Over het forum Over het forum

Over het forum

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2018 om 01:17

Oudersonline nieuwe eigenaar

Ik lees net dat Justine en Henk niet meer de eigenaar zijn van Ouders.nl en dus ook het forum.

Wat gaat er nu door jullie heen?, zou een beetje journalist of presentator vragen Ik keek er wel van op.


Ja spannend

Het einde van een tijdperk.

Henk Boeke

Henk Boeke

27-09-2018 om 01:54

Laatste nieuws

Beste forummers,

Kaaskopje was me nét voor!

Ik wilde net melden dat we Ouders Online hebben overgedragen aan een nieuwe eigenaar: Good Parents, van Yolanda Roosenstein. Yolanda zal de site voortzetten in onze geest, maar natuurlijk wel nieuwe accenten gaan leggen en een algehele verjonging gaan doorvoeren.

Voormalig hoofdredacteur - en lieftallige echtgenote - Justine Pardoen en ik blijven voorlopig nog betrokken bij Ouders Online als (onbezoldigd) adviseurs. En natuurlijk zullen we ons nog op het forum mengen - als gewone gebruikers - wanneer daar aanleiding toe is.

Morgen (donderdag) zal er een persbericht uitgaan, waarin we de overdracht officieel bekend maken.

Hoe wist Kaaskopje het al? Omdat we net een artikel geplaatst hebben op het redactionele gedeelte van de site, waarin we de roemruchte historie van Ouders Online hebben samengevat. Voor de liefhebbers:
https://www.ouders.nl/artikelen/het-roemruchte-verleden-van-ouders-online

mijk

mijk

27-09-2018 om 06:58

Poeh!

Ik snap het helemaal maar meèn dat vind ik best spannend...

Mijk

Tijgeroog

Tijgeroog

27-09-2018 om 08:30

Dank

Heel veel dank, Henk en Justine, voor jullie inzet in al die jaren, en voor het mogelijk maken van deze community. Het heeft me in de afgelopen 13, 14 jaar zo veel gebracht!

Bloem

Bloem

27-09-2018 om 08:49

Snelle Je^h^hKaaskoje

Goh, nieuwe eigenaar.
Wat gaan jullie doen? Nieuwe plannen of juist even niets?

En gaat er op of met forum iets nieuws gebeuren? Wat wil de nieuwe eigenaar ermee gaan doen?

Juline

Juline

27-09-2018 om 08:56

Bedankt

Bedankt voor al die jaren OOL onder jullie bezielende leiding. Ik kom er graag.

Groet, Juline

Lynna

Lynna

27-09-2018 om 10:16

Wat jammer!

Ik ga jullie zeer nuchtere en kritische houding missen. Jullie en OO zijn zo lang een deel van mijn leven geweest. Wat jullie schreven in jullie artikel over het begin snapte ik helemaal. Ging ik daar naar het 1jarig jubileum van het eerste elektrische tijdschrift terwijl om mij heen nog niemand op dat rare internet zat. Want wat kon je daar nou toch mee
Dank jullie voor jullie enorme inzet!!

Niki73

Niki73

27-09-2018 om 10:34

Bedankt!

Bedankt Henk en Justine. Ik weet niet of jullie beseffen dat jullie forum lettelijk al mensen het leven heeft gered. Ik heb er naast nuttige informatie ook real-life vrienden en veel steun en gezelligheid gevonden. Ik hoop dat dat zo blijft.

Het ga jullie goed!

Bedankt

Ik sluit me aan bij alle bedankjes. Wat een geweldig forum en wat een geweldige site is dit. Ook al zijn mijn kinderen al wat groter, ik leer hier altijd nog. En ben onder de indruk van de saamhorigheid en het feit dat deelnemers belangeloos hun kennis delen. Op de enkele sneer en trol na is er altijd een heel goede sfeer.

Henk en Justine, bedankt voor de jarenlange inzet om OO overeind te houden.

Sarah

Met dank

Jee, Henk en Justine, dat is toch even schrikken. Jullie hebben echt iets groots neergezet: een uitstekend platform, waar ouders die met al hun vragen, grote en kleine probleempjes, op elk uur van de dag terecht kunnen en alle huis-en-tuin-kennis die door ouders verzameld is ingezet kan worden. Al die tijd heb je de kern van wat goed is bewaard, tegen allerlei commerciële verleidingen in. Dat heeft ook zijn prijs gehad. Geweldig bedankt daarom en toch met een traan afscheid van jullie.

Tsjor

Lou

Lou

27-09-2018 om 10:55

Bedankt

Ook van mij een hele grote dankjewel!

Ik begon hier in 2002 met mijn eerste vraag. Met mijn baby ging het prima, maar zelf zat ik in een (voor mij) raadselachtige depressie. Sindsdien ben ik hier altijd blijven komen en nog steeds kijk ik elke dag. Hoewel misschien niemand mij 'kent' want zo veel schrijf ik niet, is dit forum ontzettend belangrijk voor mij. En voor mijn dochter, want zij heeft er uiteindelijk het meeste baat bij gehad!

Bedankt!

Volgens mij ben ik hier al vanaf 1998. Wij hadden toen net internet volgens mij en zouden gaan trouwen. Ik heb toen veel informatie hier opgezocht en vanaf het moment dat ik zwanger was was ik hier veel te vinden.
Hier kwam de oplossing om mijn kindje te laten slapen. Inbakeren. Nog steeds lees ik dagelijks mee. Hopelijk blijft het forum zoals het is. Al is het altijd goed om met de tijd mee te gaan.
Heb het stukje ook gelezen. Veel herkenbare dingen gelezen.
Het gaat jullie goed!

Zeetakje

Zeetakje

27-09-2018 om 11:25

Bedankt

Ook namens mij enorm bedankt voor alles wat jullie gedaan hebben. Met een lach en een traan heb ik op dit forum gelezen en geschreven. Eerst af en toe, toen een poosje niet of nauwelijks en nu alweer jaren heel regelmatig.

Henk en Justine, heel veel succes met jullie verdere plannen en Yolanda: welkom!

@Emma

@Emma

27-09-2018 om 11:46

Bedankt!

Leuk om te lezen wat er bij jullie omging toen ik ouders online ontdekte en doorspitte naar antwoorden op mijn vragen (ergens rond 2002)

Henk Boeke

Henk Boeke

27-09-2018 om 12:15

Hartverwarmend

Lieve mensen,

Wat een hartverwarmende reacties allemaal. Dankjewel!

@Kaaskopje: je vroeg wat er nu door ons heen gaat. Nou, behoorlijk veel, kan ik je zeggen. Ouders Online was 22 jaar lang ons leven. En partir c'est mourir een peu... Het is ook heel moeilijk om zomaar patsboem alle banden met ons kindje door te snijden. Vandaar dat we het langzaam afbouwen, door voorlopig nog wel als adviseur (in de zijlijn) betrokken te blijven. Maar we zijn ook nuchter: het is niet meer van ons en Yolanda moet alle kans krijgen om Ouders Online een eigen draai te geven. Ouders Online is nu van haar. En we hebben er alle vertrouwen in dat ze dat heel goed gaat doen!

@Bloem: je vroeg wat we nu gaan doen. Dat schreef ik in het naschrift bij het eerder genoemde geschiedenisverhaal. Ik plak het even hieronder:

[quote]Natuurlijk gaan we niet stilzitten. Henk Boeke gaat zich richten op computational thinking, big data, en privacy. Hij blijft bereikbaar via [email protected]. Justine Pardoen blijft actief in haar bedrijf Bureau Jeugd & Media, en gaat meer aandacht besteden aan haar praktijk voor denkgesprekken (zie: DeDenkruimte.nl en @JustineP op Twitter). En samen gaan ze het nieuwe bedrijf 'Oudersinfo.nl' voor ouderschaps-consultancy opzetten (gericht op bedrijven, organisaties en de overheid). Om hun kennis en ervaring door te kunnen geven.[/quote]

@Lynna: ja, ik weet het nog goed, die viering van het 1-jarig bestaan, in 1997, in het geboortecentrum in Amsterdam-West. Niemand kende elkaar maar het voelde toch heel vertrouwd. (Gezellig ook, dat je met ons mee terug reed in de auto. En geweldig dat je nog steeds op het forum zit!)

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-09-2018 om 12:37

Bedankt Justine en Henk!

Dat jullie destijds de uitdaging aangingen. Geweldig. OO is nog steeds uniek, heel knap gedaan!

Ik was niet bij het begin, maar wel vrij snel erna. Wat een andere wereld was het toen.

Yolanda, veel succes met deze nieuwe taak, veel succes en plezier gewenst!

Tonny/Wilgenkatje

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2018 om 12:44

Henk

Ik wist het omdat het als artikel bij de recente inhoud zichtbaar was, toen ik vannacht hier nog even rondkeek .

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2018 om 12:45

Oh, haha

Ik las het als vraag, ik zie nu dat je mijn snelle reactie uitlegde .

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2018 om 12:56

Ik sluit me aan

Ouders Online is heel erg bij ons leven gaan horen in al die jaren. Onze kinderen zijn ruim volwassen, maar toch kan ik het niet laten hier te lezen en te reageren.

Ik weet het niet absoluut zeker meer wanneer ik hier ben gekomen, maar dat moet toch ergens in 2004/2005 geweest zijn. Mijn jongste dochter zat zéker nog in groep 8. Er is veel gebeurd in al die jaren. En dan bedoel ik vooral ook in het leven van mede-OO'ers, maar ook bij ons thuis.

Omdat het kennelijk geen afscheid van jullie is, zeg ik alleen bedankt voor alles en tot ziens .

Marinade

Marinade

27-09-2018 om 13:00

Bedankt

Bedankt voor jullie Ouders Online. Rond 2000 op het al rijdende treintje ingestapt, met 1 peuter en de 2e bijna onderweg. En nu, met in ieder geval al 1 stemgerechtigd kind, lees ik nog elke dag. Had en heb veel aan OO. Veel dank!

Boeb

Boeb

27-09-2018 om 13:08

Schrik maar meer dan begrip!

Lieve mensen,

Eerst schrik en dan begrip, meer dan zelfs! Wat een tijd, wat een hoge pieken en zeer diepe dalen heeft OO meegemaakt. Ik had al wat afstand van het web OO maar van jullie niet hoor! Lieve schatten, we spreken elkaar!

Boeb

Evanlyn

Evanlyn

27-09-2018 om 13:09

Bedankt!

Aan dit forum heb ik zoveel zekerheid en advies ontleend toen ik me afvroeg wat er met mijn kind aan de hand was en vooral waarom scholen zo raar deden. Ik schrijf nog steeds mee onder wisselende pseudoniemen (om de kinderen niet te laten meelezen, daar was in die tijd nog geen sprake van). Heel erg bedankt en Yolanda: welkom!

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

27-09-2018 om 13:10

Bedankt!

Volgens mij loop ik ook al vanaf het begin mee. 97 of 98, zoiets als ik me niet vergis.

Dank jullie wel voor al die jaren.

Vogel

Vogel

27-09-2018 om 13:12

Leeg nest

Het voelt een beetje alsof de ouders het huis uitgaan en de kinderen verweesd achterblijven.
Ik mis de (het?) Vraagbaken nog in het overzicht. Daar heb ik veel geleerd over allerlei aspecten van het ouderschap. Samen met de altijd glashelder geschreven artikelen heeft Ouders Online mede vorm gegeven aan mijn ouderschap.
Dank! En veel succes verder Henk en Justine.

Merel van Bosschesteijn

Merel van Bosschesteijn

27-09-2018 om 13:14

Potver3dubbeltjes

Beste mensen van Ouders Online,

Ik werd er via via op gewezen dat, een voor mij, belangrijke plaats op Inet er niet meer zal zijn. Wie had dat gedacht? Weten jullie de eerste forummers nog? Bijna alleen maar een paar mannen (Martijn, waar ben je toch, bij je oude werkgever ben je niet meer te vinden).

Zorg goed voor elkaar en voor jullie zelf. Misschien komen we elkaar nog eens tegen.

Groet,

Merel

Maud Peters

Maud Peters

27-09-2018 om 13:23

Waar blijft die oude tijd

Dat dus.

Maud Peters

Yolanda Roosenstein

Yolanda Roosenstein

27-09-2018 om 13:46

Aangenaam!

Allereerst aangenaam, ik ben Yolanda Roosenstein, mama van een geweldige dochter van 1.5 jaar oud. Sinds 1 september ben ik het avontuur genaamd Ouders Online aangegaan! Ik ben heel dankbaar en trots dat ik het stokje mag overnemen van Henk en Justine. Ze hebben een geweldig mooie site en community opgezet en ik zie het dan ook als mijn taak om dit alleen nog maar te laten groeien, om zo nog meer ouders te kunnen bereiken. Ik ben de "nieuwe generatie" moeder en wil vanuit mijn eigen ervaringen zorgen voor vernieuwing.

Prachtig om jullie verhalen te lezen en te zien hoe lang sommigen van jullie al betrokken zijn op OO en het forum. Het forum zoals jullie dit kennen, zal dan ook zeker zo blijven! Want zonder jullie geen Ouders Online.

Ik wil me vooral gaan richten op nieuwe content, de draad weer oppakken, zorgen voor een nog grotere zichtbaarheid (ook dmv social media), en zorgen dat de bezoeker een prettige ervaring heeft op de site.

En gelukkig heb ik Henk en Justine nog aan mijn zijde, die graag meedenken en feedback geven, dus ze verdwijnen zeker niet uit beeld!

Ook al jullie feedback is altijd welkom, dus mocht je vragen hebben of op- of aanmerkingen, mail me dan gewoon! Dit kan naar [email protected]

Merel van Bosschensteijn

Merel van Bosschensteijn

27-09-2018 om 13:50

Dé hit was natuurlijk het PABO verhaal

Die ik nu dus niet meer kan vinden.........

Merel

Lynna

Lynna

27-09-2018 om 13:54

Welkom Yolanda!

Leuk dat je je al zo snel voorstelt. Welkom hier en ik wens je veel succes met al je plannen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.