Over het forum Over het forum

Over het forum

Pien

Pien

17-03-2016 om 12:33

Telkens opnieuw moeten inloggen


Angela67

Angela67

02-04-2016 om 13:53

verbetering!

hier een laptop zonder updates etc, maar ook hier gaat het beter! dus ik denk dat er bij de website iets verbeterd is?
gr Angela

Daisy

Daisy

02-04-2016 om 18:00

Lijkt opgelost

Super!

Amelie

Amelie

03-04-2016 om 08:10

Wat fijn

Ik hoefde ook niet in te loggen vandaag.

Pirata

Pirata

03-04-2016 om 11:02

hoera

Is opgelost.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-04-2016 om 13:16

Ja hier ook

Nieuwe update op de iPad en het lijkt over te zijn.

Opgelost!

Ik kreeg vanochtend een melding dat deze site gebruik maakt van cookies, nooit eerder gehad.
Ik hoef niet meer in te loggen en blijf op recente inhoud.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-04-2016 om 17:37

Opgelost.

Pien

Pien

03-04-2016 om 20:46

Ja!

Hij doet 't weer!
Fijn zeg.

Bedankt!

Toen ik dit topic opende, dacht ik nog dat het aan mijn instellingen oid lag, maar het bleek dus een groter probleem te zijn. Fijn dat het bij iedereen nu weer werkt.

Egel

Egel

03-04-2016 om 23:25

tegengeluid

Op mijn iPhone heb ik nog wel regelmatig (minimaal dagelijks) moeten inloggen. Dus ik juich nog niet zo heel hard mee als jullie. (Op zo'n iPhone is het een heel gepriegel).

Maar welbedankt voor het zoeken naar een oplossing - kennelijk één die voor veel mensen gewerkt heeft!

Dank

hoera, hier ook weer goed. Geen nieuwe updates maar was ineens verbaasd dat ik ingelogd bleef. Fijn!

Ad Hombre

Ad Hombre

04-04-2016 om 13:40

Set-Cookie

De OO site zet een cookie als je inlogt, dat ziet er onder water zo uit:

Set-Cookie
SESS94bba3ddd39d3cd7b9a60a546e2c5b19=RoNkkG-FaKPh-RgqLgfUmqWpjn8XNWKBOxWB1o; expires=Wed, 27-Apr-2016
15:05:11 GMT; Max-Age=2000000; path=/; domain=.ouders.nl; HttpOnly

Zoals je ziet staat er:

expires=Wed, 27-Apr-2016

Dat betekent dat de cookie geldig is tot 24/4 15:05. Op dat moment moet ik weeer inloggen. (voor max-age idem)

Eerder stond die 'expires' er niet bij, ongeveer zo dus:

Set-Cookie
SESS94bba3ddd39d3cd7b9a60a546e2c5b19=RoNkkG-FaKPh-RgqLgfUmqWpjn8XNWKBOxWB1o; path=/; domain=.ouders.nl; HttpOnly

Dan wordt een cookie automatisch verwijderd als je je browser sluit.

Met toevallig optredende iOS updates heeft het echt niets te maken. (Zoals wel meer fout gaat in OO discussies: Correlation does not imply correlation)

Henk Boeke - Redactie OO

Henk Boeke - Redactie OO

04-04-2016 om 13:42

Probleem opgelost

Beste forumgebruikers,

We hebben het probleem gevonden. En opgelost. (Het zat 'm in een configuratiebestand van een van onze servers, dat stuk was gegaan tijdens de verhuizing van enkele maanden geleden. Daardoor werden de sessie-cookies gewist als je je brouwser sloot.)

Anyway. De cookies staan nu op 24 dagen. Dus zelfs tegen een zomervakantie van 3 weken zijn ze nog wel bestand

Nogmaals onze excuses voor het ongemak. En veel plezier op het herstelde forum!

Henk Boeke (Redactie Ouders Online)

Ad Hombre

Ad Hombre

04-04-2016 om 13:45

Dank!

Bedankt Henk,

En als je reactie #4 had gelezen had het misschien niet zo lang hoeven duren

Stenna

Stenna

06-04-2016 om 21:09

Had je niet beter...

Niet zo vrouwelijk na-zeuren, hoor Ad. Het is toch opgelost?!

Ad Hombre

Ad Hombre

06-04-2016 om 22:32

Stenna

Pas ik me eens een keer aan...

Stenna

Stenna

07-04-2016 om 00:20

ik was ook de smiley vergeten, zie ik

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2016 om 12:31

Haha

Ik zie nu pas dat dat inloggen een serieus probleem was. Ik dacht dat het aan mij lag, ik had toevallig wat gerommeld aan de cookies en zo ivm een opleiding die ik moest doen. Dus ik dacht, dat het systeem ook weer opgemerkt had dat ik niet meer hoefde in te loggen, omdat ik al bekend ben. Kun je zien hoe blond ik op dit gebied ben.).

Stenna

Stenna

08-05-2016 om 19:36

weer zo?

Opeens is het bij mij weer zo? Ging een tijd goed, maar sinds een paar dagen moet ik weer elke keer inloggen. Nog meer mensen?

yoi

yoi

08-05-2016 om 20:28

gelukkig

nee, geen last

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-05-2016 om 09:34

Eenmaal

Stenna

Tango

Tango

09-06-2016 om 22:24

Hier ook een probleem

Ik moest vandaag ook opeens weer opnieuw inloggen. Meestal staat mijn naam en wachtwoord dan gewoon in de vakjes (met stipjes of sterretjes) maar zelfs dat was niet het geval. Omdat ik dat wachtwoord echt al jaren geleden heb aangemaakt had ik werkelijk geen idee meer, dus moest een nieuw wachtwoord aanvragen. Dat duurde vervolgens ook nog weer heel lang om dat goed in te voeren, omdat ik ergens vergeten was mijn postcode in te vullen. Uiteindelijk was ik er weer in, maar wat een gedoe zeg. Kan dat niet anders?

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

10-06-2016 om 00:04

Eenmalig probleem

Beste Tango,

Vanwege onze overgang naar een beveiligde (https-)infrastructuur, die vandaag gerealiseerd is, moest je inderdaad weer opnieuw inloggen.

Ook moest je waarschijnlijk opnieuw op OK klikken op de cookie-balk.

Dat komt allemaal doordat je browser dacht dat het om een nieuwe site ging. (Je oude cookies waren niet meer geldig, waardoor je browser alles over onze site 'vergeten' was.)

Maar vanaf nu is alles weer normaal hoor! Onze excuses voor het ongemak.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2016 om 10:00

Is het geen idee

Om dat soort info standaard in beeld te brengen? Nu dacht ik dat het een storing was.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

17-06-2016 om 16:26

@Kaaskopje

We kunnen helaas niet alles standaard in beeld brengen. Dat doen we alleen bij zeer ingrijpende gebeurtenissen, zoals het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de site. (Indien mogelijk voegen we daar dan ook een melding aan toe hoe lang het ongerief waarschijnlijk zal duren.)

Voor alle overige meldingen is deze rubriek bedoeld. Daar zijn we heel zorgvuldig in. Kijk dus altijd even hier, als je iets raars ervaart.

Henk Boeke
(redactie Ouders Online)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.