Over het forum Over het forum

Over het forum

tamani

tamani

19-01-2021 om 21:27

Verwijderen account

Hoe kan ik mijn account verwijderen?


Yaron

Yaron

20-01-2021 om 10:12

Ik stop

Ik stop er ook mee, zal eens aanzien hoe het nieuwe forum is, maar ik vind dit juist zo'n fijn forum. Bij andere forums heb ik nooit een goed gevoel gehad, mede door de manier van werken.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

20-01-2021 om 10:20

dit gebeurt bij elke verandering

door de jaren heen, zover ik weet. Zo zijn er meer mensen weggegaan (en soms weer teruggekomen).

De mensen van het eerste uur (inderdaad alweer 25 jaar geleden0 beleefden een onder-ons-gevoel, toen we zelfs nog onder onze gewone namen (!) schreven. Tijden veranderen. Ik ben me altijd bewust dat wat ik hier schrijf door 'iedereen' gelezen kan worden, net als een ingezonden brief in de krant of een bijdrage aan de Libelle of zo. Wat je op internet zet, is niet privé. Nooit geweest ook., volgens mij.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat allemaal.

Marja

Marja

20-01-2021 om 10:32

gewoon

Ik heb zoveel mailadressen, ik maak gewoon een nieuw account aan. Lijkt mij de beste optie.

Anno

Anno

20-01-2021 om 10:37

Wilgenkatje

"Ik ben me altijd bewust dat wat ik hier schrijf door 'iedereen' gelezen kan worden, net als een ingezonden brief in de krant of een bijdrage aan de Libelle of zo. Wat je op internet zet, is niet privé. Nooit geweest ook., volgens mij."

Als het daar om zou gaan dan had ik niet gevraagd mijn account te verwijderen.
Ik vind dat mijn recentelijke activiteit niet gelinkt hoeft te worden aan een nickname, ik zou mijn nick willen blijven aanpassen, dat stukje vrijheid vond ik ( met reden uit verleden) een groot goed. Verder zou ik willen dat een account standaard en volledig op prive staat ipv dat je dat actief moet doen. Nouja en nog meer van dit soort dingen.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

20-01-2021 om 12:24

Nogmaals

Lees alle veel gestelde vragen in de andere draad: https://www.ouders.nl/forum/over-het-forum/ouders-online-nieuwe-website-op-21-januari Als je dan nog steeds vragen hebt, stuur die naar: [email protected]

Zus

Zus

20-01-2021 om 12:34

jammer

Jammer dat het een Facebook achtige situatie wordt, met likes brrr. Ook niet fijn dat er zichtbaar wordt in je profiel hoe vaak je hebt gepost en gereageerd. Dan ga ik denk ik maar mijn account opheffen en lees ik wel alleen mee nog. Als dat kan zonder account ten minste.

Pirata

Pirata

20-01-2021 om 12:39

Nou

Om eerlijk te zijn, ik vond het wel tijd dat het way gemoderniseerd werd allemaal.
Ik wacht dus gewoon even af. Het wordt nu wel lastig met mijn 5 nicknames dus ik denk wel dat ik een hele nieuwe neem.

Lente

Lente

20-01-2021 om 12:47

Tip aan redactie

Zet de topic met de FAQ bovenaan bij recente inhoud.
Nu heb ik de link gebruikt die iemand hier neer zette.

Bosbes

Bosbes

20-01-2021 om 12:57

vragen of kritiek mogelijk?

Zijn vragen en kritiek iets wat mag binnen het forum en binnen dit draadje?
Ik heb het idee dat het niet op prijs wordt gesteld.

Wat ik wel weet: een nieuwe omgeving, een verandering, roept snel weerstand op. Ook bij mij. Soms went het.

Wat ik tot nu toe erg waardeer aan dit forum:
* rustige ogende omgeving (afgezien van reclames, dat wisselt wat - op dit moment zie ik het even niet!)
* geen emoji's! Tegenwoordig kunnen die wel, die emoji's die ook op je telefoon zitten, een paar is ook geen punt. Maar niet diverse plaatjes, waardoor het nog steeds rustig blijft. En waardoor mensen hun gevoel moeten omschrijven
* geen 'likes'. Ook weer: onrustig. Volgens mij krijg je ook het idee, bij een vaak geliket bericht, dat je dat ook leuk moet vinden (of juist niet). Vind ik echt geen goed plan. Ik hoop ook dat je het niet de diverse opties kan geven (zoals: boos gezichtje). Dan wordt het allemaal helemáál ordinair.

Ja dat is het. Mijn gevoel is: het wordt jong, vlot, ordinair.
Leuk, nieuwe aanwas. Maar ook het gevoel dat anderen weggejaagd mogen worden. Dat de redactie dat echt prima vindt.
Gewoon alleen maar: meer mensen. Een grote groep jonge ouders.

Veel plezier met ze!

Ik ga het beleven.

Ik heb wat wijzigingen aangebracht in mijn account, maar dat is meer omdat ik morgen eerst wil zien hoe de veranderingen er uit gaan zien. Verder heb ik geen moeite met een wat modernere uitstraling, heb niet het gevoel dat de "oudjes" dan niet meer welkom zijn. Ik probeer nog wel met de tijd mee te veren al kraakt het hier en daar
En ik ga niet gelijk dreigen met vertrek, eerst maar eens afwachten op wat er komen gaat. Naast werk en huis is er deze Coronatijd al zo weinig te beleven, iedere dag even op OO hoort toch echt bij mijn rituelen.

Seitze

Seitze

20-01-2021 om 13:13

Bosbes

'Leuk, nieuwe aanwas. Maar ook het gevoel dat anderen weggejaagd mogen worden. Dat de redactie dat echt prima vindt.
Gewoon alleen maar: meer mensen. Een grote groep jonge ouders.'

Toch snap ik forumbeheer wel in dit opzicht. Het is een forum van en voor ouders, met vragen en tips. De laatste tijd zie je veel andere onderwerpen langs komen, die niets met (jonge) ouders te maken hebben. En bij vragen die wél met kinderen te maken hebben, wordt door de oude garde gezegd 'zoek maar in de bestaande draadjes'. Dat is niet constructief. Dus het kan geen kwaad om meer jong bloed te trekken, en dat doe je met een hip forum.

Haaknaald

Haaknaald

20-01-2021 om 13:15

Zo waar

===Naast werk en huis is er deze Coronatijd al zo weinig te beleven, iedere dag even op OO hoort toch echt bij mijn rituelen.==

Zo ongeveer nog het enige ritueel, afgezien van persco kijken.

Seitze

Seitze

20-01-2021 om 13:20

Lol

'afgezien van persco kijken.'

Ik las 'prosecco kijken' ☺

Kitty

Kitty

20-01-2021 om 13:46

afgezien van ordinair

Ik las ook met afgrijzen de wijzigingen naar 'nieuwe stijl forum'.
Afgezien van dat het gebruik van emoji's en 'likes' ordinair of onrustig genoemd wordt, heb ik vooral problemen met de wijzigingen op privacy vlak. Wat vond ik het in het verleden fijn dat ik per onderwerp een zelfgekozen nick kon kiezen. Vooral om niet traceerbaar te zijn en niet om te 'rellen'. Ik denk dat dat laatste de reden is dat voor deze nieuwe opzet gekozen is. Persoonlijk ben ik het forum heel veel dankbaarheid verschuldigd in een intens moeilijke periode in mijn leven. Dankzij het volledige anonieme gevoel wat ik hier kreeg, kreeg ik echt bruikbare tips inzichten en informatie die mij echt hielpen en op het goede spoor zette.
Ik begrijp wel dat je een en ander uit kan zetten, maar ik vrees dat ik er niet zo handig in ben en dan opeens open en bloot te herkennen ben voor mensen. Dat gaat mij niet alleen aan, maar ook mijn familie, gezin en vooral mijn kinderen. Het idee dat het een en ander aan elkaar gekoppeld kan worden, vind ik een beangstigende gedachte. De schade is dan niet te overzien.
Zo, dat is wat ik er van vind (en nee, deze nick is alweer de zoveelste, vanwege bovenstaande). Het einde zoals het forum was, is in zicht vrees ik.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-01-2021 om 14:00

Ja het idee van verschillende nicks

is juist dat je ze niet aan elkaar gekoppeld wilt zien.

Ik heb al vaker gezegd dat ik hier niets schrijf wat ik irl niet zou bespreken met een vriendin of mijn man. Onder geen enkele nick. Ook denk ik dat iemand die mij irl kent me zal herkennen door deze nick heen en dat vind ik ook niet zo’n probleem. Maar vanwege allerlei dingen wil ik ook weer niet al te herkenbaar worden voor Jan en alleman. Dus daarom gelegenheidsnicks. Nooit om te rellen. Kunnen die gelegenheidsnicks niet meer en worden dingen gekoppeld, dan hou ik er idd mee op. Jammer.

Na de vorige wissel van het forum vond ik het ook eerst ondoenlijk en wilde ik stoppen maar dat wende uiteindelijk toch. Dit gaat meer over principe dan over lay-out.

Bosbes

Bosbes

20-01-2021 om 14:13

ja, dat ook: de wisselnicks

Inderdaad, de wisselnicks, die was ik vergeten in mijn lijstje, maar is super fijn!
Misschien is het bij de nieuwe website technisch minder handig, maar ik denk dat het een bewuste keuze is.

Het waarom van die keuze, daar ben ik wel benieuwd naar. Die enkele rel-persoon, staat tegenover heel veel tevreden gebruikers met vaak 1 of 2 vaste nicks, met heel soms die wisselnicks (voor hun aambei, seksuele vraag of herkenbare specifieke gezinssituatie)

@Emma

@Emma

20-01-2021 om 14:24

Wisselnicks

Ik gebruik er nu ook verschillende. Ik ben er altijd wel vanuit gegaan dat de moderator alle "rellende wisselnicks" altijd kan achterhalen vanuit de account die gebruikt wordt.
Ik vind het ook wel jammer. Ik blijf wel, maar zal minder posten.

Isella

Isella

20-01-2021 om 15:21

ik haak ook af

Vanwege het feit dat je niet meer met meerdere namen kan reageren en vanwege het feit dat alles opener wordt. Ik wil niet dat berichten aan elkaar gelinkt worden als ik in het ene bericht schrijf over aambeien en in het andere bericht over mijn man die me slaat.

Ik ken twee veelschrijvers hier in het echte leven, tenminste ik kwam erachter wie het waren, maar ik heb het ze nooit verteld, ik vrees dat anderen mij ook een keer herkennen op het nieuwe forum en daar heb ik geen zin in.

Komt ook nog bij dat mijn kinderen volwassen zijn, dus ik heb ook geen kindervragen meer.

Veel plezier met het nieuwe forum, het gaat er vast mooi uitzien. Ik heb er sinds 1998 van genoten, van sommigen die altijd zo rustig en wijs reageerden. De moeilijke levens van Kaatje Heksenvet en Enzo (sorry, de naam van de moeder vergeten), waardoor ik mijn eigen leven weer meer waardeerde.
Ik leerde andere standpunten; je eigen vriendenkring is toch vaak meer van hetzelfde. Ik heb met verwondering sommige dingen gelezen, zoals het toch-geen-scheidingsfeuilleton dat twee jaar liep van iemand die er geen moeite mee had haar hele hebben en houden op een openbaar forum te gooien, mooie adviezen, recepten.

Groet Isella

Pirata

Pirata

20-01-2021 om 15:44

Likes

Ik heb hier al vaak gelezen " jammer dat ik dit bericht niet kan liken".
En je kunt nog steeds anoniem zijn begreep ik. Of een 2e account nemen.

Hm.

In t kader van de doelgroep: Misschien moeten we een nieuw forum oprichten
Al klinkt ouderen online wel erg bejaard 😀😀

Ik ga het eens goed doorlezen vanavond. Maar vermoed ook dat het einde IngridT gaat worden.....

Tessa

Tessa

20-01-2021 om 15:57

Aliassen

Ik vind het allemaal niet zo spannend met die aliassen hoor. Denk dat jullie nogal overdrijven. Ik maak gewoon een extra account aan. Dan heb ik weer 2 aliassen. Nr 1 voor de zaken met betrekking tot de kinderen, nr 2 voor het huishouden, nr 3 voor de aambeien en nr 4 voor de meppende man. Mocht ik dan nog willen vreemdgaan maak ik alias nr 5 aan en als ik dan liefdesverdriet er van krijg ga ik door naar nr 6. Het enige waar ik problemen in zie is hoe ik die aliassen allemaal uit elkaar hou. Maar dan ga ik even creatief zijn met de namen. Mamamiep, Huishoudmiep, Aambeimiep, Mepmiep, Minnaresmiep en Verdrietmiep of zoiets

V@@@s

V@@@s

20-01-2021 om 16:00

op zich

ken ik geen enkel ander forum wat zelf al faciliteert dat je onder twee namen kunt reageren. Dus dat helpt wel om gemakkelijker je leven te splitsen.

Verder heeft het als reageerder echt voordelen om te kunnen zien wat iemand nog meer geschreven heeft, de helpt om een verhaal in de juiste context te plaatsen.

Seitz

Seitz

20-01-2021 om 16:00

Extra account

Ik heb maar 1 mailadres ...

V@@@s

V@@@s

20-01-2021 om 16:02

plaatjes

Verder is het soms echt wel zinvol om beeldmateriaal en opmaak aan je bericht te te kunnen voegen.
De redactie kan wildgroei misschien voorkomen door bijvoorbeeld het plaatsen van afbeeldingen niet aan iedereen toe te staan, maar dat zien als een voorrecht dat je kunt verdienen (en dat bij misbruik ook weer afgenomen kan worden).

Pirata

Pirata

20-01-2021 om 16:04

Gewoon even aankijken

Ik zou zeggen: kijk gewoon eerst even hoe het werkt in de praktijk. Dit voor de mensen die nu menen direct te moeten vertrekken... jammer dat jullie zo stellig zijn.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-01-2021 om 16:12

V@@@s ea

Ik vond juist het mooie van dit forum dat het anders was dan die andere fora waar het reageren onder meerdere nicks niet kan.

Ik heb maar 1 mailadres dat ik echt gebruik en vind het ook echt te ingewikkeld worden om met meerdere accounts te werken.

Ik zou het misschien wel kunnen aanzien, maar eigenlijk heb ik geen zin om af te wachten of het me bevalt of dat ik toch ineens dingen aan elkaar gelinkt zie wat ik niet zou willen.

Ingewikkeld, ik weet het nog niet. Ik denk dat ik mijn account laat opheffen en dan misschien als toeschouwer kijk wat de reacties zijn en hoe het anderen bevalt. Je kunt altijd weer terugkomen hè.....

Tessa

Tessa

20-01-2021 om 16:17

Seitz

Als je een gmail account hebt kunt je ergens in je naam een punt toevoegen of juist weglaten. Heb je een nieuw emailadres maar de mails komen gewoon in je eigen inbox binnen.

Tabitha

Tabitha

20-01-2021 om 16:30

Tessa OT

Is dat misschien de reden dat ik soms mail krijg op mijn Gmail die niet voor mij is? Krijg ik opeens offertes van een woningstoffeerder en mail van een opticien dat ik moet komen voor mijn lenzecontrole. Bij één van de mails zag ik dat het mailadres van die persoon mijn naam is met een punt tussen de voor- en achternaam. Mijn eigen mail is voor- en achternaam aan elkaar vast.

Tessa

Tessa

20-01-2021 om 18:33

Zou best kunnen

Ik krijg ook mail voor een familie. Hele lijst met familienamen en daar staat mijn adres maar dan net iets anders tussen. Ik ben al uitgenodigd voor etentjes, een zeiltocht en een of ander feest
Bij mij gaat die mail nu meteen de spambak in. Scheelt toch weer.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-01-2021 om 18:58

Als Tessa

Dit account op privé
En een nieuw account via een nieuw mailadres voor de wat delicatere onderwerpen.

Ik vind het wel een voordeel dat er nu wat minder makkelijk gereld kan worden. Dat zal het onderlinge vertrouwen wellicht ten goede komen.

Ik kijk het dus nog even aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.