Relaties Relaties

Relaties

Affaire van 12 maanden

Hallo,

Ik heb sinds een jaar een affaire met een man die ik ken uit het dorp. 
We komen elkaar regelmatig tegen. Van het één kwam het ander.
We hebben beide een relatie en twee kinderen.

Wat begon met spanning en berichtjes sturen werd al gauw een affaire.
Er zijn weken bij dat we drie keer afspreken. We zijn echt aan elkaar verbonden. Delen veel.

Mijn eigen huwelijk is altijd goed geweest. Alleen ontbrak het bij mij altijd al aan aantrekkingskracht, lichamelijk als emotioneel. Ik ben meerdere keren op een andere man verliefd geweest. Bij hem weet ik niet precies waarvoor hij met mij is, hij heeft een goede relatie verder. Ondanks wij het beide goed hebben, fantaseren we over een leven samen. We zijn jaloers op elkaar. En stapelgek op elkaar.
We hebben al meerdere breuken overleefd, maar vinden elkaar elke keer weer.

Hij wil zijn relatie niet beïndigen vanwege 'het verhaal en je vrouw verlaten voor een andere vrouw'. Ik durf deze stap wel te zetten. Maar een toekomst met hem moet ik loslaten.

Het gaat mij om mijn eigen relatie. Is deze nog te redden? Ik voel structureel geen aantrekking en dat is sinds dit jaar nog erger. Mijn affaire opgeven voelt als een straf, omdat ik dan verplicht wordt verder te gaan in mijn relatie (voor mijn gevoel). Mensen om mij heen zeggen dat ik goed weet wat ik voel en allang gekozen heb. 
Het is ook de angst voor het onzekere. En ik hou wel van mijn eigen man. Maar is dit op maatjes niveau?

MRI

MRI

26-01-2026 om 12:01

Maar weet je man van de affaire? Weet de vrouw van minnaar van de affaire? Zo nee: wees eerlijk. Je denkt een keus te hebben maar die is gebaseerd op leugens en egocentrisme. Zo ja: wat vindt je man ervan? Kunnen jullie de relatie opengooien zodat hij ook buiten de deur kan spelen en jullie je thuis kunnen behouden?
ps "we zijn echt aan elkaar verbonden" nou nee hoor, in een affaire is het altijd zondag en de hechting wordt extra diep doordat het dan ultra leuk is en je niet elkaars vuile sokken wordt geconfronteerd. 

Ik zou mij eerst eens richten op je eigen partner. Natuurlijk gaat dat niet goed als jij de lol elders haalt. En jouw minnaar is heel duidelijk. Jij bent voor erbij. Al die verhalen over een toekomst samen zijn mooie praatjes of spannende praat. Wellicht ook om jou te behouden. Maar geloof dat niet! Jij bent een pleziertje maar niet zijn partner. Ik zou ook heel duidelijk zijn dat jullie niet exclusief zijn en dat jaloers gedrag natuurlijk geen optie is. Hij kiest voor zijn vrouw en is daar open over. Geloof dat ook. Deze affaire is een fantasie want er is geen gezamenlijk leven. Alleen leuke spannende dingen. Dan blijft het natuurlijk heel lang leuk. 

Wat wil jij met je eigen partner? Een platonische relatie als broer en zus kan natuurlijk prima. Maar bespreek dat dan. Nu bedrieg je hem en dat is laf. Of wil je dat het nog goedkomt tussen jullie? Zolang hij niet van dit geheim weet zal dat nooit gebeuren natuurlijk. Ga in gesprek over jullie relatie en de problemen. Hoe ziet hij alles? 

Zou je single willen zijn zonder je eigen partner? Maar dus ook zonder minnaar als partner? En bedenk dan dat jij als single vrouw alle ruimte hebt voor daten en anderen. Echt ga je niet zo afhankelijk opstellen van een onbereikbare en onbetrouwbare man! Want dat hij dit doet en kan zegt ook veel over zijn mindere karakter. Hij kan zijn vrouw en omgeving keihard voorliegen en bedriegen. Zo fantastisch is hij niet. 

En als dit uitkomt heb jij als echte partner natuurlijk geen enkele kans in zijn omgeving. 

Aantrekkingskracht moet toch vanaf 2 kanten komen. Dus jouw man zou jou waarschijnlijk ook niet zo aantrekkelijk vinden. Misschien heeft hij ook er iemand voor erbij. Ik zou open kaart spelen als ik jou was. Mannen zijn niet achterlijk. Je man komt er heus wel een keer achter dat je vreemd bent gegaan. Dus het is beter om eerlijk te zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.