Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


kenfan schreef op 23-01-2021 om 15:10:

"Want de wijzigingen zullen ook altijd mensen doen vertrekken maar als je dat als eigenaar botweg op het forum zet als commerciële afweging voelen mensen zich niet welkom".

Het gaat mij niet om de cosmetische veranderingen, maar van die knoppen waarmee alle OP's direct door kan schuiven naar facebook en twitter wordt deze redundant boomer niet blij.En Angela, je optreden in deze draad maakt mij ook nieuwsgierig. Ben je van het forumbeheer of het type teacher's pet? Ik ziesteeds het hoofd van Angela de Jong op mijn netvlies verschijnen (ook geen pre)

Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig en ik heb helemaal niets van doen met forumbeheer. Ik lees en schrijf hier ook alweer 20 jaar rond en er zijn aantal wijzigingen geweest denk ik. Ook periodes dat ik zelf niet veel las of schreef. Het gaat gewoon allemaal gewoon door, zeg maar. En we worden ouder dus ouderwetser, en daar is niets mis mee maar dan valt er waarschijnlijk niet genoeg te verdienen aan ons. Ik bekijk het dus gewoon zakelijker dan degenen die het emotioneel bekijken. Als dingen verbeterd kunnen worden zal dat zeker gedaan worden maar als je het fundamenteel niet eens bent met keuzes óf je hebt gewoon geen zin om uit te zoeken wat er veranderd is prima toch? Als forums bouwen en beheren en er geld mee verdienen iemands beroep is dan is die persoon degene die de keuzes maakt. En als iemand denkt dat het nu echt helemaal ten onder gaat dan hoop ik dat dat niet waar is. En dan nog: je kunt toch gewoon blijven zolang het nog wel bestaat?

gr Angela

Ik wilde een foto uploaden maar toen kreeg ik de melding dat het geen toegestaan formaat was. Gewoon een iPad-schermafdruk. Hoe hebben jullie dat opgelost?

mut

mut

23-01-2021 om 17:15

het is wel wennen deze nieuwe look. Eens zien of het lukt om iets te posten.

mut

mut

23-01-2021 om 17:17

hm mijn vorige nick waarmee ik de laatste tijd schreef, is dus verdwenen. 

Ik heb gezien dat het veel meer op het Viva-forum is gaan lijken. Een jaar of...10? las ik daar een tijdje. Nu even gaan kijken. Daar wordt veeeeel meer geschreven!

_Anoniem_ schreef op 22-01-2021 om 20:53:

Ik vind iedere verandering stom, maar uiteindelijk went het toch allemaal weer, was van de oranje layout naar de vorige layout ook. Dus ik ga hier vast ook weer aan wennen (tot de volgende verandering weer komt)

Een tipje, ik vond eigenlijk de nummering van de berichten wel handig, alhoewel je nu natuurijk citaten kan plaatsen, ik merk dat ik er vaak wel even naar keek, ook als ik iets nog eens voor de tweede keer even wilde lezen.

Mee eens, nummering vond ik ook erg handig.Mn als ik toch even wilde onthouden waar ik was gebleven, als ik een boel nieuwe berichten opende, maar ze niet allemaal in een keer kon lezen...Verder vind ik de kleur ook niet fijn, m.n. te weinig contrast. Voor de wat oudere lezer dus niet handig, vooral op de mobiel niet. Als ik mijn beeld heel helder maak, leest het wel beter, maar kost weer meer stroom.@Forumbeheer: kunnen jullie de letters duidelijker (zwarter) maken en de achtergrond lichter, daarmee dus meer contrast en beter te lezen op je mobiel?

Nog een ding: als je reageert op een bericht, dan schiet je meteen door naar het einde.Het zou heel fijn zijn als je dan kunt klikken op het bericht dat je citeerde, zodat je weer 'terugschiet' naar waar je gebleven was. Nu moet ik die weer terugzoeken. Bedankt alvast, forumbeheer, als jullie dit mogelijk kunnen maken.

Jesse_1 schreef op 22-01-2021 om 22:00:

Wat ik erg handig vind, is dat je meteen in de draad springt naar waar voor jou de nieuwe berichten zijn.

De button 'nieuwste bericht' mis ik nog wel een beetje.

Oja, nieuwste bericht is ook een essentiële knop. Forumbeheer, fijn als jullie die toevoegen.

Egel. schreef op 23-01-2021 om 20:58:

Ik heb gezien dat het veel meer op het Viva-forum is gaan lijken. Een jaar of...10? las ik daar een tijdje. Nu even gaan kijken. Daar wordt veeeeel meer geschreven!

Egel, op het Viva Forum wordt veel te veel geschreven. Ik ben daar wel eens geweest, maar geen beginnen aan. En hier bij OO heb ik ook altijd veel meer een familiegevoel gehad. Andersoortige reacties ook vaak.Nu met allemaal nieuwe namen (ook van mij), weer even wennen voor veel mensen. Het leven bestaat uit veranderingen, ook op OO, maar uiteindelijk went ook dat wel weer.

Even een test berichtje om een beetje te wennen. 

  1. Hoe heet ik nu ?.
  2. Wat mis ik ?
  3. Wat is goed ?

wimb

Ik ben hier een paar keer wezen kijken, maar ik ben, zeker voorlopig, hier weg. Ik hou normaal van veranderingen, maar het oude forum was voor mij goed zoals het was. Ik las regelmatig even bij en dat lukt nu niet, ik kan niet zo even naar een paginanummer gaan en niet naar de laatste reactie. Het kost me teveel tijd nu en bovendien zat ik alleen op het oudersonline forum en niet op andere forums vanwege die lay-out en het eenvoudige gebruik ervan. 

Misschien ooit tot ziens, maar voorlopig ben ik weg.

Ik vind het ook erg jammer, al deze veranderingen. En jammer qua timing, het is echt niet de beste tijd om veranderingen door te voeren.(er verandert al teveel) Ik merk bij mezelf erg weinig ‘ rek’ hiervoor. Helemaal afscheid nemen lukt me (nog) niet, daarvoor ben ook ik te gehecht. maar het plezier erin is echt wel fors verminderd en ik zou het erg jammer vinden als veel vaste forummers vertrekken. 

En ook nog; iemand schreef dat dit forum wel aan vernieuwing toe was, daar ben ik het zo mee oneens! Zal mijn leeftijd ook wel zijn... maar ik vond het echt prima, zoals het was. 

Suus,

Geef het een dag of 2 en je bent vast makkelijker gewend dan je nu vermoedt. En misschien is het financieel wel de enige manier voor forumeigenaren. - verandering is juist achteruitgang dus moet je daarom juist steunen en blijven? Dan doe je een goede daad voor een organisatie in problemen. Het is een andere manier van kijken naar verandering

Gr Angela 

Wat bijzonder, ik had al jaren een vaste naam waarmee ik postte en reageerde, ik zie nu dat dat is aangepast en dat ik nu mijn inlog als naam heb. Opmerkelijke keus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.