Relaties Relaties

Relaties

Apneutje

Apneutje

28-03-2013 om 23:52

Apneu man

Ik heb zelf slaapapneu, ik weet dat nu een paar maanden en ik heb daar nu ook een apparaat voor dat constante druk geeft waardoor ik nu ook beter slaap.

Echter, mijn man heeft het volgens mij ook. Hij snurkt vreselijk en stopt ook regelmatig. Jarenlang heeft hij gezeurd over mijn gesnurk en toen ik er dan achter kwam dat ik apneu had ben ik er ook wat aan gaan doen.
Hij wil nu echter nog steeds niet ook laten onderzoeken, maar ik lig nu wel regelmatig wakker door ZIJN gesnurk. en ik ben het zat!
Wat kan ik nou eens het beste doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

29-03-2013 om 09:56

Euh...

Jarenlang doorzeuren, net zoals hij eerst gedaan heeft?

nonono

nonono

29-03-2013 om 11:49

Helpt dit?

Apneu is behoorlijk slecht voor je gezondheid, je organen krijgen dan te weinig zuurstof. Helpt het misschien als je hem daar op wijst en zegt daar je je zorgen maakt?

Van het internet:
Daardoor heeft de slaper zuurstoftekort en dat kan leiden tot schade aan de organen zoals het hart. De ziekte kan plotseling overlijden tot gevolg hebben doordat het hart er opeens mee ophoudt.
Doordat het lichaam niet herstelt door een gezonde nachtrust raken hormonen ook van slag, waardoor het lichaam vaak om extra koolhydraten vraagt. Mensen die lijden aan apneu willen dan eten en eten dan ook vaak ongezonde dingen. Daardoor ontstaan er weer insulinepieken en die veroorzaken weer honger. Vaak worden mensen dus ook dikker.
Bovendien komen geheugenverlies en concentratieverlies veel voor. Ook kan er hoge bloeddruk ontstaan, wat weer hart- en vaatziekten tot gevolg kan hebben.

Wanneer je last hebt van slaap apneu wordt de opname van zuurstof in je bloed verminderd. Mede hierdoor en door het gebrek aan diepe slaap loop je meer risico op de volgende aandoeningen en gevolgen:

♦ Hoge bloeddruk

♦ Hartaanvallen

♦ Hartfalen

♦ Hartritme stoornissen

♦ Beroertes

♦ Zwaarlijvigheid

♦ Diabetes

♦ Depressies

♦ Vergeetachtigheid

♦ Ongelukken in het verkeer

Apneutje

Apneutje

30-03-2013 om 15:21

Helaas

al die dingen had ik hem al genoemd, dus nee, dat helpt niet.

nonono

nonono

30-03-2013 om 15:33

Waarom?

En waarom wil hij niet? Is hij bang voor de dokter?

Apneutje

Apneutje

30-03-2013 om 17:21

Niet dat ik weet

het is alleen niet iemand die snel naar een dokter holt. Het zal voornamelijk zijn omdat hij dan ook met zo'n masker kan komen te slapen, dat wil hij denk ik niet. Hij vertelt ook niet waarom hij niet wil.

Anna

Anna

30-03-2013 om 18:56

Vragen?

Apneutje, heb je hem al - bezorgd, dus niet geergerd - gevraagd waarom hij het niet wil? Misschien toch doorvragen, als je niet weet wat erachter zit kan je er zo weinig mee doen...

Andere praktische tip: op een andere kamer gaan slapen mits je die hebt - heeeerlijk rustig! Misschien vindt hij dat ongezellig - en is dat een reden voor hem om toch eens na te denken over waarom hij dat niet wil laten onderzoeken/behandelen.

Het rare is: omdat jij het nu doet, is duidelijker wat eraan te doen is, lijkt me laagdrempeliger dan zonder jouw ervaring.

NB Ik snurk ook, maar volgens mij geen apneu, want ik slaap erg goed, eet ook niet 's nachts en geen last van genoemde gevolgen.. Maar af en toe slapen we dus apart, zodat mijn man dan beter slaapt. En een kruik helpt goed als het koud is .

Apneutje

Apneutje

30-03-2013 om 20:00

zal ik eens doen. Helaas hebben we geen plek over om te gaan slapen, alle slaapkamers zijn bezet. Anders had ik dat allang gedaan namelijk.

Anna

Anna

31-03-2013 om 22:40

Toch alleen slapen...?

Apneutje, heb je er ooit aan gedacht dat je ook kan ruilen met een van de kinderen? Mijn zoon slaapt graag bij ons of een van ons. Met zijn drieen is vaak een beetje veel (al gebeurt dat soms wel als hij 's ochtends heel vroeg naast een van ons in bed glipt), maar hij vind het ook heerlijk bij een van ons te slapen.
Dus soms kom ik 's avonds boven en ligt hij op mijn plek. Dan ga ik (afhankelijk van mijn bui) soms maar gewoon in zijn bed slapen. Slaap ik heerlijk!
Maar dat is dus misschien ook een idee, tenzij je man en/of kinderen daar echt niet aan moeten denken. Trouwens: of jij of man kan dan in bed van kind, misschien, gezien het gesnurk, beter je man!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.