Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumbeheerder Ouders Online

Forumbeheerder Ouders Online

26-09-2013 om 15:53

Wat zou je nu nog anders willen zien?

Beste forummers,

We zijn nu drie weken verder en ik wil graag voor de ontwikkelaars nog eens helder op een rijtje zetten wat we nu nog anders zouden willen zien. Geen discussies hier zodat alles weer ondergesneeuwd raakt en ook kun je nu al gewend zijn aan dingen die je eerst niet prettig vond.

Dus puntsgewijs alleen uitleggen wat je nog wilt veranderen en niet herhalen wat er al gezegd is zodat het hier even helder blijft. Graag zie ik dan ook in dit draadje antwoord van de redactie/ontwikkelaars of iets nog komt of dat het niet meer mogelijk is. Bijvoorbeeld: we krijgen geen editfunctie (dat wisten we al).

1 De rij « eerste ‹ vorige … 3 4 5 6 7 8 etc die nu alleen onderaan draadjes staat zie ik graag óók bovenaan. In de rubrieken staat het wel onderaan én bovenaan.

Wie komt met nummer 2?


Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 15:55

Graag een knop "naar boven"

Op oa tablets en machines met Windows 8 werken Home, End, PageUp en PageDown niet. Dan is die knop "naar Boven" dus heel welkom.

Naam forumlid in rubriekoverzicht

Graag zie ik de naam van het forumlid dat een bericht plaatst bij het bericht in het overzicht van de rubrieken. Dat lijkt me technisch niet heel ingewikkeld en ik vind het een verrijking dat ik kan zien door wie een bericht is gepost.

mijk

mijk

26-09-2013 om 17:12

Ik zou vanaf recente inhoud

graag willen kiezen of ik naar het begin van de draad ga of naar nieuwste reacties. Dus op titel van draad naar begin en als je op nieuwe reacties drukt naar het einde...

Aanvulling

Los van de naam van de poster van het onderwerp, zou ik ook graag willen kunnen zien van wie de laatste reactie is.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-09-2013 om 17:18

Recente inhoud

Als je in het overizicht van recente inhoud staat zou het fijn zijn als je ook ziet in welke rubriek een bericht staat.

Bakje

Bakje

26-09-2013 om 17:21

recente inhoud

Ik vind 'recente inhoud' geweldig. Een enorme verbetering ten opzichte van het oude forum. Vooral omdat ik nu draadjes lees, uit rubrieken waar ik vroeger nooit kwam. En dat is een verrijking.
Mij valt op, dat als je in 'recente inhoud' op de tweede bladzijde staat. En je vernieuwt de pagina, om alles weer op nul te zetten, dat je dan in de tweede pagina blijft staan. Het is maar een klein dingetje, maar het is er wel eentje..

Ik ben blij met jullie, met het forum en met de nieuwe lay-out.

titels niet verplicht maken

titels niet verplicht maken - ziehier de redden, het is niet nodig
(wel bij een start van een draad)

donaties

Info over het geven van donaties.

wizzer

wizzer

26-09-2013 om 18:29

alles gelezen

Een knop om alles als 'gelezen' te markeren, zodat we daarvoor niet alles hoeven te openen.

Geen verplichte titels boven reacties.

Geen onnodige witregels.

Suze

Suze

26-09-2013 om 20:37

Zoekfunctie verbeteren en....

Punten 1 en 2 zijn het belangrijkste (voor mij)!

1. Graag bij de zoekfunctie (met zoektermen dus) zorgen dat we kunnen zoeken in ALLE berichten, niet alleen de eerste posting van een draadje. En indien mogelijk zoeken in een paar rubrieken tegelijk (maar niet alle).

2. Als je gezocht hebt, dan graag op datum sorteren (niet op relevantie/hoe vaak de term voorkomt, want dan staan alle jaren door elkaar, veel werk als je recent draadje zoekt) - of in elk geval de mogelijkheid inbouwen op draadje te zoeken.

3. Bij zoeken: bij de zoekresultaten aangeven in welke rubriek de draadjes zitten.

4. Vroeger kon je zoeken op alle termen (uit titel en tekst) voorkwamen, dus ook op namen van topicstarters (maar niet op de naam ingevuld in de regel "Uw (zichtabere) naam of nickname". Dat zou ik graag weer hebben.

5. In de rubriek "recente inhoud" zou ik graag de rubrieken zien.

6. Oude draadjes toch (nog even - periode aangeven!) zichtbaar maken voor diegenen die nog even zelf willen zoeken naar relevante draadjes (en die zelf willen kopieren) voor ze (defintief) onzichtbaar worden en alleen toegankelijk voor OO. Was nl. een erge overval en dure grap als je veel draadjes wilt bestellen. Bovendien weet ik niet hoe al die oude draadjes heten.... (dus kan ze niet bestellen - vroeger kon je ze eerst opzoeken en dan op de bestellen zodat ze makkelijk te lezen waren, groot verschil!).

Verder: prima opgefrist forum, lekker dat scrollen. Vooral het zoeken ernstig verbeteren graag.

Lynna

Lynna

26-09-2013 om 21:35

Inloggen

Bij inloggen heb ik nogal eens dat ik op profiel aanmaken klik omdat de ruimte daartussen zo klein is.
Kan die ruimte vergroot?
Het gebeurt ook nogal eens dat ik als ik ingelogd ben er weer uitgegooid werd.

Ik werk vnl op ipad.

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 22:19

Titels, inklappen en Mijk

Mijk zegt : "graag willen kiezen of ik naar het begin van de draad ga of naar nieuwste reacties. Dus op titel van draad naar begin en als je op nieuwe reacties drukt naar het einde..."
> Dat kan al. Als je je de titel van de draad klikt, ga je naar het begin, als je op "x nieuwe" klikt, ga je naar de laatste reactie, naar de oudste reactie die jij nog niet had gezien, zeg maar.

En dan toch maar op het gevaar af dat ik een fossiel be, maar ik mis het echt nog steeds en misschien kan het technisch wel... Wel de titels handhaven. En dan zou ik zo graag een "inklapfunctie" hebben. Daar bedoel ik mee, dat je met een klik op een knop alle berichten inklapt en dus alleen de titels van een draad ziet.

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 23:00

En alsjeblieft...

... de koppeling naar de chat er weer op, al is die misschien wat gammel. Met mijn normale chatprogramma kom ik er niet op en ik mis de chat!

munt

munt

26-09-2013 om 23:04

gek

Jullie zullen mij wel vreemd vinden maar het niet vermelden van rubrieken in recente inhoud en het niet kunnen inklappen tot titels nodigt mij wel veel meer uit om meer out of the box te lezen. Nu klik ik een discussie aan omdat me die interessant lijkt, ook al staat hij voor mij niet in de "juiste" rubriek.

Suze

Suze

26-09-2013 om 23:07

Alleen punten, niet discussie/reacties in dit draadje

Lucerna, n.a.v. je eerste reacties: je had wellicht het uitdrukkelijke verzoek van Forumbeheer gemist: "Dus puntsgewijs alleen uitleggen wat je nog wilt veranderen en niet herhalen wat er al gezegd is zodat het hier even helder blijft."

Ik herhaal dit even, zodat anderen niet ook weer gaan reageren op reacties van anderen .

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 23:12

Suze

Ik interpreteerde dat uitdrukkelijke verzoek als: "niet herhalen wat mensen vóór jou in *deze* draad al gezegd hebben." Wat in een andere draad ooit gezegd is, mag hier naar mijn idee juist wel kort en bondig worden neergezet. Daar is deze draad juist voor, om zonder alle discussies er omheen puntsgewijs op een rij te krijgen wat de resterende wensen nog zijn. Nou, dat zijn mijn wensen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-09-2013 om 08:45

mijn bibliotheek

Ik zou het fijn vinden om in mijn bibliotheek te kunnen zien of er nieuwe reacties zijn om de draadjes die ik daar geplaatst heb.

Jesse_1

Jesse_1

27-09-2013 om 08:52

Dendy

Zouden die misschien in 'mijn recente inhoud' staan?

Een paar punten

Als ik een reactie heb geplaatst moet ik weer helemaal omhoog scrollen. Dus een 'terug naar het begin'- knop.

Kunnen reageren op een bijdrage, nu moet je naar beneden scrollen. In het vorige forum kon je direkt op een bijdrage reageren. Nu moet je naar beneden gaan en als je terug wil lezen weer omhoog scrollen.

De regel met home forum etc. mag wat duidelijker en beter verdeeld: de meest gebruikte in het midden.

Veel wit in de bijdrages, dat mag wat minder.

De eerste pagina van het forum laat net iets te weinig onderwerpen zien, je moet al direkt naar beden gaan scrollen wil je meer rubrieken zien.

Ik mis toch het lijstje met rubrieken, waar je snel op kon klikken. en inderdaad het overzicht van wie waarop reageert. Met titels, ik vond de titels wel prettig.

Algemene ervaring: ik ben veel meer tijd kwijt met scrollen, teruggaan en zoeken dan voorheen, en dat is jammer.

Tsjor

Lucerna

Lucerna

27-09-2013 om 10:30

alfabetische volgorde

De rubrieken binnen de sublijst "Ouderschap" weer gewoon op alfabetische volgorde. Ik zie geen logica in de volgorde die nu gehanteerd wordt en daardoor zoek je toch langer.

Suze

Suze

27-09-2013 om 11:27

Mijn recente inhoud vullen

Dat tabje is nu nog niet gevuld, maar lijkt me erg handig als daarin MIJN EIGEN postings staan (in welk draadje dan ook).

Wel handig als er niet alleen in de eerste kolom dan Forumrubriek (of zoiets) staat, maar ook aangegeven (tweede regel?) welke rubriek!

Dat zou altijd handig zijn (ook bij Meest recente inhoud), want je ziet dat bijna alle recente inhoud op het forum betrekking heeft, dus die vermelding heeft geen toegevoegde waarde, wel als de specifieke rubriek (evt. afgekort) vermeld wordt.

Nb de nummering van de postings in elk draadje vind ik erg handig!

Christel

Christel

27-09-2013 om 11:30

Die kleuren

Ik snap niets van die kleuren, paars, rood. Waarom niet gewoon alles zwart houden, dat is veel rustiger.

Melding

Is het ook mogelijk om een melding te krijgen dat er een reactie geplaatst is na een reactie van mij of op een eigen geschreven bericht?

GS

GS

27-09-2013 om 12:25

dradenvolgorde in lijst en berichtenkader

Vroeger bleef een bericht/start draad staan daar waar hij ingevoerd was en zag je onder de draadstarter gelijk alle reacties met namen van wie. Die opzet vind ik het prettigst en mis ik heel erg.
Nu krijg je alleen een overzicht van draadjes en verschuift een draad naar boven als er een reactie op is gekomen. Populaire draadjes staan dus bovenaan de lijst. De lijst veranderd hierdoor de hele tijd en dat maakt het terugvinden van draadjes lastig want je hebt geen houvast meer. Gewoon een draadjesoverzicht op volgorde van binnenkomst heeft mijn sterke voorkeur.
Een ander punt is dus dat je de reacties er niet meer gelijk bij ziet. Je moet eerst klikken op de draad en vervolgens scrollen naar tot waar je de discussie had gevolgd. In het oude forum kon je gewoon op een bericht halverwege de draad klikken en met 'volgende' verder gaan.

Ook zou ik graag het bericht-kader willen kunnen vergroten.

Daantje50+

Daantje50+

27-09-2013 om 14:17

Knoppen handig plaatsen

De knop recente inhoud naar boven verplaatsen,zodat je niet terug hoeft te scrollen naar beneden als je de home knop hebt gebruikt. De knop nog een keer onderin plaatsen.

Bij het overzicht na gebruik van Recente inhoud de artikelen weglaten (je zit in het forum) en in plaats van forumonderwerp de naam van de rubriek vermelden.
In hetzelfde overzicht het actieve gedeelte waarin het overzicht staat, iets verbreden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-09-2013 om 15:37

Jesse-1

Dat heb ik net gecontroleerd, maar dat is niet zo.

Kari1

Kari1

27-09-2013 om 18:07

gebruiksaanwijzing

Een uitgebreide gebruiksaanwijzing voor digibeten. Ik krijg het niet voor elkaar om van al die nieuw-meldingen af te komen, je schijnt de recente inhoud te kunnen vernieuwen en daarmee op nieuw-nul te komen, maar hoe?? En wat is het verschil tussen mijn recente inhoud (itt alle recente inhoud) en de bibliotheek, en hoe werk ik daar mee? Ja, ik ben dom (maar meestal wel lief hoor...)
Kari

P.S. als iemand goed tips heeft, altijd welkom, maar dan graag reageren in b.v. het draadje over recente inhoud, niet hier want dit moet een puntenopsomming blijven.

Nieuwste discussie bovenaan

Ik zou het prettiger vinden als de nieuwste discussies bovenaan staan. Ik ben vanavond bijna alle discussies langsgegaan en heb ze op gelezen gekregen. Toen ik na een uur weer keek zag ik in bij een rubriek staan: 1 nieuwe. Ik tik erop: alle discussies zonder nieuwe berichtjes. Bleek dus als achtste bericht een nieuwe discussie te staan met een 0 erbij. Geheel nieuwe discussies zonder reacties staan dus niet bovenaan en zijn ook niet te herkennen als nieuwe discussie. Misschien kunnen die ver totdat er een reactie is, of dat de 0 die eronder staat nog wat meer kan opvallen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-09-2013 om 20:34

Titels graag

Doordat er geen rubrieken vermeld staan in recente inhoud lees ik nu wat meer buiten de geijkte kaders. Dat is eigenlijk best positief.

Wat ik wel merk is dat ik het op een gegeven moment wel gezien heb bij veel draadjes, dan neem ik niet meer te moeite om door te klikken als er nieuwe reacties komen. Ergens is dit wel jammer omdat ik vanuit het oude forum nog weet dat draadjes zich soms verrassend kunnen ontwikkelen en dus van het een op het ander kunnen overgaan. Omdat ik geen titels meer zie in de recente inhoud, mis ik die ontwikkelingen dus waarschijnlijk nogal vaak.

Ik merk dat ik nu toch vluchtiger over het forum heen fladder en dat vind ik jammer. Ik zou het daarom fijn vinden als de titel van de laatste bijdrage aan een draadje te zien is in recente inhoud.

mirreke

mirreke

29-09-2013 om 02:05

Nieuwe draadjes op nul werkt bij mij niet,, en verbeterpunten

en daarbij komt ook, het is een cookie-dingetje, en als je regelmatig je cookies weggooit kun je met die draadjes ook weer opnieuw beginnen.

Wat ik merk: ik vind het onoverzichtelijk vanwege de verspringende draadjes. Ik vind dat erg onprettig.

Waarom bij Algemeen Ouderschap de rubrieken niet op alfabetische volgorde staan, en waarom dan voor de huidige volgorde is gekozen, is mij een raadsel. Onoverzichtelijk.

Ik wil graag ook de naam van de topicstarter in het lijstje met draadjes per rubriek.

Bij recente inhoud kan "forumonderwerp" vervangen worden door de naam van de rubriek waarin het draadje staat.

Wat is de bedoeling van recente inhoud? Ik wil bij mijn recente inhoud graag mijn eigen bijdragen. Graag ook met naam van rubriek ed.

Graag hetzelfde blok met laatste, eerste vorige en paginanummers van een draadje ook erboven! Op de huidige manier, dus dat blok alleen maar onderaan de pagina, blijf je scrollen, en dat is erg gebruikersonvriendelijk. Voor mij n reden om af te haken. Ik heb geen knop home, en backspace werkt niet. Ik heb een Mac.

Ik blijf vallen over de googlebaarheid. Volgens mij kun je het zo doen dat je alleen de namen van de draadjes meeneemt in de google-actie, en niet de tekst van de inhoud of de deelnemers. Verder vraag ik me af, als er echt te googelen valt op echte namen (van het alleroudste forum) of dat niet tegen de wet is. In het archief (waar ik dus niet meer bijkan) in een draadje bij ouders en school wordt deze wet genoemd. Vaak gaat het dan om websites van scholen. In die wet staat dat een groep of forum dat openbaar (dus googlebaar) is, geen privacygevoelige informatie mag laten googelen. En een naam is ook privacygevoelige informatie.
Zo'n forum moet besloten zijn (zoals dit) maar mag dan ook niet googlebaar zijn. Dit geldt bv. ook voor facebookgroepen ed. Of iedereen moet schriftelijke toestemming geven. Maar dat doe ik dus niet.

Dus, controleer even of dat googlebaar maken van een archief waar ook echte namen in staan, wel in lijn is met de wet.
Nogmaals, volgens mij handig op te lossen door niet op inhoud te laten googelen, maar alleen op draadjestopics.

Ik heb lang niet alle eerdere bijdragen gelezen, dus misschien noem ik alles wel dubbel.

Ik begrijp totaal niet hoe het nou zit met het archief. Als ik resultaten krijg kan ik ze vaak niet zien, want geen toegangsrechten. Zo is het archief waardeloos geworden. Doe het dan helemaal weg

Of draai anders alles weer terug.

Ik zie dit alles als een soort betaversie waar nog aan gesleuteld wordt, en waar onze bijdragen een waardevolle bijdrage voor zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.