Over het forum Over het forum

Over het forum

Pien

Pien

17-03-2016 om 12:33

Telkens opnieuw moeten inloggen


Inanna

Inanna

21-03-2016 om 10:52

hier ook niet

gewoon elke dag inloggen.

Angela67

Angela67

21-03-2016 om 13:21

@Henk,

zou je hier naar kunnen kijken?
gr Angela

Henk Boeke - Redactie OO

Henk Boeke - Redactie OO

24-03-2016 om 15:31

Ik ben er weer

Sorry dat ik even niet kon reageren.

Bij mijn weten is er bij ons niets veranderd, maar ik ga ernaar kijken.

Hebben jullie overigens wel je cookies aan staan? Dat kun je snel zien via http://supportdetails.com/
(Als je wilt mag je het test-rapportje naar [email protected] verzenden met de knop 'Send details' maar dat hoeft niet per se

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (Redactie Ouders Online)
............................................................

Magalí

Magalí

24-03-2016 om 17:06

Jahoor

Cookies staan aan, ik heb er niks aan veranderd.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-03-2016 om 17:19

Hier ook niets veranderd

Ik heb ook niets veranderd, cookies staan aan. Het is sinds 1,2 maanden en heel erg irritant.

Cookies beschikbaar.

Het ligt niet aan ons

Henk Boeke - Redactie OO

Henk Boeke - Redactie OO

30-03-2016 om 16:39

Bericht van het techniekfront

Beste forumdeelnemers,

Ik heb contact gehad met een van onze technici, en die meldde dat de cookies die het (niet) inloggen regelen, 200.000 seconden oftewel ruim 2 dagen geldig blijven.

Zijn vraag was of we die geldigheidsduur zullen oprekken naar 4 weken. Mij lijkt dat wel een goed idee. Wat vinden jullie daarvan?

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (Redactie Ouders Online)
............................................................

Graag!

Dat lijkt mij ook een goed idee

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2016 om 17:24

Maar Henk...?

Weet je zeker dat dat het probleem, en dus de oplossing is?
Vroeger bleef je namelijk veel langer dan 2 dagen ingelogd. Ik heb het nooit exact bijgehouden, maar ik denk toch ook wel een week of vier. En nu, weer niet exact bijgehouden, is het volgens mij veel minder dan 2 dagen. Ik denk ongeveer een uur...

Angela67

Angela67

30-03-2016 om 17:37

klopt

dit is niet het probleem, wat die techneut beschrijft.
En dus ook niet de oplossing dus denk ik.
Maar testen kan geen kwaad, denk ik?
gr Angela

Vesper Lynd

Vesper Lynd

30-03-2016 om 17:48

Een dag

Het gaat nu wel iets beter. Hij blijft een dag ingelogd ipv een uurtje.

margaretha

margaretha

30-03-2016 om 19:59

vroeger / nu

toen idd wel een week of 4 of misschien nog wel veel langer, heb het nooit bijgehouden. Nu alleen maar zolang ik de laptop niet in slaapstand of uit doe. Dus in de praktijk elke keer dat ik op OOL kijk (en dat kan meerdere keren per dag zijn)

Ad Hombre

Ad Hombre

30-03-2016 om 20:58

Henk

Ja, vier weken is prima, maar dan is het ook wel prettig als de cookie bij iedere sessie ververst wordt in de browser. Zo begint de periode van 4 weken nl. iedere dag dat je inlogt opnieuw en hoef je nooit opnieuw in te loggen. (tenzij je langer dan 4 weken op OO vakantie gaat)

bieb63

bieb63

30-03-2016 om 21:49

volgens mij

heeft het niets met die cookies te maken. Elke keer als je inlogt, ook al is dat meerdere keren per dag, moet je weer je inloggegevens invoeren.

40er

40er

30-03-2016 om 22:06

soms

Soms na 10 minuten al weer opnieuw inloggen, soms pas na een uur...... maar veel langer niet hoor.

Magalí

Magalí

30-03-2016 om 22:12

Ik heb het idee

dat het alleen maar erger wordt. Echt iedere keer moet ik inloggen, een aantal keren per dag.

Jesse_1

Jesse_1

30-03-2016 om 22:43

Iedere keer...

Elke keer als ik mijn browser opnieuw opstart moet ik opnieuw inloggen. Ik heb zelf niets gewijzigd in mijn instellingen.

Stenna

Stenna

30-03-2016 om 22:51

maar

Bij mij ook elke keer, maar dat is volgens mij omdat ik mijn browser zo heb ingesteld dat hij na iedere sessie alle cookies weggooit. Dat wil ik ook zo, al heeft het dus nadelen.

Carla

Carla

30-03-2016 om 23:32

geen last

Ik gebruik alleen mijn laptop, maar hoef pas opnieuw in te loggen als ik de laptop afsluit.
Pas op een computer wat dagen OOL bekeken en ook geen last gehad.

Amelie

Amelie

30-03-2016 om 23:48

Echt irritant inderdaad.

Ik moet ook opeens elke keer opnieuw inloggen. Voorheen was dat echt maar een enkele keer. Ik denk niet dat het idee van de techneut de oplossing is want dan zou je nu ook al 2 dagen gebruik moeten kunnen maken van het Forum zonder in te loggen en dat is niet het geval.
Daarnaast heb ik verder echt helemaal geen last van cookies.

wimb

wimb

31-03-2016 om 08:33

Expires At end of session

Alle cookies staan op : Expires At end of session
Bij het afsluiten van de browser verdwijnen ze. Als ik hier de inlog cookie delete, moet ik meteen weer inloggen.

Als ik alle cookies delete moet ik weer inloggen, maar dan komt ook de cookie OK balk weer onder op het scherm. Die zou dus iedereen ook moeten hebben ???

wimb

Christel

Christel

31-03-2016 om 09:43

Geen balk

Ik krijg nooit de cookie-ok balk te zien. Ik moet iedere keer opnieuw op inloggen klikken, mijn gegevens blijven wel staan trouwens.

Amelie

Amelie

31-03-2016 om 09:48

Ook niet

Ik lees bijna altijd op het Forum via mijn telefoon en heb nog nooit cookies of een Cookie balk gezien.

Noet

Noet

31-03-2016 om 10:53

niet alleen hier

ik heb het probleem niet alleen hier, maar op allerlei andere sites ook.

Zal mij niets verbazen als Microsoft iets veranderd heeft.

Henk Boeke - Redactie OO

Henk Boeke - Redactie OO

31-03-2016 om 23:05

Verwerking feedback

Beste forumdeelnemers,

Dank voor de feedback. Ik zal het probleem opnieuw bespreken met onze technici.

Ondertussen: onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (Redactie Ouders Online)
............................................................

Tijgeroog

Tijgeroog

01-04-2016 om 09:07

Henk

Fijn, bedankt!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-04-2016 om 09:52

Ha ha

Daar had/heb ik ook last van, dat steeds opnieuw inloggen.
Vroegah niet, toen hoefde ik maar heel weinig in te loggen, ik heb het nooit bijgehouden hoe vaak dat was, maar als ik hier één keer per maand lees lijkt me dat nog vaak.
Toen ineens begon dat vaak moeten inloggen. Maar ik moest ook wel heel erg vaak hoor: soms wel bij iedere 'move' die ik maakte. Dus als ik ingelogd was en weg ging van de plek waar ik was naar iets anders (van een rubriek naar het forumoverzicht, of uit een draadje naar de rubriek) moest ik opnieuw inloggen, soms wel 5 of 6 keer achter elkaar.
Nu is dat gelukkig minder, maar ik moet volgens mij nog steeds wel iedere dag een keer inloggen. En dat hoeft niet per se de eerste keer te zijn dat ik die dag op het forum ben.

Eerlijk gezegd dacht ik dat het allemaal lag aan mijn iPad die volgens mij ondertussen aangekomen is in de terminale fase. Maar jullie hebben ook last ervan..... Gelukkig dat het niet alleen aan mij en mijn iPad ligt....

Aagje

neteret mut

neteret mut

02-04-2016 om 11:20

ineens niet meer

Gisteravond en vanochtend niet meer moeten inloggen Hoera

Henriette123

Henriette123

02-04-2016 om 12:31

Software update

Het lijkt wel of ik na de laatste softwareupdate niet meer steeds opnieuw hoef in te loggen op mijn IPad.
Zowel donderdag als vrijdag een berichtje gehad dat de software moest worden ge-update en dit gedaan,
en vanaf vrijdag is het inlogprobleem bij mij voorbij.

Magalí

Magalí

02-04-2016 om 13:17

Hier ook

Het viel me ook net op dat ik niet meer hoefde in te loggen! Vanmorgen allerlei updates gedownload op mijn tablet, waaronder Chrome, en nu is het over!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.