Relaties Relaties

Relaties

anoniem

anoniem

09-10-2011 om 11:25

Ben ik jaloers of is het soms overdreven de band tussen mijn vriend en schoonmoeder,zucht!

Mischien herkent iemand dit wel,ik ben 15 jaar samen met mijn vriend,we hebben samen 3 kinderen,maar ik vraag
me soms af waarom hij met me samen is gaan wonnen niet
met zijn moeder,hij zegt dat jij nooit zoveel liefde hebt gekregen,maar dat is niet waar,hoewel ik wel merk dat hun erg close zijn thuis,maar ik heb vaak het gevoel dat zijn moeder zijn alles is,zoals een hele tijd terug op een feestje,komt zijn moeder naar me toe huilend(beide gedronken)oh onze W zegt dat ik zijn alles ben,ik ben weggelopen,want ik dacht doe niet zo kinderachtig !
En we zijn 3 weken naar Amerika geweest,maar nooit meer,altijd mam wat wil je eten en als hun iets niet zochten gingen ze op de hotelkamer zitten kaarten,hoewel ze zei ga samen maar naar een saloon ofzo en dan bleef iein de hotelkamer,want ik laat mijn ouders hier niet alleen,pfff wat heb ik me ingehouden en geergerd die vakantie,helaas ben ik zelf nogal onzeker en soft,hoewel ik door bepaalde dingen wel assertiever ben geworden de laatste tijd!
Mijn vriend is volgende week jarig en mijn dochtertje 2 dagen later,dit vieren we op ons dochtertjes verjaardag ,dus zei ik misschien kunnen we op jou verjaardag uit gaan eten samen(doen nooit wat met zijn tweetjes geloof ik)zegt mijn schoonmoeder doodleuk nee dat gaatniet op zijn verjaardag,met andere woorden want wij komen dan gewoon(zei ze later)
Ben ik nou gewoon jaloers of is dit ook een beetje overdreven,in het begin van onze relatie had ik er bijna een punt achtergezet,omdat ik via andere mensen hoorde dat ze niet snapte wat haar zoon in me zag en zijn 2 zussen deden gemeen enz,achteraf gewoon jaloezie,maar toch pijnlijk en nog ben ik dat niet vergeten(zouden jullie dat ook hebben,of vinden jullie dat het verleden tijd is en vergeten)
Mijn vriend hoefde zonodig ook niet samen te gaan wonen,hij had het gewoon goed thuis,dat zegt misschien genoeg!
1 zus heeft vroeger ook kwetsende/gemene dingen gezegd,dat zal nooit een grote vriendin worden,we hebben er natuurlijk contact mee en de kinderen kunnen met elkaar overweg,maar we zien elkaar meestal alleen op verjaardagen en bij mijn schoonouders,ze is ook een heel ander type als ik!
Mijn zus zien we overigens ook weinig,doordat we met haar man niet zo goed overweg kunnen(is een betweter en kan van iets kleins een grootprobleem maken,maargoed iedereen mankeert wel wat)
Het is voor mijn vriend ook niet leuk als ik er soms over begin,dan zegt ie ja dat jij niet zon liefde kreeg thuis(moeder bleef thuis tot zoon thuis kwam van uitgaan,al was het 6.00u in de ochtend),maar ik ben niets tekort gekomen,maar het is wel anders bij ons thuis,maar bij iedereen zullen er verschillen zijn en verder zijn ze erg goed voor de kinderen aan beide kanten,je hoort wel eens zeggen dat het anders is een kind van je zoon als van je dochter,maar ze bejandelld ze verder allemaal gelijk en ze heeft ook goede kanten natuurlijk,maar ik vraag megewoon of of dit jaloezie is van mijn kant en ofdat dit ook wat overdreven is....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anoniem

anoniem

09-10-2011 om 11:28

Excuses voor typefouten er ontbreken wat knopjes van toetsenbord

exuses voor typefouten er ontbreken wat toetsen van toetsenbord!

Holiday

Holiday

09-10-2011 om 12:19

Front vormen

Oei, dat is behoorlijk overdreven ja.

Laat je vriend je echt in de kou staan als het er op aan komt, of geef je het allemaal net iets te veel ruimte misschien? Dat is me niet duidelijk.

Op vakantie ga je alleen met mensen die je heeeeeel graag mag en dan nog is het een gok. Dus maak die fout niet meer. En kijk gelijk even waar je nog meer je grens moet gaan trekken. Uit eten samen? Meteen regelen en vriend erbij betrekken. Dan kan schoonmoeder daarna geen roet meer in het eten gooien. Toch? Of het moet zijn dat je vriend dan zijn moeder nog voorrang geeft. In dat geval heb je met hem een appeltje te schillen.

anoniem

anoniem

09-10-2011 om 12:31

Dank je en oh ja ze smsen ook iedere dag nogal wat ha ha

dank je voor je reactie,ik vergeet te vermelden dat ze per dag nogal eens wat smsen,hoor ik dat de kleine van mijn schoonzus veel huilt s nachts vertel ik m dat,oh dat wist ik al,ik zei oh natuurlijk van jullie mam!

anoniem

anoniem

09-10-2011 om 12:36

Zo kan ik nog wel even doorgaan,maar altijd verwend door moeders

zo kan ik nog wel even doorgaan,maar ook altijd erg verwend geweest door moeders,merk je ook,als ons dochtertje van net 1 moet eten en ik ben met de andere kinderen bezig en zeg geef jij haar even eten en we eten bij shoonouders dan pakt schoonmoeder het lepeltje al bij me weg of als ze een pamper aan moet ofzo....
makkelijk zo'n moeder!

Aïda

Aïda

10-10-2011 om 08:58

Hij komt nooit los

een man die na al die jaren nog altijd aan zijn moeder vast zit, door een onzichtbare navelstreng!
Zal nooit loskomen!!
Mijn exman zat/zit ook zo aan zijn moeder vast, dit heeft heel veel ruzie's opgeleverd, heel veel verdriet, en ook heel veel haat en nijd..
Nog altijd zit hij aan haar vast, al heb ik het idee niet meer zo erg dan tijdens ons huwelijk. Na onze breuk heeft hij een half jaar bij haar ingewoond, en hij werd gek van haar wist hij mij te vertellen..
Ik heb daar toen smakelijk om staan lachen en verteld dat hij dat dubbel en dwars verdient had.

Op het moment dat ik brak met mijn ex, heb ik besloten nooit meer een man in mijn leven te laten die nog altijd vast zat aan zijn moeder...
Want je heb dan altijd een 3de in je relatie en dat is er altijd 1 te veel!

Veel sterkte met jou situatie, ik hoop voor jou dat er nopg iets veranderd!

merel

merel

10-10-2011 om 09:27

Niet te veel en te vaak

Ik zou proberen niet te veel en te vaak samen af te spreken. En als ze samen zijn, dan maar een knop omzetten dat oma zich overal mee bemoeit.
De verjaardag, daar kan ik nog wel inkomen, dat is denk ik gewoon een moeder dingetje. Je kan dat wel oplossen door ze uit te nodigen op de koffie in de ochtend ofzo, speciaal een taartje met hun eten. Verder had je het helemaal niet over het etentje moeten hebben, je schoonmoeder blijft neem ik aan niet vanaf de ochtend koffie met taart t/m het avondeten bij jullie? Het handigste is dan wel dat je ze ook niet als oppas vraagt voor die avond natuurlijk. (sowieso misschien niet) Een klein beetje meer afstand inbouwen dus en dan maar incalculeren dat als ze er is het nogal klef is, maar dan is het misschien beter uit te houden. (en geen vakanties meer dus!)

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2011 om 19:26

Goeie help

Dit contact is na 15 jaar huwelijk nog steeds zo intensief? Belachelijk. Zijn moeder heeft meer contact met hem dan ik met mijn kinderen - en die wonen nog (gedeeltelijk) thuis. Híj is niet anders gewend, dat snap ik wel, maar zij zou d'r verstand moeten hebben. Hij heeft JOU, hij heeft zijn eigen gezin, het is kláár. Jij en jullie gezin zouden bovenaan moeten staan. En niet zijn moeder.

Tirza

Waarover zou je jaloers moeten zijn?

Je vraagt jezelf af of je misschien jaloers bent. Ik weet het niet. Toch lees ik geen overdreven dingen in de band van je vriend en zijn moeder. Jij geeft aan uit eten te willen met hem op zijn verjaardag.
Zijn moeder zegt dat dit niet kan, blijkbaar wil ze komen. Of ik had niets gezegd waar ze bij was en ging gewoon uit eten, of ik ga gewoon de dag erop uit eten dan kan moeders een bakkie komen doen.
Ze is 3 weken met jullie op vakantie geweest. Vreselijk. Maar ik zou met niemand anders als mijn gezin 3 weken op vakantie willen, hoeveel mensen ik ook lief en aardig vind. Dus gewoon nooit meer doen.
Een weekendje weg met anderen is het maximum voor mij.
Ze sturen elkaar sms`jes. Het zou mij niet zo storen, of het moest echt ziekelijk veel zijn, maar liever zijn moeder dan een andere vrouw.
Je schrijft dat ze gek is op haar kleinkinderen, alle kleinkinderen zijn gelijk, ook de kinderen van jou. Daarmee zou ze bij mij wel wat credits verdienen.
Overige perikelen in de familie klinken nog al onnodig en gewoon wat respect over en weer is vaak al voldoende voor een redelijke familieband. Dat je zus getrouwd is met een betweter is haar probleem, zwager krijg je er gratis bij. Zussen van je man die in het verleden vervelende en gemene dingen hebben gezegd. Ach, waarschijnlijk was je vriend hun kleine prinsje en eigendom. Ik zou dat loslaten mits dat je er nu wel een normale schoonzussen band mee kunt hebben.
Ook doet het verleden er voor mij niet toe, qua verschillen in opvoeding van beide ouders. Al bleef zijn moeder de hele nacht voor hem op, smeerde ze zijn broodjes en ruimde ze zijn kamer op. Hij woont nu met jou samen. Zolang hij nu maar niet van jou hetzelfde verwacht toch?
Ik begrijp uit je verhaal dat je kinderen van beide kanten grootouders hebben die verschillend zijn maar allemaal dol op de kleinkinderen.
Ik heb een reden om jaloers op jou te zijn.....

zwarte mamba

zwarte mamba

15-10-2011 om 13:03

Overdreven

Hallo anoniempje,

Ik heb het hele verhaal gelezen maar ik zie eigenlijk geen abnormale dingen.
Gewoon een moeder die van haar kinderen houd.
Ze legt jou niks in de weg,zorgt goed voor je kinderen en jullie.
Misschien kun je er zelf nog iets van leren.

Op vakanties blijft altijd een moeilijk verhaal het is geven en nemen

En misschien moet je je niet overal zo druk om maken dingen die 10 jaar geleden gebeurd zijn en die eigenlijk niet zo veel voorstellen waarom zou je je daar nu nog druk om maken ?

En denk er eens over hoe je zelf met je kinderen omgaat je beschermd ze toch ook tegen alles en iedereen en je probeerd ze ook overal mee te helpen enz.

Ik zou het ook erg fijn vinden als mijn kinderen later ook ff een bakkie komen doen. Ze mogen zo vaak en zo lang komen als ze willen.
Ik zal ook altijd voor ze klaar staan.

Ik vind Jou schoonmoeder helemaal niet overdreven.

Gr

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.