Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


Komt er ook een mogelijkheid om de kleuren aan te passen. Ik vind de huidige kleurstelling heel vervelend lezen.Is een mogelijkheid om gewoon mijn oude vertrouwde nick terug te krijgen? Ik vind het echt heel vervelend dat ik deze nu niet meer kan gebruiken. Wellicht dat er verbeteringen inzitten, maar ik blijf erbij dat de timing erg slecht is. Daarnaast hadden mijnsinziens veel veranderingen kunnen plaatsvinden zonder het aanzicht zo te veranderen. Het lezen is nu erg vervelend en ook het zoeken naar de draadjes die mij intresseren is erg lastig. Persoonlijk denk ik dat jullie veel mensen kwijt gaan raken op deze manier. Natuurlijk jullie keuze, wellicht willen jullie de mensen die hier al jaren lezen en schrijven wel kwijtraken. Erg jammer dit. Natuurlijk is het zo dat niet veranderen stilstand is, maar de veranderingen die jullie nu hebben doorgevoerd is in mijn ogen een achteruitgang. Is er uberhaupt wel gekeken naar usabilty? Als dat het geval is, dan is dit slecht gedaan. Eigenlijk weten jullie dat ook wel, want de nieuwe site is nog niet een week online of de eerste veranderingen moeten al gebeuren. Niet goed over nagedacht dus. Mocht er ooit een volgende keer komen, kijk dan beter, denk er goed over na. Maak een site die je laat testen door een select groepje gebruikers voordat jullie de site echt online gooien. Tot nu toe, krijg ik dus niet het gevoel van: het went wel... ik krijg meer het gevoel van: wellicht dat ik maar stop op OOL.

Hoekhuis kan je je oude nick niet nemen met een paar cijfers erbij, of wat ___ streepjes (underscore) voor of na je naam, of er tussenin? Dan refereert het nog wel aan jou

Hé, en ik merk nu ik dat ik geen aanhalingstekens kan typen. `De enkele gaan wel.' Maar de dubbele niet. Niet echt een groot probleem uiteraard.

"Ik wel."

test test test

Kan je bij je alias ook een avatar zetten? Kan ik namelijk nergens vinden

MeikeT

MeikeT

22-01-2021 om 10:42 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 22-01-2021 om 10:20:

Kan je bij je alias ook een avatar zetten? Kan ik namelijk nergens vinden

nog niet, binnenkort wel.

Hier ook even wennen. Ik bezoek het forum alleen vanaf kleine mobiel en nu is het meer scrollen om alles te lezen/zien. Maar ik wel fijn dat je nu makkelijker op specifieke berichten of tekst kan reageren. 

Nog iemand die wil testen.

Hoekhuis schreef op 22-01-2021 om 10:02:

Komt er ook een mogelijkheid om de kleuren aan te passen. Ik vind de huidige kleurstelling heel vervelend lezen.Is een mogelijkheid om gewoon mijn oude vertrouwde nick terug te krijgen? Ik vind het echt heel vervelend dat ik deze nu niet meer kan gebruiken. Wellicht dat er verbeteringen inzitten, maar ik blijf erbij dat de timing erg slecht is. Daarnaast hadden mijnsinziens veel veranderingen kunnen plaatsvinden zonder het aanzicht zo te veranderen. Het lezen is nu erg vervelend en ook het zoeken naar de draadjes die mij intresseren is erg lastig. Persoonlijk denk ik dat jullie veel mensen kwijt gaan raken op deze manier. Natuurlijk jullie keuze, wellicht willen jullie de mensen die hier al jaren lezen en schrijven wel kwijtraken. Erg jammer dit. Natuurlijk is het zo dat niet veranderen stilstand is, maar de veranderingen die jullie nu hebben doorgevoerd is in mijn ogen een achteruitgang. Is er uberhaupt wel gekeken naar usabilty? Als dat het geval is, dan is dit slecht gedaan. Eigenlijk weten jullie dat ook wel, want de nieuwe site is nog niet een week online of de eerste veranderingen moeten al gebeuren. Niet goed over nagedacht dus. Mocht er ooit een volgende keer komen, kijk dan beter, denk er goed over na. Maak een site die je laat testen door een select groepje gebruikers voordat jullie de site echt online gooien. Tot nu toe, krijg ik dus niet het gevoel van: het went wel... ik krijg meer het gevoel van: wellicht dat ik maar stop op OOL.

hoi Hoekhuis, je hebt je profiel nog niet afgeschermd, mocht je dat prettig vinden? En het is niet abnormaal om verbetering door te voeren nadat een website life is gegaan. Wees blij zou ik zeggen, nu kan direct gereageerd worden of iets wel of niet kan/gaat gebeuren. Je kunt natuurlijk gewoon even een paar weken alleen af en toe lezen zodat je de kinderziektes (ahum) aan je hoekhuis voorbij laat gaan. Dan kom je weer terug als zaken aangepast zijn? En je weet het: usability is uiteindelijk iets subjectiefs, als de 'grote' dingen bepaald zijn. Ik vond het op het eerste gezicht ook rommelig en onhandig, zeker op m'n telefoon. Nu begin ik m'n weg te vinden op de laptop dus dat betekent dat ik het binnenkort waarschijnijk ook op m'n telefoon ga snappen. Dus geef het tijd zou ik zeggen, je merkt zelf wel wanneer je energie hebt en zin hebt om het uit te zoeken - en dan zijn er misschien al weer dingen aangepast die jij ook wilde zien.

gr Angela

@forumbeheer: ik meende dat ik gisteren op mijn telefoon het vinkje 'afschermen' had aangezet, maar dat was nu weg. Ik heb het nu op laptop gedaan en gecontroleerd, het lijkt nu te blijven staan. Mogelijk is dat bij meer mensen gebeurd, of heb ik de opslaan knop niet goed gebruikt dat kan ook ...

gr Angela

@Angela,

Ik begrijp wat je zegt. Nee, ik hoef mijn profiel niet af te schermen. Ik sta achter de dingen die ik hier schrijf.

Dat jij nu al je 'weg' vindt in dit gedoe vind ik erg knap. Voor mij is het nog steeds waardeloos en dan benader is het alleen op mijn laptop. Te veel wijzing en te weinig doordacht dat is mijn gevoel en mijn mening. Gezien de vele reacties weet ik dat ik niet alleen ben daarin.

Fijn dat het bij jou wel goed voelt.

Het grootste probleem ligt voor mij in de waardeloze kleurstelling. Deze is ook niet aan te passen. Als ze dan toch zoveel veranderingen doorvoeren, waarom dan niet dat je zelf kunt kiezen welke kleuren je wilt gebruiken.

Ik was nog wat vergeten. Nog iets wat ze erin hadden kunnen brengen, waar veelvuldig om gevraagd is: de mogelijkheid om je bericht te editten.

Nee, dat zit er niet in. Wel dat je de nick kwijt bent die je al jaren gebruikt, dat het erg vemoeiend is om te lezen en dat het vrijwel onmogelijk is om draadjes terug te vinden. 

Sorry voor sommige dat ik wellicht als zeurderig over kom, maar werkelijk Forumbeheer, had er nu niet iets beter over nagedacht kunnen worden?

Hoekhuis schreef op 22-01-2021 om 13:48:

Ik was nog wat vergeten. Nog iets wat ze erin hadden kunnen brengen, waar veelvuldig om gevraagd is: de mogelijkheid om je bericht te editten.

Nee, dat zit er niet in. Wel dat je de nick kwijt bent die je al jaren gebruikt, dat het erg vemoeiend is om te lezen en dat het vrijwel onmogelijk is om draadjes terug te vinden.

Sorry voor sommige dat ik wellicht als zeurderig over kom, maar werkelijk Forumbeheer, had er nu niet iets beter over nagedacht kunnen worden?

je bedoelt waarom krijg jij niet wat je wilt? Voeg je naar de spelregels en schrijf zonder zeurtoon op wat je mist of welk geniaal idee je hebt. Dan hoor je het vanzelf. Of je nou als key user was gevraagd of niet, je kunt toch gewoon neutraal of opbouwend reageren? Je zult nooit weten of er niet nagedacht was over kleur kiezen of niet en of wat er voor redenen zijn als je niet zakelijk reageert.

gr Angela

Ps en waarom wacht je niet even met wennen? Scheelt jou energie omdat je niet met wijziging op wijziging wordt geconfronteerd?

Hoekhuis schreef op 22-01-2021 om 13:44:

@Angela,

Ik begrijp wat je zegt. Nee, ik hoef mijn profiel niet af te schermen. Ik sta achter de dingen die ik hier schrijf.

Dat jij nu al je 'weg' vindt in dit gedoe vind ik erg knap. Voor mij is het nog steeds waardeloos en dan benader is het alleen op mijn laptop. Te veel wijzing en te weinig doordacht dat is mijn gevoel en mijn mening. Gezien de vele reacties weet ik dat ik niet alleen ben daarin.

Fijn dat het bij jou wel goed voelt.

Het grootste probleem ligt voor mij in de waardeloze kleurstelling. Deze is ook niet aan te passen. Als ze dan toch zoveel veranderingen doorvoeren, waarom dan niet dat je zelf kunt kiezen welke kleuren je wilt gebruiken.

je hebt je profiel wel op privé gezet dus er is geen directe link tussen jouw naam en de berichten die je geplaatst hebt. Dus ik begrijp jouw reactie 'ik sta achter wat ik gepost heb' niet?

gr Angela

En bedankt Angela!

Ik had ook al een vinkje gezet en bij controle bleek het vakje toch weer leeg. Paar dagen maar even blijven volgen denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.