Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-02-2024 om 20:52
Help, ik kom hier zelf niet uit..
Al 16 jr samen met mijn man, 2 dochters. Laatste jaren gaat het niet heel goed, ik voel niet echt liefde meer, geen houden van. Wel waardering voor de persoon die hij is, lieve man, zorgzame vader.
8 mnd geleden een geweldig leuke man tegen gekomen, hij ook getrouwd. Allebei enorm verliefd, maar niet de intentie om te scheiden. Toch, hoe vaker we elkaar zien, hoe meer liefde en echt houden van. Dit ken ik niet van mezelf.. Hij ook niet. Hij is al vanaf zn 21e met z'n vrouw samen en heeft nooit anders gekend, maar er gaat nu een wereld voor hem open, hoe het ook kan zijn! Hij houdt nog wel van zijn vrouw, maar weinig verbinding en intimiteit.
We kunnen uren praten, zien elkaar 2-3 x per week, kunnen niet zonder elkaar. Al 3 keer geprobeerd te stoppen maar we zoeken elkaar steeds weer op. Hij twijfelt nu of hij alles thuis moet opbiechten.
Ik wil mijn kinderen geen scheiding aandoen, ook omdat ik een prima huwelijk heb, gemoedelijk. Maar de liefde voor die andere man! Die is zo groot en houdt me zo bezig. Ik denk elke minuut aan hem. En hij aan mij..
Wat moet ik nu doen.!
14-07-2025 om 22:16
LifeEvent! schreef op 14-07-2025 om 20:31:
scheiden is zeker al erg genoeg. Maar erachter komen na de scheiding (die kans bestaat nl heel groot) is nog erger. Bedrog op bedrog!
Je partner heeft recht op de waarheid dus op antwoorden!
Zo kan diegene ook verder, zeker als je ouders bent. Een ouderrelatie gebaseerd op leugens is giftig!
Jij wilde het weten. Maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden. Sommige mensen willen dat juist niet. Het kan ook veel kapot maken. En je gaat toch uit elkaar dus feitelijk is die ander je partner niet meer. En gaat de ander zonder jou verder. Dan maakt zo'n medeling alleen maar meer kapot. En je kunt het samen niet verwerken zoals bij een doorstart. Kans is groot dat je een dramatische scheiding krijgt. Reden waarom velen het voor zich houden.
15-07-2025 om 08:56
Izza schreef op 14-07-2025 om 22:16:
[..]
Jij wilde het weten. Maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden. Sommige mensen willen dat juist niet. Het kan ook veel kapot maken. En je gaat toch uit elkaar dus feitelijk is die ander je partner niet meer. En gaat de ander zonder jou verder. Dan maakt zo'n medeling alleen maar meer kapot. En je kunt het samen niet verwerken zoals bij een doorstart. Kans is groot dat je een dramatische scheiding krijgt. Reden waarom velen het voor zich houden.
Als mensen het niet willen weten zullen ze er niet naar vragen. Ik heb een vriendin die is gescheiden omdat hij het niet meer voelde. Kort erna had hij een ander toevallig. Ze wilde idd niet weten of het al speelde tijdens hun huwelijk. Ze was achteraf ook wel klaar met hem en hij was haar "voor" . En dan is het haar keuze het niet te willen weten.
Maar ken ook voorbeelden dat de vermoedens uitkwamen maar er steeds over gelogen werd en dan was de schade van de scheiding nog groter.
Dus eerlijk antwoorden en niet ontkennen als er gevraagd wordt of er een ander is lijkt mij een beter advies
15-07-2025 om 10:22
Ik begrijp wat je zegt hoor. Zelf geloof ik niet in toeval op dit punt. Als er kort na een scheiding opeens een ander opduikt was die eigenlijk altijd al wel in beeld. Je komt namelijk zeer zelden spontaan iemand tegen op latere leeftijd waar je direct een relatie mee wilt en kunt aangaan. Het is als echte single lastig genoeg iemand te vinden. De meeste mensen willen niet alleen zijn. Of de relatie liep al langer niet goed en dan ga je openstaan voor een ander. Die kan dan net dat laatste zetje zijn. Moet je een ander dan nog meer pijn gaan doen? Wat je ook krijgt is dat de overspelige de schuld krijgt van de scheiding (ook naar de buitenwereld toe). Terwijl de relatie al jarenlang niet goed was of iedereen een breuk zag aankomen. Overspel is absoluut nooit goed! Maar ik begrijp wel dat iemand geen zin heeft in nog meer ellende naast de scheiding die al zwaar genoeg is. En dat die affaire niet de reden was maar de slechte relatie. Mensen moeten een afweging maken per situatie.
Soms is het beter niet alles te weten.