Over het forum Over het forum

Over het forum

Reclame ergenis!!!


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2018 om 09:31

Oh dat geloof ik meteen

Maar OOL maakt er gebruik van, en ik heb er hier last van.
Alleen op de tablet overigens, op de iPad zakt de onderste reclame een beetje weg zodat deze niet zo hinderlijk is.

Overigens wil ik ook niks wegklikken. Een voor mij zinloze extra handeling.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2018 om 11:07

Ginny

Je brengt je door hoe het in elkaar zit ook in de problemen als je op dat kruisje klikt. Hoe vaak het me al gebeurd is, dat ik dan juist wél naar de betreffende website ga... Dan bekruipt mij toch ook wel het gevoel van 'slinkse foefjes'. Maar dat zit 'm dus in dát systeem. En ja, OO laat dat toe, maar misschien kunnen deskundigen op dit gebied dan alternatieven bedenken en daar met OO over praten? Alleen maar zeggen 'wil ik niet', is niet zo zinvol. Zonder inkomsten geen forum en website.

Lou

Lou

31-10-2018 om 11:20

Het doel en de middelen

Het doel is prima (OO laten groeien) en het middel ook (geld door reclames), maar het gevaar is wel dat het middel het doel tegenhoudt.... Een website volgestopt met reclames die je niet of nauwelijks weg kan klikken, kan bezoekers namelijk ook juist wegjagen.

Alison

Alison

31-10-2018 om 13:59

Heel slecht

maar ik trok die reclame ook niet meer. Mijn ICT-zoon stelde Firefox voor en dat is een verademing. Zonder dat ik verder iets hoef te doen werkt het nu allemaal ongestoord.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2018 om 17:09

Klopt Kaaskopje

Maar een pagina vol met knipperende reclames is ook geen feestje. Zonder gebruikers ook geen forum.

Overigens sponsor ik maandelijks een bedrag. Echt heel schuldig voel ik me dus ook niet....

Mobiel

Ik vind de reclames op mijn laptop de laatste tijd zo vervelend dat ik alleen nog maar (en veel minder valk dan eerder) via mijn iPhone op ouders kom.
Via de iPhone zie ik geen reclame. Dat is natuurlijk jammer voor de eigenaar van ouders die hierdoor inkomsten mis loopt, maar wel heel goed voor mijn humeur!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2018 om 01:11

Ginny

dat zou ik ook zeker niet doen (schuldig voelen)

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

02-11-2018 om 12:24

Pop-up advertentie verwijderd

Na vele meldingen, en na regelmatig zelf alle verschillende advertenties te monitoren, heb ik besloten om de pop-up advertentie van de website af te halen. Jullie meldingen waren terecht (en heel nuttig!), de site werd er niet leuker op (integendeel), en dat is het allerlaatste wat we willen bereiken. Het kan niet de bedoeling zijn dat een Ouders Online bezoek betekent dat je continue reclames aan het weg klikken bent. Dit is ook niet wat ik wil. En daarom is deze stoorzender er weer af
Zo proberen we af en toe eens wat, en als het niet bevalt, gaat het weer terug naar het oude. Dus dank voor alle meldingen en hopelijk is de site op desktop weer een heel stuk prettiger zo!

Carla

Carla

02-11-2018 om 13:19

Vanaf wanneer?

Want hier stuiptrekt het nog .

bieb63

bieb63

02-11-2018 om 13:30

Sterker nog

Ik zie wel minder (minder dus, niet geen) popupreclame, maar er komt wel elke keer ergens een vaag kruisje rechts (zonder dat je de reclame zelf ziet), maar die moet je telkens weer wegklikken, want anders kan je niet verder.
Heel vaag.

ik zie op de computer nog even veel.

Filmpjes die als ik naar beneden scroll in de rechteronderhoek verder gaan. aan 2 kanten reclame rondom de tekst en ook bovenin volop leven.
Pas als ik naar beneden scroll en dan vooral niet over t filmpje gaan want dat gaat dan gillen.
Dangaat onderin t een en ander omhoog als ik te ver scroll. Ik ga wel verder op de ipad of wat anders doen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-11-2018 om 16:02

Hier

Op de iPad, is het rustig. Af en toe een wegspringer na de eerste post maar daar kan ik mee leven.

Ik forum dus weer zonder ad blocker

Carla

Carla

06-11-2018 om 11:22

Nog steeds

Hier alles nog hetzelfde.
De reclame begint boven, springt naar onder de openingspost, springt naar rechtsonder in het klein en valt zo goed als niet weg te klikken. Soms staat het woordje "skip" er niet bij.
Zijn reclames van 30 (!) secondes.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

06-11-2018 om 12:20

Video's

De video-advertenties in artikelen en op het forum zijn er nog steeds. Dit zijn video's die weggeklikt kunnen worden (ik moet toegeven dat het kruisje soms slecht zichtbaar is) na een paar seconden.

De banner advertentie die op iedere pagina van onder naar boven kwam, is er wel vanaf. Mocht dit niet het geval zijn, is het aan te raden de cache even te verwijderen, omdat hij sporadisch van daaruit nog geladen kan worden.

Florida

Florida

09-12-2018 om 04:47

Weer terug...

Ze waren even weg bij mij (iPhone & Safari), maar de reclame filmpjes zijn terug en vaker dan voorheen. In bijna ieder draadje komen ze op. Cache gecleard, maar mag niet baten.
Ik zit al bijna 15 jaar op het forum en zou graag een alternatief zien (vergoeding aan OO of zo), zodat deze irritante filmpjes (die niet weg te klikken zijn en waar ik werkelijk nooit naar kijk - dus slaat de plank mis) niet telkens m’n text verstoren.

Bosbes

Bosbes

09-12-2018 om 09:51

Ja helemaal eens

Helemaal eens met Florida. Ik zet soms gauw mijn data uit. In ieder geval hou ik mijn hand ervoor want het is zó'n onrustig beeld. Na het filmpje verspringt de tekst weer.
Volgens mij heb ik nog nooit gezien waar het filmpje over gaat. Het slaat echt nergens op.
Enig resultaat is veel ergernis.

@Emma

@Emma

09-12-2018 om 10:58

Ja hier ook

De tekst verspringt vaak net als je iets aanklikt en dan krijg je dus weer dat k*tfilmpje. Het gaat bij mij steevast over een soort bejaarde die stevig in de houdgreep in of uit bed gehesen wordt. Gepersonaliseerde reclames gaan bij mij overigens alleen nog maar over trapliften en scootmobiels. De antirimpelcrèmes en overgangsmiddeltjes ben ik al voorbij. En dat terwijl ik een druk leven leid met puberkind en baan, van hot naar her fiets/ren/rij 🙄

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-12-2018 om 13:39

@Emma

Ik krijg Wehkamp en Pampers! Of misschien denken ze wel vast aan mijn toekomstige kleinkinderen

@Emma

@Emma

09-12-2018 om 14:16

Phryne

Nou, laatst kreeg ik een condoomreclame. Ik voelde me vereerd en zó jong ! Was toch alweer 3 jaar geleden dat ik aan het daten was. Maar wie weet heeft mijn dochter in mijn googleaccount zitten rommelen 😅

Carla

Carla

09-12-2018 om 22:06

Je blijft scrollen

Elke keer springt het scherm weer terug, bij het verkleinen van de video rechts onder kun je niets wegklikken dus je moet het uitzitten.
Gooi er dan bv een 10 sec reclame over het hele beeld die je echt echt na 3 sec kunt wegklikken.
Ik kom alleen op het forum, maar bij betalen haak ik af.

Florida

Florida

09-12-2018 om 22:52

Betalen

Met betalen bedoel ik dat de reclames bij mij dan wegblijven. Dat is een keuze. Bij Word Fued werkt het net zo. Of je krijgt telkens flitsende banners, of je krijgt geen reclame en betaald (eenmalig) €2.99 of zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2019 om 10:19

Nu mopper ik ook

De reclames op OO zijn nu wel heel erg losgeslagen. Het beeld verspringt er door tijdens het lezen, ze zijn enorm. Ik voel me gedwongen om een add-blocker te gebruiken, omdat ik er zo totaal door afgeleid word dat ik de tekst amper goed tot me kan nemen. En er lijkt ook wel een slimmigheidje gebruikt te worden die zo'n addblocker omzeilt. Ik moet elke dag vernieuwen en dan nóg komen er grote stoorzenders doorheen.

Ik biecht eerlijk op dat ik een niet betalend OO-lid ben. Misschien moet OO maar eens met een voorstel van abonnementsvormen komen als dat het gebruik ervan aangenamer kan houden. Daarbij dan rekening houdend met dat het voor iedereen haalbaar moet zijn om daaraan mee te doen.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

05-04-2019 om 13:44

Bedankt voor je bericht

We hebben een melding gemaakt bij onze partner, naar ons weten is er recent niets gewijzigd. Het is niet de bedoeling dat de reclames het bezoek op Ouders Online belemmeren, dus we gaan ermee aan de slag. Een abonnementsvorm staat niet op korte termijn op de planning overigens, dus dat is geen oplossing die we kunnen bieden helaas.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-04-2019 om 14:26

Echtscheiding

Niet erger dan normaal. Op de laptop werkt de adblocker afdoende. Op de mobiel wel last van het feit dat de pagina verspringt door een ladende advertentie net als je op 'Recente inhoud' wilt klikken. Zet de links liever bovenaan de pagina...

Het valt me wel op dat er sinds een aantal weken reclames voor echtscheidingsdiensten op de site staan. Dat had ik destijds gesuggereerd, deze site is natuurlijk een goudmijn voor dat soort reclames!

Of de algoritmes het op hebben gepikt of dat er wel eens iemand de reacties leest zal ik wel nooit weten (of zou die recente inhoud link nu ineens naar boven verschuiven?).

wimb

wimb

06-04-2019 om 16:28

Niets te zien hier !

Geen idee hoe het kan maar ik profiteer ervan. Surfen doe ik met Pale Moon, een Firefox kloon. Geen add blocker, alle javascripts staan aan en nog steeds geen reclame. Geen ergernis dus.

wimb

Carla

Carla

07-04-2019 om 00:44

Hier

Hier ook het uitklappen van de draad zodat je werr moet scrollen. Vervolgens verkleind onderaan zonder de "skip-optie".
Het was even helemaal weg maar twee keer zo erg terug

Ad Hombre

Ad Hombre

07-04-2019 om 08:35

wimb

Die vervelende ad software wordt zo 'geavanceerd' dat het gewoon niet meer draait op die browser van jou. Het zou me niks verbazen als ze speciale software hebben om iedere browservariantgebruiker zo effectief mogelijk te spammen.

Pale Moon gebruikers zijn gewoon geen doelgroep

Carla

Carla

17-08-2019 om 00:58

Reclame nu tussen reactie's.

In plaats van de reclame bovenaan, schiet deze nu zo groot als een tekstvak midden op een pagina open en zie je daardoor pas na doorscrollen of er nog meer reacties zijn.
Ook wanneer de reclame dan verkleind naar beneden schiet en ook nog eens niet te verwijderen valt, schieten de reacties weer omhoog en weet ik niet meer waar ik was.

Erg onrustig weer.

Caro

Caro

17-08-2019 om 12:13

Reclame

Wat Carla beschrijft had ik voor de zomer ook, niets veranderd dus en je went er snel genoeg aan. Het forum kost geld genoeg, wanneer leggen we ons nu eens neer bij die reclame? Als het filmpje is afgelopen is het ook weg. Rustig scrollen, niks aan de hand.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-08-2019 om 12:23

Het probleem van die filmpjes

zit er vooral in als ik niet op de WiFi zit. Dan vreten ze data. En het zal mss aan mij liggen , ik kan ze ook niet zo maar wegkrijgen.Dat van die data vind ik wel zeer ergerlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.