is het plaatsen van een forumbericht al een behoorlijk ding. Daarom, wij helpen graag, op elk gebied, voor zo ver dat binnen onze mogelijkheden ligt.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
Forumbeheer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.