Over het forum Over het forum

Over het forum

Ik stop ermee

Ik heb forumbeheer gevraagd om mijn account op te hebben. Het reageren op mijn nick door enkelen, waar onder Ad en Jo voldoet aan de criteria van pesten, en ik heb geen zin meer om me steeds te moeten verweren.


Jammer Sydney

Laat je toch niet wegjagen Sydney. Er zijn altijd verschillende stemmen op een forum als dit. En op een gegeven moment weet je wie het zegt en neem je dat wel met een korrel zout of je weet te reageren of te negeren.

Dus zolang je het zelf leuk vind laat je je niet wegjagen. En reageer vooral op mensen die wel inhoudelijk en met goede omgangsvormen op het forum schrijven.

Goede oefening.

Bovendien vind ik je bijdragen origineel, hoewel wat bot hier en daar, maar dat is toch ook prima?

In het echt ga je toch ook om met diverse mensen.

Jammer

Maar begrijpelijk, ik vind het belachelijk zo als er tegen jou tekeer is gegaan

Lente

Lente

21-04-2020 om 17:37

Ik ken de discussies niet waarin het volgens jou pesten is

Maar als ik de namen zie van Sydney, Ad en Jo dan kan ik me wel wat strijd voorstellen onderling.
Jullie kunnen alledrie nogal bot/scherp over komen, ieder op de eigen manier.

Zonde om daarom te stoppen. Er is zoveel te halen hier.

Tip

Verander je nick en reageer even niet in betreffende draadjes. En verder gewoon blijven

Jo

Jo

21-04-2020 om 17:57

@ Lente

"nooit rustig in de tuin" vanaf # 76

Lees het maar goed.
En met nadruk de bijdragen van Sydney zelf.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat mensen reageren op een naam/namen en niet op de inhoud van berichten.

Adelaide

Adelaide

21-04-2020 om 17:58

Ik begrijp het niet

Waarom melden mensen hier altijd met veel bombarie dat ze stoppen? Als je geen zin meer hebt ga je toch gewoon weg?

Het beste advies is om een andere schuilnaam te nemen, zoals Jippox zegt. Ik heb voor verschillende onderwerpen verschillende namen, ik kom hier al heel lang, maar ik ben op deze manier geen bekende. Vind ik wel zo prettig.

Hangkous

Hangkous

21-04-2020 om 17:59

Jammer Sydney

Ja, soms wat bot jouw reacties maar daar kan ik als echte HangHangkous wel tegen, ben het soms zelf ook. Ik kon je reacties altijd wel waarderen.
Op mijn hobby-groep hebben we een woord voor dat botte/directe: "naam dorp" direct.
Daar zit ik met mensen afkomstig uit omliggende dorpen en ook mensen van wat verder weg en die kunnen er wat minder goed tegen.
Hangkousen onder elkaar doen van ruik taak boem en dat gaat altijd goed.
In de 6 jaar dat ik hier schrijf (in periodes met 3 vaste Nicks) heb ik wel geleerd dat de een wat scherper is dan de ander.
Soms haal ik dan mijn oude Nick van stal om discussie uit te lokken. Er is iemand die (heeft ze in een draad over omgangsvormen op het forum toegegeven)heel fel reageert op mijn oude Nick alleen, omdat die naam er dan staat. Dan trek ik mijn teflon jasje aan en ga onder mijn oude Nick het gesprek aan.
Een wissel van Nick zou je ook kunnen overwegen, dan duurt het even voor iedereen dat door heeft.
Ik ben daar heel slecht in. Ik herken je dan niet meer en vele anderen waarschijnlijk ook niet.

Ah joh, niks van aantrekken

Zeikerds gonna zeik. Gewoon verdergaan onder Melbourne of Adelaide.

skik

Adelaide

Adelaide

21-04-2020 om 18:41

Nee Skik

Adelaide heb ik al ingepikt!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-04-2020 om 18:54

Ja joh

Jo ken ik niet en van Ad moet je je niets aantrekken. Er zijn op het forum twee mensen met wie ik in ieder geval geen discussie aanga. Of een bericht en daarna laat ik ze elkaar te lijf gaan. Ik lees die draadjes dan ook helemaal niet meer.

Lente

Lente

21-04-2020 om 19:33

Bedankt voor de vindplaats.
Ik ben echter niet van plan om deze discussie te lezen.
Dit soort algemene discussieS hebben mijn interesse niet.

Daarnaast heb ik geen behoefte om scheidsrechter te spelen.
Het feit dat ik de drie namen ken en ongeveer kan plaatsen, zegt mij al genoeg.

De tip aan Sidney om een nieuwe nick te nemen, vind ik heel zinvol.

Adelaide

Oh, je post staat nota bene vlak boven die van mij, schaam! Canberra dan maar.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2020 om 19:38

Sydney

Neem ik het voor je op in de Turk discussie word ik alsnog als voorbeeld aangehaald.

Ik denk niet dat een nickwissel veel gaat helpen als je zo blijft argumenteren.

Maar het ga je goed verder.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-04-2020 om 19:47

Nou

Ik heb ook even in die discussie gekeken maar als ik dan een uitspraak lees dat het Turkse volk nu eenmaal beter gedijt onder een dictatuur, snap ik wel dat Sydney daar op aanslaat. Dat is nu precies wat we in Nederland bedreigend vinden, mensen die dát normaal vinden.

Jo

Jo

21-04-2020 om 20:18

@ Pryne Fisher

Ik schreef dat er volkeren beter in toom te houden zijn.
Kijk naar Libië en Irak.
Wat heeft de verlossing van hun dictator opgeleverd?
Nog meer ellende.
Nergens heb ik geschreven dat ik dat normaal vind!
Misschien moet je je beter onderrichten in wereldgeschiedenis en wereldpolitiek.

Mocht je even niet op hebben zitten letten.
Erdogan is een democratisch gekozen president.

Het grootste deel van het volk adoreert hem. Je zou ze beledigen als je zegt dat Erdogan een dictator is.

Je hutselt met mijn woorden en maakt er een zelfgeschreven tekst van en claimt dan dat dit mijn uitspraak is.

Discussiëren hier op OO is doodvermoeiend.

Ach Jo

Het scherpt de geest. In je fysieke omgeving zullen mensen meestal wat sociaal wenselijker reageren. Ik vind het altijd wel fijn dat je hier zonder aanziens des persoons makkelijk kan zeggen wat je wil en andersom omonwonden de waarheid of kritiek om de oren kan krijgen. In een volgend draadje over een ander onderwerp val je elkaar weer bij omdat je het daar wel met elkaar eens bent, no hard feelings meestal.

skik

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-04-2020 om 20:45

Andere Nick nemen, en even pauze

En dan gewoon weer meedoen Sydney.

Jo

Jo

21-04-2020 om 20:58

@ skik

Op dit forum weeg ik mij woorden nog af.

Ik discussieer liever real life.

Mijntje

Mijntje

22-04-2020 om 08:37

hakketak

Sydney, dat gehakketak op een enkel woordje moet je je niet persoonlijk aantrekken. Zie het zo: we hebben teveel vrije tijd en ruzie maken met je eega of huisgenoten is niet zo verstandig omdat we daar nog even mee zijn opgesloten.
Uiteindelijk zijn we het op dit forum vaker met elkaar eens dan oneens, maar rekenen we elkaar af op wat woorden die weer verkeerd worden geïnterpreteerd.
Maar je hebt groot gelijk hoor, je kan ook wat zinnigers doen met je tijd
Gewoon over een tijd terugkomen met een ander nick.

Anemone

Anemone

22-04-2020 om 11:25

Wie de bal kaatst...

Het kan ook interessant zijn om te kijken waarom jouw bijdragen zoveel reacties uitlokken. Als bepaalde reacties je niet bevallen, kan het helpen om je communicatiestijl aan te passen. Kijk eens hoe dat werkt onder een nadere nick, dan is zo’n forum als dit een mooie proeftuin.

Anemone

Aha het is dus eigenlijk schuld van Sidney zelf. Ik heb meer aan advies van Phryne Fisher om gewoon niet meer met Ad Hombre in discussie te gaan. Jammer wel dat hij in vrijwel elk draadje opduikt

Ad Hombre

Ad Hombre

22-04-2020 om 12:19

Alkes

"Ik heb meer aan advies van Phryne Fisher om gewoon niet meer met Ad Hombre in discussie te gaan. Jammer wel dat hij in vrijwel elk draadje opduikt"

Heb ik weer een goed geresearchede bijdrage aan je verspild. Mooi is dat. Maar ja, iets beter weten wordt zelden op prijs gesteld. Hoogstens schoorvoetend geaccepteerd, om later op gepaste wijze wraak te kunnen nemen.

Laten we wel wezen, OO is een behoorlijk giftig forum en mijn rol als een van de weinige mannen wordt niet door iedereen op prijs gesteld.

Pennestreek

Pennestreek

22-04-2020 om 12:25

Dat je een man bent maakt voor mij echt totaal niet uit in hoe ik jouw bijdragen beoordeel. Ook als je een vrouw was geweest had ik je (vaak, niet altijd) arrogant en betweterig gevonden. En ook als je een vrouw was geweest had ik je bijdragen vaak (ook niet altijd) interessant en verhelderend gevonden. Maar die toon he, ik vind het gewoon vaak niet zo'n mooie muziek die jij maakt...

Ad Hombre

Ad Hombre

22-04-2020 om 13:00

Pennestreek

Het valt je zeker minder op hoe vaak en met welke toon ik zelf wordt aangevallen? Het valt je zeker minder op hoe vaak bepaalde dames dan een clubje van 3 of 4 vormen om de krachten te bundelen?

Weet je nog dat ik op mijn vriendin werd aangevallen toen bepaalde dames echt niet meer wisten hoe ze me te pakken konden nemen? Nee, Pennestreek, als je eerlijk bent zul je moeten erkennen dat hier behoorlijk wat giftigheid heerst, en vaak sneaky en achterbaks. Daar hou ik niet zo van. Dan liever met open vizier, maar ja, die toon he?

Ik doe niet aan allianties en als Sydney gelijk heeft (in die idiote Turkendiscussie) dan krijgt ze het ook van mij, wat niet wegneemt dat ze me in de HPV discussie dan weer tegenover zich vindt. Daar kan ze blijkbaar niet zo goed tegen al legt ze me zelf al maandenlang het vuur na aan de schenen in de hele virusdiscussie.

Missen jullie het schoolplein?

Daar doet me de discussie die zich inmiddels ontsponnen heeft hier aan denken. Denk er het jouwe van als iemand je in een discussie onredelijk aanvalt, zijn ongelijk niet wil toegeven of op de man speelt en ga lekker doordiscussiëren met diegenen waarmee je dat wel de moeite waard vindt. Ik denk dat veel mensen er meer van maken dan het is, met die hard feelings.

skik

Ik begrijp het al 15 jaar niet

Want zolang duiken dit soort draadjes al op. Misschien kan iemand het eens uitleggen wat er mis is met de Stille Trom. Is het nou hengelen naar steunbetuigingen, een verkapte poging om controversiële forummers op het hakblok te leggen?

Want meestal komen ze niet van de mensen die ik ervan verdenk zulke overdreven fatsoensnormen aan te hangen dat ze zich verplicht voelen bij een internetforum af te melden. Of dat ze zelf niet intelligent genoeg waren om op het idee van even afkoelen en een andere nick te te nemn. Is het hengelen naar steunbetuigingen, een verkapte poging om controversiele forummers op het hakblok te leggen.

En over die idiote turkendiscussie. Ik denk dat er wel iets inzit dat zelfsturing beter gedijt in een land met een diepgewortelde democratische traditie dan een natie die dat amper kent. Al vind ik het voorbeeld van Irak dan weer wat ehm ongelukkig gekozen (understatement)

zebra

zebra

24-04-2020 om 09:28

er zijn meerdere opties

zoals hierboven al genoemd zijn: vertrekken met stille trom of anders nickwissel en weer vrolijk verder gaan of totaal niet reageren in bepaalde draadjes. Zelf hang ik hier inmiddels zo'n 20 jaar rond en de interesse verschuift langzamerhand, soms ben ik erg actief en dan weer een tijdje wat minder.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

24-04-2020 om 09:54

die stille trom...

ik ben ook ooit vertrokken. Met een muziekje, zal ik maar zeggen, niet met stille trom. (stille trom is trouwens niet geluidloos. Ik herinner me dat de drumfanfare eens met stille trom langs een huis liep waar een overledene lag opgebaard. Daarna ging de muziek weer door)

OO voelt als een ontmoetingsplaats. IRL ga je ook niet zomaar weg, je groet degenen die blijven en gaat er dan vandoor. Dan zeggen mensen ook dingen als 'Tjonge, ga je nu al? ' of 'Ach ja, het is morgen weer vroeg dag he.' En bij onenigheid die tot vertrek leidt, zijn er ook mensen die kwaad nog wat onaardigs toevoegen en anderen die sussend zeggen 'zo was het toch niet bedoeld?'

Triva

Triva

24-04-2020 om 13:23

Wilgenkatje

Het is toch echt stil:

2292. Met de (of een) stille trom vertrekken (of aftrekken),
d.w.z. stil, ongemerkt vertrekken, zich verwijderen; eene uitdrukking, die ontleend is aan het krijgswezen, en eig. gezegd wordt van soldaten, die zonder de trom te roeren stilletjes aftrekken. Vgl. Vondel, Gijsbr. v. Aemstel, vs. 281: Men brack al heimlijck op en zonder eenigh teken van horen en trompet, of hut in brant te steecken; Brederoo, I, 42, 937: Hoort, helden van mijn bloedt, treckt sonder trommel-slagh met opgherolde vanen in aller stilten heen. In de 17de eeuw in overdr. zin aangetroffen bij Brederoo, Sp. Brab. vs. 1179:

Wat komter vrydaechs een gerit ter poort indringen,

Van revelduytsche en van vreemde hommelinghen,

Al ghesonde Wijven, met besieckte doecken om,

By hiele vaendels vol, doch met een stille Trom.

https://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_2395.php

Ontmoetingsplaats vs discussieforum

"OO voelt als een ontmoetingsplaats. IRL ga je ook niet zomaar weg, je groet degenen die blijven en gaat er dan vandoor."

Is dat zo? IRL wissel je ook niet om de haverklap van naam of trek je een bivakmuts over je hoofd als je gevoelige onderwerpen wilt bespreken. Ik zie OOL als een virtuele plek waar je elkaar van advies kunt voorzien en meningen uit kunt wisselen. Om op een zinnige manier te discussieren moet je in staat zijn onderscheid te maken tussen opvatting en persoon. En er bij iedere draad zo blanco mogelijk instappen. Open staan voor een ander te melden heeft en goed lezen wil ook nog wel eens helpen.

Persoonlijk vind ik die pruilende "Ik vertrek want hullie zijn gemeen tegen mij "mededelingen echt larmoyante aandachttrekkerij. Gaat iemand echt gierend uit de bocht dan wend je je tot forumbeheer. En verder lijkt OOL me groot genoeg om onderwerpen die je al teveel persoonlijk raken dan wel gewoonweg geen bal interesseren te negeren. Evenals mensen wier stijl en stokpaardjes je irritatiedrempel overstijgen. En verder zoals Annie MG Schmidt ooit schreef:


https://www.youtube.com/watch?v=FBTx9tLlOkc

Excuses voor dit ferme staaltje misplaatste opvoeddrang. Die moet ik toch nog ergens kwijt. Mijn jongste is ook al weer 19.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.