Over het forum Over het forum

Over het forum

ElenaH

ElenaH

02-11-2020 om 13:43

Facebook-logo?

Klopt het nou dat ik links onder in mijn scherm ineens het logo (vingerafdruk) van 'Facebook kijkt mee' op dit forum zie? Ondanks dat ik overal 'nee' op geantwoord heb in de coockies en geen facebook account heb?

Hangkous

Hangkous

02-11-2020 om 13:45

Zie ik ook inderdaad

Wist niet dat dit vaan Facebook is, heb geen account. Zou wel vreemd zijn.

Ik zie het ook

.

Pennestreek

Pennestreek

02-11-2020 om 13:54

Ja, sinds gisteren

viel mij ook op.
Trouwens, die lijst met 'derden' die informatie vragen (als je niet alle cookies wil accepteren) daar sla je ook steil van achterover... Ik vind het echt een hoop gedoe iedere keer al die cookies weigeren

Laetitia

Laetitia

02-11-2020 om 13:55

Ja

hier ook. Ik wist ook niet dat dit een Facebook ding is.

Flavia

Flavia

02-11-2020 om 14:05

Pennestreek en anderen

je hoeft niet al die cookies 1 voor 1 te weigeren, je kunt ook op 'revoke all' klikken en dan zijn ze allemaal geweigerd, dat moet je 2x doen: purposes en vendors.

ElenaH

ElenaH

02-11-2020 om 14:08

Flavia

Blijkbaar is dat niet voldoende, want ik weet heel zeker dat ik alles (dus ook facebook) heb geweigerd.

ElenaH

ElenaH

02-11-2020 om 14:10

Privacy verklaring

'Daarnaast kunnen de volgende advertentiepartners cookies plaatsen:

Google
Google en zijn technologiepartners toestaan om gegevens te verzamelen en cookies te gebruiken voor gepersonaliseerde advertenties en metingen.
Facebook
De Facebook-pixel is een analysehulpmiddel waarmee we de effectiviteit van advertenties kunnen meten en inzicht kunnen krijgen in de acties die u uitvoert op onze website.'

'Kunnen' is blijkbaar niet optioneel?

Lente

Lente

02-11-2020 om 15:00

Ze hebben de werkwijze van toestemming veranderd

Ook al klik je op alles weigeren, dan moet je nog per onderdeel doorklikken.
Daar zitten de schuifjes van 'rechtmatig' gebruik (of hoe dat heet, kan dat zelf nu niet meer zien).
Die schuif je van groen naar rood.

Ik vind het een onfatsoenlijke manier van toestemming krijgen.

vlinder72

vlinder72

02-11-2020 om 17:13

klopt.

En hij blijft er ook maar staan. je kan ook niet gewoon alles weigeren of alleen de noodzakelijke cookies aangeven. Er gaat ook allemaal data naar allerlei organisaties en dat was bij mij grijs dus ik kon dat niet uitklikken.

ik wist trouwens niet dat die vingerafdruk van facebook was. Ik wil absoluut niet dat er dingen van mij via hier op facebook terecht komen. Ik heb mijn facebook heel mooi afgeschermd en van alles geblokkeerd. Dat wil ik ook graag zo houden.

Redactie

Redactie

02-11-2020 om 21:37

Nieuwe cookiewall

Er is sinds gister een nieuwe cookiewall geplaatst waardoor alle bezoekers opnieuw hun voorkeuren moeten aangeven en opslaan. De nieuwe cookiewall is volledig ingericht volgens de richtlijnen. De melding zou na het bevestigen moeten verdwijnen. Het pictogram heeft niets te maken met Facebook maar dient ervoor dat bezoekers ook tussentijds hun voorkeuren kunnen aanpassen. Voor de gebruiksvriendelijkheid zal dit pictogram weer verwijderd worden en wordt het mogelijkheid om de voorkeuren te wijzigen via de cookie-instellingen onderaan de website. Mochten er onverhoopt problemen zijn met de cookiewall, kun je een mail sturen naar [email protected] zodat we kunnen kijken hoe we het kunnen oplossen.

Angela67

Angela67

02-11-2020 om 22:26

cookies van derden

die kun je uitzetten in je browser, dat scheelt ook altijd al geklik:

bij chrome ga je naar drie puntjes rechtsboven in
klik op instellingen
scroll naar Privacy en beveiliging
klik op Cookies en andere sitegegevens

Dan krijg je 4 opties waarvan je er 1 kunt aanvinken:

* Alle cookies toestaan
* Cookies van derden blokkeren in incognitomodus
* Indirecte cookies blokkeren:
Sites mogen cookies gebruiken om de browsefunctionaliteit te verbeteren, bijvoorbeeld door je ingelogd te houden of door artikelen in je winkelwagen te onthouden (handig voor bol.com anders ben je telkens alles kwijt als je nieuw artikel wil toevoegen)
Sites kunnen je cookies *niet* gebruiken om je browse-activiteit op verschillende sites te bekijken, bijvoorbeeld om advertenties te personaliseren, functies op bepaalde sites werken mogelijk niet meer.
* Alle cookies blokkeren (niet aanbevolen)

Ik heb dus voor de derde gekozen en heel soms werkt een site niet goed genoeg, dan verander ik voor alleen die site de setting naar cookies toestaan.

gr Angela

Angela67

Angela67

02-11-2020 om 22:30

ps

als ik nu bij het slotje links van ouders.nl kijk in de adresbalk dan zijn er twee cookies toegestaan (ouders.nl en www.ouders.nl) en zijn er vijf geblokkeerd:

adsrv.org
agkn.com
massariuscdn.com
mathtag.com

gr Angela

Angela67

Angela67

02-11-2020 om 22:32

ps 2

vijf is nog beschaafd. Als ik bij nu.nl kijk sta ik twee cookies toe maar blokkeer ik er 46 .
gr Angela

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 06:49

Angela67

Die optie heb ik helaas niet op mijn tablet.

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 06:50

Redactie

Bedankt voor de uitleg!

Angela67

Angela67

03-11-2020 om 17:21

elenaH / tablet

Ik ziet niet zo goed waarom Chrome op een tablet anders zou zijn dan op mijn laptop?

Is het een android tablet? installeer dan Brave als browser. Veel beter dan Chrome mbt advertenties e.d.

Is het een Apple tablet? Geen idee waarom dat anders zou werken dan anders? het gaat puur om de browser Chrome waar ik het over heb.

gr Angela

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 17:42

Angela67

'Ik ziet niet zo goed waarom Chrome op een tablet anders zou zijn dan op mijn laptop?'

Een tablet heeft minder functionaliteiten, helaas.

Lente

Lente

03-11-2020 om 18:31

Volgens de richtlijnen, betekent niet dat het netjes is

Als je kiest voor aangepaste instellingen en alles schuifjes staan op lichtgrijs, moet je ervan uit kunnen gaan dat je alles ‘ uit’ hebt staan.
Maar dat blijkt niet het geval. En dan moet je veel opties aflopen waar de zogenaamde gerechtvaardigde ‘aan’-toepassingen gewoon op ‘aan’ staan, op groen. Terwijl je mag verwachten dat die op rood staan

Fatsoenlijk zou zijn om die instellingen direct aan het begin te laten zien.
Onfatsoenlijk is om die instellingen alleen zichtbaar te maken per onderdeel.

Angela67

Angela67

03-11-2020 om 20:13

elenaH

dat ligt niet aan het feit dat het een tablet is maar wel besturingssyteem erop draait.
gr Angela

Bosbes

Bosbes

03-11-2020 om 20:29

Helemaal eens met Lente

Zie de reactie van Lente: helemaal eens.
Ik begin deze site wat dat betreft steeds minder te vertrouwen. Het voelt niet aan of de redactie van Ouders Online er alles aan doet om de privacy te waarborgen en vertrouwen te geven.

Jammer, want ik vind het forum (meestal) erg leuk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.