Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


Beste Forummers, het lijkt er op dat Bertje1 eerst is gaan plaatsen als 'aardappel' en daarna gekozen heeft voor de eenmalige mogelijkheid tot naamswijziging. Er is gezegd dat je dat moet doen voor je eerste posting om te voorkomen dat beide namen gekoppeld worden: Ouders Online nieuwe website op 21 januari | Ouders.nl

"- Je kunt, nadat je op de nieuwe site bent aangemeld, eenmalig je gebruikersnaam wijzigen. Daarna kun je die niet meer aanpassen. Dit hoef je niet direct te doen. Je hebt 2 maanden (tot 22 maart) lang de mogelijkheid om je gebruikersnaam aan te passen. Plaats je berichten op je oude gebruikersnaam en pas je hem binnen de 2 maanden toch aan, zullen de eerdere berichten op het nieuwe forum ook gekoppeld worden aan de nieuwe gebruikersnaam."

Alles went, maar het verdwijnen van benummering post in een draad vind ik wel een gemis; het veelvuldig quoten of quoten van lange stukken tekst is m.i. het hinderlijke gevolg hiervan.

Graag herinvoering van een nummer aan een post

Alles went Flanagan?

Ik vind van niet, en wen ook maar niet aan dit nieuwe forum 😥

Ik probeer echt wel in te voegen, want mis het oprecht. Maar het leest niet meer lekker, al dat gescroll door al die quotes (op quotes etc) is doodvermoeiend! Ik lees nog wel mee hier en daar maar mijn plezier in dit forum is toch wel met zeker 90% gedaald. 

Een nieuweling zal veel minder moeite hebben met de veranderingen dan een forummer die al jaren meeleest. De nieuweling heeft minder op- en aanmerkingen omdat de huidige opzet voor een nieuweling leesbaar is. (Het heeft geen ervaring met de vorige opzet.) 

Het gaat een nieuwe forummer eerder om de vriendelijkheid op OO dan om de lay-out. De vriendelijkheid op OO is niet veranderd, dat telt. Dat is voor mij de reden om hier te blijven.

Maar je hebt gelijk wat het gescroll betreft. Het herlezen van lappen tekst gezorgd mij het gevoel van tijdverspilling.

Net voor de wijziging had ik op mijn telefoon een aparte browser voor OOL gezet. De advertenties waren te hinderlijk. Normaal gesproken keek ik toch wel een paar keer per dag, maar nu niet meer. En als ik kijk zie ik niet veel nieuws. Ik denk dat Emmawee gelijk heeft, er lijkt een stuk minder volk.

Nowee schreef op 15-02-2021 om 11:50:

Net voor de wijziging had ik op mijn telefoon een aparte browser voor OOL gezet. De advertenties waren te hinderlijk. Normaal gesproken keek ik toch wel een paar keer per dag, maar nu niet meer. En als ik kijk zie ik niet veel nieuws. Ik denk dat Emmawee gelijk heeft, er lijkt een stuk minder volk.

en dus?

gr Angela

Ps ik bedoel dus if you are not part of the solution then you are part of the problem . . 

Gr Angela

En dus Angela? Ik weet niet wat jij hier als probleem of als oplossing ziet.

Ik beleef hier minder plezier en los dat automatisch op door hier minder actief te zijn. Probleem opgelost, al vind ik het jammer. Ik zie liever een andere oplossing (specifiek vwb het quoten en de breedte van de tekstvelden), maar ik zit niet aan die knoppen.

Als het erom gaat dat mogelijk meer mensen het zo oplossen, waardoor het probleem kan ontstaan van een minder levendig forum, tja... Dan ben ik inderdaad onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Behalve dan dat ik even heb laat weten wat in mijn geval de oorzaak ervan is.

Dan ben ik ook onderdeel van het probleem.  Ben hier ook veeeeeeeeel minder actief dan voor de modernisering. Kijk nog regelmatig maar reageer maar weinig. 

De reden ligt in het feit dat het wat rustig is op het forum er IS gewoon minder om op te reageren. En zo draait de neerwaartse spiraal door op weg naar de afgrond. 

MeikeT

MeikeT

15-02-2021 om 14:46 Topicstarter

Angela1967 schreef op 15-02-2021 om 13:37:

[..]

en dus?

gr Angela

En dus raakt het forum zijn bestaansrecht kwijt. Of weet je niet wat een forum inhoudt?

Feitelijk is het al tammer op het forum sinds de tijd dat de starter van onderstaand topic actief was.

https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/kinderen-krijgen-maar-er-niet-voor-zorgen

Sindsdien merk ik bij mezelf maar ook bij anderen wat meer wantrouwen als er wat" vreemde" vragen worden gesteld. 

Vanaf toen is het niet meer het warme bad waar ik in 2014 in terecht kwam.  Nu met de nieuwe lay out en veel nieuwe namen (om begrijpelijke redenen) is dat gevoel nog wat versterkt. 

mut

mut

15-02-2021 om 15:36

Er zijn simpelweg minder draadjes die voor mij interessant zijn. Dat heeft 2 oorzaken denk ik. Het ene is dat ik nu alweer 15 jaar in B woon en steeds minder te maken heb met NL. En verder zijn mijn kinderen volwassen. (en over de kleinkinderen heb ik minder te schrijven)

MeikeT schreef op 15-02-2021 om 14:46:

[..]

En dus raakt het forum zijn bestaansrecht kwijt. Of weet je niet wat een forum inhoudt?

Zie mijn vervolgbericht. En als je graag kattig wilt zijn, dan is je dat prima gelukt door het woordenboek uit te hangen. Mocht je op zoek zijn naar subtielere manier om iets aan te kaarten kun je me een linkje geven naar een woordenboek. 

gr Angela

mut schreef op 15-02-2021 om 15:36:

Er zijn simpelweg minder draadjes die voor mij interessant zijn. Dat heeft 2 oorzaken denk ik. Het ene is dat ik nu alweer 15 jaar in B woon en steeds minder te maken heb met NL. En verder zijn mijn kinderen volwassen. (en over de kleinkinderen heb ik minder te schrijven)

Ok dat heeft dus niets te maken met nieuwe format? Want daar gaan volgens mij de constateringen voornamelijk over?

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.