Over het forum Over het forum

Over het forum

tamani

tamani

19-01-2021 om 21:27

Verwijderen account

Hoe kan ik mijn account verwijderen?


Van de weeromstuit heb ik een heel nieuw account gemaakt.ย 

OOL kon wel een nieuweย  impuls gebruiken, want het forum was de laatste jaren wel heel kwijnend maarย  al die gelikte inclusieve stockfoto's met blije jonge gezinnetjes drukken me wel met de neus op de feiten dat ik eigenlijk gewoon niet meer tot de doelgroep behoor..

Ik heb je geliked vanwege je coole profielfoto ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

(en als ik op je naam klik zie ik in 1 oogopslag alle draadjes die je ooit gestart hebt en alle berichten die je ooit geplaatst hebt als Kenfan. Ik denk dat dat is wat verdwijnt als je dat afscherm vinkje ย  zet..)ย 

IngridT schreef op 21-01-2021 om 16:36:

Ik zie ineens allerlei mensen met een hoofdletter T aan t eind van hun nick. Heb ik na 15 jaar toch nog een trendT gezet?...

Noodgedwongen. Sorry Ingrid

Ik ben nog even aan bedenken of ik dit forum interessant genoeg vind om me in de nieuwe regels te verdiepen. Ik denk trouwens dat OO niet echt verdrietig is als zo'n 50 plusser als ik het opgeef. En ook wel terecht denk ik. Ik kwam hier ook 20 jaar terug uit nieuwsgierigheid, met vragen over vers ouderschap.ย 

IngridT schreef op 21-01-2021 om 18:03:

Ik heb je geliked vanwege je coole profielfoto ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

(en als ik op je naam klik zie ik in 1 oogopslag alle draadjes die je ooit gestart hebt en alle berichten die je ooit geplaatst hebt als Kenfan. Ik denk dat dat is wat verdwijnt als je dat afscherm vinkje zet..)

Waar zit dat afschermvinkje? Eigenlijk moet Kenfan nu ook jouw bericht liken. Zo werkt datย 

Ik heb trouwens een oude nick opgeduikeld. Met slechts 3 berichten uit 2013, maar wel over mijn stokpaardje, hahaha

Even op menuย ย klikken. Dan zie je profiel.ย Klik op bewerken, en zoek t โ€˜afschermโ€™ vinkje. Wel even op opslaanย klikkenย 

( leuk, al die nieuwe opties....๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘)

Begrijpelijk dat het nieuwe forum voor iedereen wennen is. We hebben ons uiterste best gedaan om in het ontwerpen van de nieuwe website te kijken naar de beste gebruikerservaring.ย Al jullie feedback en verbeterpunten zijn enorm waardevol, dus we horen ze dan ook graag รฉn passen het forum aan waar nodig.

Maar er zijn wat onduidelijkheden dus bij deze de antwoorden en oplossingen:

  • de originele bibliotheek is niet mee verhuisd, daarvoor in de plaats werken we binnenkort met bookmarks. Zo kun je alsnog topics opslaan en in je eigen profiel terug vinden. De topics die je op de oude website had opgeslagen in je bibliotheek, zullen dan ook weer opnieuw gekoppeld worden. Ze zijn dus nu even onvindbaar, maar komen zeker weer terug.
  • recente inhoud is bereikbaar viaย https://www.ouders.nl/forum/recente-topics .ย Na jullie input, hebben we besloten om ook weer een directe knop toe te voegen, de locatie moeten we nog bepalen. Dus ook die functie gaan we gauw weer terughalen. Sla de pagina in de tussentijd op als bladwijzer om er rechtstreeks naartoe te gaan vanuit je browser.ย 
  • als je jouw profiel afschermt, ziet niemand meer welke recente topics en reacties je hebt geplaatst. Wel blijft het aantal berichten zichtbaar en de datum van registratie. De inhoud blijft dus anoniem.
  • aliassen en gebruikersnamen moeten uniek zijn. We lezen berichten dat sommige namen al in gebruik zijn. Vervelend. Dit heeft waarschijnlijk te maken met overeenkomstige gebruikersnamen die ooit al eerder gekozen zijn (op de oude site). We konden de aliassen die bij gebruikersnamen hoorden niet automatisch overzetten naar de nieuwe site. Dit komt doordat de aliassen op de oude site niet uniek waren en er vele verschillende aliassen gebruikt werden per forummer. Daarom deze keuze. Begrijpelijk dat het vervelend is als je geen naam kunt kiezen die je gewend bent maar het was technisch helaas niet te regelen.
  • als je ingelogd bent, kun je vanuit de recente berichten direct naar de voor jou nieuwste reactie, het topic zal openen waar je was gebleven.
  • paginanummering zal ook toegevoegd worden bovenaan ieder forumtopic, evenals de mogelijkheid om direct naar het laatste bericht te gaan binnen een topic.

Als er nog meer verbeterpunten zijn, horen we ze graag.

Pollux schreef op 21-01-2021 om 19:31:
IngridT schreef op 21-01-2021 om 18:03:

Ik heb je geliked vanwege je coole profielfoto ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

(en als ik op je naam klik zie ik in 1 oogopslag alle draadjes die je ooit gestart hebt en alle berichten die je ooit geplaatst hebt als Kenfan. Ik denk dat dat is wat verdwijnt als je dat afscherm vinkje zet..)

Waar zit dat afschermvinkje? Eigenlijk moet Kenfan nu ook jouw bericht liken. Zo werkt dat ;-

hahaha. Heeft ze gedaan geloof ik. Ik had opeens ook 1 like. En toen klikte ik er er ongeluk op en toen had ik er twee.....hebย ย ik mezelf geliked?......sorrysorrysorry...was echt per ongeluk..Ik vind dat gelike ย echt niks. Zo instagrammig puberaal. Msch ben ik idd (te) oud.....

IngridT schreef op 21-01-2021 om 19:58:

Even op menu klikken. Dan zie je profiel. Klik op bewerken, en zoek t โ€˜afschermโ€™ vinkje. Wel even op opslaan klikken

( leuk, al die nieuwe opties....๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘)

Oh, dank je Ingrid. Ik had vanmorgen wel het vinkje aangeklikt, maar niet opgeslagen...

Ik mis nog iets: het overzicht van alle forumrubrieken. Maar wellicht dat de terugkeer van Recente Inhoud dat deels ondervangt.

GinnyT schreef op 21-01-2021 om 23:16:

Ik mis nog iets: het overzicht van alle forumrubrieken. Maar wellicht dat de terugkeer van Recente Inhoud dat deels ondervangt.

lamaar.... ย ik zie ze opeens onderaan het scherm staanย 

Het zou op een telefoon een stuk rustiger lezen als niet alle forumrubrieken bij de recente inhoud vermeld worden. Dat was toch nooit zo

Nowee schreef op 22-01-2021 om 13:53:

Het zou op een telefoon een stuk rustiger lezen als niet alle forumrubrieken bij de recente inhoud vermeld worden. Dat was toch nooit zo

Op een computer ook. Dat is echt geen verbetering.

Ik vind het bovendien jammer dat je niet verder terug kunt in de recente inhoud topics. Een pagina is het maximum. Ik gebruik eigenlijk uitsluitend de recente inhoud als ingang, dus dat beperkt mij aanzienlijk.

Eens, ik wil ook meer recente topics kunnen zien. Bladeren dus.

We gaan dat waarschijnlijk morgen of maandag weer toevoegen, nog even geduld dus!

AlexR schreef op 23-01-2021 om 10:36:

We gaan dat waarschijnlijk morgen of maandag weer toevoegen, nog even geduld dus!

super!

gr Angela

Veel nieuwe nicks, dat is weer even wennen, maar als iedereen er een profielfoto bijzet ga ik ze wel makkelijker onthouden denk ik. Moet je natuurlijk niet elke dag je foto aanpassen (aan je stemming ofzo, of aan het onderwerp waarop je reageert)(al is dat ook wel weer een leuk idee!)

AlexOudersnl schreef op 23-01-2021 om 10:36:

We gaan dat waarschijnlijk morgen of maandag weer toevoegen, nog even geduld dus!

Dat is fijn! Verdwijnt dan ook de forumrubriek die er nu bij staat?

Mbt de leesbaarheid: het contrast van grijs op lichtgrijs is niet echt fantastisch. In de berichtjes van forumbeheer blijkt dat er ook zwart op lichtgrijs mogelijk is. Ik zou het heel fijn vinden als DAT de standaardletter zou worden ipv de huidige. Zelf heb ik er (nog) niet heel veel last van, maar ik denk dat het voor veel mensen de leesbaarheid echt zou verbeteren.

Jeetje, wat een gedoe weer dit. Ik plaatste net ergens een bericht en had nog niet zo goed gelezen. Plaatst het forum het dus onder mijn gebruikersnaam en niet mijn alias. Heb heel snel dus mijn gebruikersnaam aangepast maar helemaal niet handig op deze manier. Stoppen doe ik nog niet maar ik merk wel dat ik deze opmaak tot nu toe veel onhandiger vind dan die van hiervoor. Het overzicht van de verschillende onderdelen is weg en ik kan ook nog niet goed vinden in welk onderdeel nieuwe berichten zijn geplaatst. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn, hoop ik.ย 

Tine, je kunt de leesbaarheid aanpassen naar hoog contrast. Ik denk bij instellingen.ย 

Gebruikersnaam en alias

Ik kreeg te laat door dat een eenmaal gekozen gebruikersnaam ook de zichtbare naam zou worden. Ik wil die naam niet in beeld. Dus de alias moet de gebruikersnaam worden en eigenlijk is de gebruikersnaam niet handig gekozen. Hij kan te herkenbaar zijn. Kan hier toch nog iets aan gedaan worden? Ik vraag me nu af of ik dit al gevraagd heb ๐Ÿค”. Ik ben bang dat ik nog niet thuis ben op OO nieuwe stijl.

Wat de alias betreft vind ik het geen goede zaak dat je er maar 1 mag gebruiken. Ook een vaste alias wordt herkenbaar.

Ixia, daarvoor mail je toch even naar [email protected] ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.