Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


AdHombre schreef op 16-02-2021 om 08:01:

Ik deel jullie verdenkingen. Helaas zijn er een paar forummers overleden en ziek geworden. Ik zie ook wel eens postjes van forumbeheer op Twitter.

in beide gevallen blijkt er sprake van een vriendin of een collega. Dus ja, de banden tussen forumbeheer en bepaalde forummers zijn daarmee bewezen.

Dit zijn er twee, maar god weet met wie Heidi nog meer privé overlegt over het moderatiebeleid en bijv. die vreselijke ad hombre.

Misschien is het tijd om eens contact op te nemen met de site eigenaar, want dit lijkt mij in tegenspraak met alle principes van behoorlijk beheer.

Alle forummers zijn gelijk maar sommige forummers meer dan andere.

"jullie" verdenkingen ? Het is ene Meike die dit als enige twee keer heeft gesuggereerd. Voor hetzelfde geld is Meike jouw andere alias 🙂

gr Angela

In mijn geval zijn het meer dan verdenkingen, ik kan de linkjes erbij leveren, maar op Twitter kun je het zelf vinden.

Die Meike ken ik niet, maar ik kan natuurlijk wel zoveel beweren, wat dat betreft is het een kwestie van vertrouwen.

We kunnen goed begrijpen dat het nieuwe ontwerp nog steeds wennen is en we lezen al jullie feedback. Achter de schermen zijn we bezig met aanpassingen om het forum te verbeteren. Deze wijzigingen zijn nu doorgevoerd: 

  • De weergave op mobiel is breder gemaakt 
  • De topicstarter is nu in alle berichten in het topic te herkennen door het icoontje naast de naam
  • De citeerfunctie is aangepast, indien er een bericht wordt geciteerd waar ook al een citaat in stond, wordt het eerste citaat niet meer meegenomen.
Redactie schreef op 16-02-2021 om 11:12:
  • De weergave op mobiel is breder gemaakt

Echt fijn! Ik heb de instellingen ook op compact gezet. Dat scheelt nu echt.Alleen tijdens het schrijven blijft het nog wat krap.

  • De citeerfunctie is aangepast, indien er een bericht wordt geciteerd waar ook al een citaat in stond, wordt het eerste citaat niet meer meegenomen.

Dat scheelt. Ik denk dat het nog mooier is als je bij het citeren een citaat kunt selecteren. Nu wordt automatisch het hele bericht gekopieerd.

Bedankt voor jullie reactie en acties achter de schermen!! 

Ik waardeer het ook zeer dat er zo actief naar verbeteringen gezocht wordt. Fijn forumbeheer!

Emmawee schreef op 16-02-2021 om 11:47:Dat scheelt. Ik denk dat het nog mooier is als je bij het citeren een citaat kunt selecteren. Nu wordt automatisch het hele bericht gekopieerd.

Goed idee Emmawee! (dat rijmt!)

Beste forumdeelnemers,

de complottheorieën vliegen in het rond en er worden zelfs aantijgingen naar mij persoonlijk gemaakt. Normaal gesproken mailt het forumbeheer mensen persoonlijk als we iemand ergens op willen aanspreken maar in deze versie van het forum kunnen wij de gegevens van een bezoeker niet zien. Dat verandert nog maar voorlopig kunnen wij niemand mailen. Dat zou in dit geval niets uitmaken want Ad Hombre is al vele malen persoonlijk op zijn gedrag op dit forum aangesproken en hij heeft al heel veel laatste kansen gekregen. Maar eens houdt het op en daarom ga ik hem blokkeren.

Voor alle andere bezoekers, graag jullie tips en opmerkingen over de site (algemene inhoud, vormgeving, techniek) naar de eigenaar van de site via [email protected] en over het beheer (de berichten) naar het forumbeheer [email protected]

Alle berichten over het beheer zal ik vanaf nu verwijderen, zie ook de forumregels www.ouders.nl/huisregels

Emmawee schreef op 16-02-2021 om 11:47:

[..]

Echt fijn! Ik heb de instellingen ook op compact gezet. Dat scheelt nu echt.Alleen tijdens het schrijven blijft het nog wat krap.

  • De citeerfunctie is aangepast, indien er een bericht wordt geciteerd waar ook al een citaat in stond, wordt het eerste citaat niet meer meegenomen.

Dat scheelt. Ik denk dat het nog mooier is als je bij het citeren een citaat kunt selecteren. Nu wordt automatisch het hele bericht gekopieerd.

Bedankt voor jullie reactie en acties achter de schermen!!

Op mobiel is het wat lastig, maar op je computer kan je een gedeelte van de quote weghalen, zodat alleen datgene blijft staan waar je op reageert.

Haaknaald schreef op 16-02-2021 om 12:13:

[..]

Op mobiel is het wat lastig, maar op je computer kan je een gedeelte van de quote weghalen, zodat alleen datgene blijft staan waar je op reageert.

Dat klopt en ik doe dat ook.  Maar anderen niet, wat de leesbaarheid niet ten goede komt.

Ik ben erg blij met de laatste aanpassingen!

In de modus recente topics zou ik 'alles als gelezen markeren' een fijne functie vinden. Bij topics die ik niet volg kan ik dan met één handeling de rode meldingen met ongelezen berichten uitzetten. 

Beste forumdeelnemers,

de complottheorieën vliegen in het rond en er worden zelfs aantijgingen naar mij persoonlijk gemaakt. Normaal gesproken mailt het forumbeheer mensen persoonlijk als we iemand ergens op willen aanspreken maar in deze versie van het forum kunnen wij de gegevens van een bezoeker niet zien. Dat verandert nog maar voorlopig kunnen wij niemand mailen. Dat zou in dit geval niets uitmaken want Ad Hombre is al vele malen persoonlijk op zijn gedrag op dit forum aangesproken en hij heeft al heel veel laatste kansen gekregen. Maar eens houdt het op en daarom ga ik hem blokkeren.

Voor alle andere bezoekers, graag jullie tips en opmerkingen over de site (algemene inhoud, vormgeving, techniek) naar de eigenaar van de site via [email protected] en over het beheer (de berichten) naar het forumbeheer [email protected]

Alle berichten over het beheer zal ik vanaf nu verwijderen, zie ook de forumregels www.ouders.nl/huisregels

Mijn vraag aan mijn medeforummers is wel: weten jullie wat binnen deze draad wél geschreven mag worden? Ik heb de regels nog even gelezen en mocht je vragen of kritiek op het forum hebben, dan mag dat niet in het openbaar. Oké.

Maar wat ik niet goed begrijp is deze zin: "graag jullie tips en opmerkingen over de site (algemene inhoud, vormgeving, techniek) naar de eigenaar van de site via [email protected] " 

Waar is deze hele rubriek dan voor, die heet toch 'over het forum''? En eerdere berichten over het forum/ de recente vernieuwing mochten in dit draadje grotendeels wel. Ik snap dit stukje van het herhaalde forumbericht dus niet. Jullie wel, mede-OO'ers?

Ik hoop dat ik dit hier in het openbaar mag vragen (ik heb serieus geen idee of ik nu ook in overtreding ben).

Vriendelijke groeten van Egel

Over het forum

Aankondigingen van de redactie, en tips van de gebruikers

Daar is deze rubriek voor. Tips kun je breed opvatten, maar discussie over het beheer / kritiek op de beheerders is hier duidelijk niet de bedoeling. 

Er is helaas wat onduidelijkheid ontstaan. Deze rubriek mag zeker gebruikt worden voor vragen over het forum en die berichten zullen ook niet verwijderd worden. Dus dat mag hier zeker blijven bestaan. Maar, feedback kan ook rechtstreeks gemaild worden. Wat betreft het verwijderen van berichten: dit gebeurt alleen bij berichten die in strijd zijn met de forumregels. Zoals discussies over het beleid of kwetsende / niet inhoudelijke reacties. Hiermee willen we het forum een fijne plek maken waar iedereen zich welkom voelt. We verwijderen berichten echt niet zomaar. Vanaf nu zullen we verwijderde berichten vervangen voor een tekst waarin uitgelegd wordt waarom het bericht is verwijderd zodat onze werkwijze transparanter is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.