Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

onzeker

onzeker

24-09-2011 om 11:57

Afkappen "belofte"...

ik weet niet of deze rubriek wel de juiste is, maar plaats mijn berichtje toch maar.
Mijn dochtertje zit op tennisles en sinds vorige week zit er ook een ander meisje bij die ook bij haar op school zit en zelfs in dezelfde groep zit.
Ze lessen nu op dezelfde tijd. Haar moeder ken ik alleen van gezicht, maar ga er verder niet mee om.

Moeder sprak mij ineens aan met het idee dat het wel handig is om om en om de kinderen te halen en te brengen. Ik was helemaal van mijn stuk gebracht van dit voorstel en knikte alleen maar een beetje, maar ging er verder niet op in.
Wat nu als die moeder er weer over begint. Ik heb hier eigenlijk achteraf gezien helemaal geen zin in. We moeten zelf soms al vliegen om op tijd te zijn en dochter wil persé dat ik mee ga. Ik houd er daarnaast al helemaal niet van om mij vast te pinnen. Hoe kan ik dit een beetje netjes afkappen als ze erover begint? Ik voel me een beetje schuldig omdat ik al knikte naar die moeder die er wellicht vanuit gegaan is dat ik het wel OK vind.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

24-09-2011 om 12:17

Je geeft zelf het antwoord al

Niet wachten tot zij erover begint, maar gewoon op haar afstappen:
"Hee jij stelde laatst voor om onze dochters om en om te brengen. Dat leek me in eerste instantie een goed idee, maar achteraf zie ik het eigenlijk helemaal niet zitten. Mijn dochter wil graag dat ik mee ga en zelf wil ik liever geen vaste afspraken met anderen in mijn vrije weekend."
Als zij dit vervelend vindt kun je altijd nog toegeven dat je beter niet had kunnen knikken, maar blijf verder gewoon duidelijk: je weet het nu zeker, je wilt het niet.

Of heb je een contract ondertekend en is die mevrouw gewapend??

Groetjes, Maw.

Tja

Zoals Emmawee al zegt.

Maar aan de andere kant....'We moeten zelf soms al vliegen om op tijd te zijn en dochter wil persé dat ik mee ga'.

Is het niet een vreselijk aanlokkelijk idee dat die andere moeder jouw dochter ophaalt & naar tennisles brengt? En dat jij ze dan een uur later ophaalt en weer thuis aflevert?

Misschien niet nu meteen, maar over een paar weken? Als je dochter misschien ook een beetje aan het idee kan wennen? is allemaal leuk en aardig dat je dochter het fijn vindt als je een uur naar haar zit te kijken, maar als je jezelf daar de pip voor moet haasten is dit misschien best een leuk alternatief. denk er eens over, en roep tegen die andere moeder hetzelfde...dat je dochter het tot nu toe erg fijn vond als je meeging, maar dat het best druk is & dat je even over haar idee wilt nadenken. Je komt er voklgende maand op terug.

Of is het een afschuwelijke moeder die riojdt als een kamikaze & altijd te laat is & nooit gordels omdoet, en tegen de kinderen schreeuwt, kortom een type waar je jouw kind absoluut niet 10 minuten per week aan wilt toevertrouwen...

In dat geval...negeer mijn posting, kies voor de Emmawee benadering, en klaar is kees.

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 17:05

Dames

Bedenken jullie er ook even een fijne zin bij die Onzeker kan zeggen als de moeder dan stralend zegt: o, nou, mooi! Dan kan Marietje dus voortaan met jou mee als je toch elke week gaat!!!!

Eh. eh eh.......

Tirza

Emmawee

Emmawee

24-09-2011 om 17:35

Tirza

Die had ik al: "zelf wil ik liever geen vaste afspraken met anderen in mijn vrije weekend."
Ik zou het overigens prima vinden om af te spreken dat je elkaar incidenteel vervangt, als het zo uitkomt. Maar ik zou zelf ook geen vaste afspraken hierover maken.
Groeten, Maw.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-09-2011 om 22:29

Uh, emmawee

Pas op met dat incidenteel vervangen. Niet dat je het niet moet proberen maar houd goed in de gaten dat de verhoudingen niet scheef gaan groeien, als je eraan ergert als ze om de haverklap gebruik zou gaan maken van jouw diensten "want je gaat toch" en dat als jij eens bij haar aanklopt te vaak bot vangt, moet je ook dat tijdig duidelijk maken.

Kan me voorstellen

dat je misschien aarzelt je dochter met iemand die je niet goed kent, mee te laten rijden.

Maar iemands anders kind meenemen? Als die in de buurt woont, is het toch een kleine moeite om die mee te nemen. Blijkbaar heeft die andere moeder het erg druk.

Cato

Cato

25-09-2011 om 09:49

Quality time

Ik breng mijn zoon wekelijks naar een clubje, 15-20 minuten rijden van huis.
Dat is ons 'uitje'. Lekker babbelen in de auto; we bespreken van alles. De rituelen van kaartje voor de parkeergagrage trekken/betalen etc. Heel dierbaar. Zoon en ik zouden het jammer vinden om dit te missen. Overigens doe ik tijdens zijn clubje gewoon boodschappen.

Emmawee

Emmawee

25-09-2011 om 09:49

Liat en brunette

"Maar iemands anders kind meenemen? Als die in de buurt woont, is het toch een kleine moeite om die mee te nemen. Blijkbaar heeft die andere moeder het erg druk."

Maar dat mag iemand toch gewoon lekker zelf uitmaken, of dat wel of geen kleine moeite is?! Ik vind het zelf een grote moeite. Ik vind het (net als Onzeker) al een hele toer om zelf op tijd te verschijnen. Blijkbaar hebben wij het ook erg druk. Of zijn we slecht in plannen ofzo.

En Brunette, je hebt gelijk. Ik maak dit soort afspraken dan ook alleen onder de voorwaarden dat we beiden gewoon nee zeggen als het niet uitkomt.

Groeten, Maw.

Klara

Klara

25-09-2011 om 09:54

Alleen

Je moet het alleen doen als je het zelf ook handig vindt. Ik rijd bijvoorbeeld samen met iemand naar de sport. Zij haalt ze op, ik breng ze. We hoeven beiden maar 2 van de 4 keer te rijden en anders rijd je ook maar met z'n allen achter elkaar aan naar de sport. Het scheelt ook nog benzine en uitstoot. Het levert dus ook wat op: tijd, tenzij je tussendoor inderdaad iets als boodschappen doet. Maar je moet het dus alleen doen als je het zelf ook prettig vindt.

Onzeker

Tip voor een volgende keer dat iemand je overvalt met een vraag, doe niet vaag maar zeg dat je daar even over na wilt denken. En dan zeg je nee of ja. Met of zonder uitleg. Je kunt gewoon doen wat jij wilt, daar hoef je geen argumenten voor aan te dragen.
Ik weet dat jij het niets vind, maar ik vond het altijd erg handig om met andere ouders afspraken te maken voor halen en brengen. Met drie kinderen kort op elkaar is het op de leeftijd dat ze nog niet zelf naar hun sport kunnen erg druk.
Maar als jij het niet wilt, gewoon NIET doen.

Is je dochter ook onzeker?

Verderbordurend op Cobi, waarom wil je dochter perse dat je meegaat? Is daar een goede reden voor? (Welke leeftijd, trouwens). Of is je dochter ook onzeker, net als jij. Want dan zou het misschien goed voor haar (en jou) zijn als je er maar de helft van de tijd bent. Want als het niet echt onzettend noodzakelijk is (en helpen met aan- en uitkleden kunnen andere ouders ook als het nodig is ) kan het je wel hlepen, als je niet meer hoeft te vliegen om op tijd te zijn.
En als het echt toch nodig is dat je op de afpraak terug komt (kijk goed diep in je hart wat de reden is!) dan zeg je dat gewoon tegen de moeder. Dat jij erop terug wil komen, omdat het jou toch niet goed uitkomt en dat je het dus niet wil doen.
Maar met een moeder waar je nu nog niet meeomgaat, kan het toch handig zijn hoor!
Algebra

Dan zeg je toch...

dat je het ontzettend moeilijk vindt om op tijd te komen en dat het je daarom je niet zo'n goed idee vindt.

Zelf zou ik dat niet zo'n grote moeite vinden, vooral omdat het om een klasgenoot gaat. Maar dat is mijn mening.

Emmawee

Emmawee

26-09-2011 om 17:20

Onzeker schrijft zelf

1. Ik heb hier eigenlijk achteraf gezien helemaal geen zin in.
2. We moeten zelf soms al vliegen om op tijd te zijn en
3. dochter wil persé dat ik mee ga.
4. Ik houd er daarnaast al helemaal niet van om mij vast te pinnen.
Waar is dan de win - win?
Groeten, Maw.

Onzeker? waar ben je!?

Want we praten nu alleen maar OVER jou inplaats van MET jou.

Als je echt zo onzeker bent als je nick wil doen geloven...denk dan eens na over alles wat hier gezegd & geschreven is & laat eens wat van je horen!? Hier kan dat heel veilig.

Denk je niet dat je het aanbod van de andere moeder gewoon afkapt omdat het je overviel? En omdat het uit je comfort zone is? Maar gezien je eigen opmerkingen over stress en drukte...zou het stiekem niet heel leuk zijn als je dochter 'gewoon' thuis werd opgehaald voor de tennisles door die andere moeder, en dat jij dan eenhalf uurtje later op jr dooie gemakkie daarheen rijdt, gezellig naar het laatste stukje training kijkt & dan het andere meisje (een KLASGENOOTJE notabene, dus absoluut geen vreemde) thuisbrengt en zelf naar huis gaat? Heerlijk toch?

Nogmaals...behalve als de moeder een monster is, of als je dochter en het meisje aartsvijanden zijn op school of zoiets.

En dan nog, het HOEFT niet...je mag het gerust afkappen als je er om wat voor reden dan ook geen zin in hebt. Maar ik heb echt het vermoeden dat je het gewoon 'eng', 'raar' of 'onverwacht' vond, en daardoor blokkeert & niet meer inziet dat het in principe best wel eens heel handig en prettig kan zijn.

Ingrid

onzeker

onzeker

28-09-2011 om 17:26

Bedankt

voor alle tips en reacties. Ik kan hier veel mee. Punt dat ik erbij wil zijn en dat dochter dit ook graag zo wil is dat dochter wat autistische trekjes heeft die zo nu en dan de kop op steken. Een verandering in een bestaande situatie heeft voor haar heel veel impact. Het heeft ontzettend lang geduurd om in dit ritme te komen en het gaat heel goed nu en ze vindt het heel leuk. Je merkt eigenlijk nu niet zoveel.

Ik wil dit liever niet onderbreken door haar te laten ophalen en thuisbrengen….Dochter kan nl. ineens omslaan met als gevolg dat ik met de 'gebakken peren zit' en een dochter heb die weer helemaal niet meer wil. Die moeder weet dat niet en hoeft dat ook helemaal niet te weten. Die moeder is naar mijn gevoel een type dat altijd net op tijd ergens is of net niet. Ik zie haar heel vaak rennen en vliegen met allemaal kinderen. Dit geeft ontzettend veel stress bij mijn dochter. Tijd is een ding dat heel belangrijk voor haar is. Het is voor mij al heel lastig om haar zonder stress en zonder al te veel tijd op die club te krijgen. feit dat ik er moet zijn is omdat het haar houvast geeft. Heel geleidelijk aan probeer ik vlak voordat de les begint te zeggen dat ik ergens anders ga zitten waar ik haar kan zien. Ik moet dat opbouwen en dat duurt gewoon even.

Moeilijk, moeilijk allemaal maar we komen er wel uit.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-09-2011 om 21:48

Suggestie

En als je nou als reden om het niet te doen gewoon vertelt over dat je dochter een beetje speciaal is, veel structuur nodig heeft, snel van slag is bij veranderingen, of wat je ook maar kunt verzinnen, zonder het woord autisme te noemen?

Rosase

Rosase

28-09-2011 om 23:08

Of gewoon

dat je dochter nog een beetje moet wennen daar op de sportclub en daarom graag heeft dat jij erbij blijft.

Emmawee

Emmawee

30-09-2011 om 09:20

Of...

Je zegt er gewoon niets over. Het staat je toch vrij om het gewoon op je eigen manier te willen doen, los van de reden die daar achter zit? Wat gaat het een ander aan dat je dochter wat meer begeleiding nodig heeft?
Maar als ik hierboven lees heb je dus wat uit te leggen als je dochter graag wil dat je erbij bent.
Stoffer (8) vindt het ook fijn als ik hem naar atletiek breng en als ik erbij blijf. Nou krijg ik geen problemen als ik weg ga en dat doe ik soms ook. Maar ik zou geen zin hebben in een leuke haal- brengconstructie, zeker niet met een min of meer onbekende. We hebben geen autistische trekjes voor zover ik weet. Ik ben ook niet de enige ouder die daar een uurtje tijdschriften zit te bladeren. Ik zou gewoon vriendelijk bedanken. Verder niks.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.