Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Maf

Maf

02-08-2011 om 21:53

Ben ik nou gek?

In de loop der jaren heb ik gemerkt dat ik een mate van spanning nodig heb om mijn eigen relatie prettig te houden. Ik zoek soms expres toenadering bij andere mannen, om nog even te 'testen' of ik nog goed in de markt lig, ik ben dol op flirten, een enkele keer ben ik zo ver gegaan via een site in contact te komen met andere mannen, al is het vooral gebleven bij mailen. Maar in die mails ook weer mijn ego flink gestreeld gekregen. Geen foto's, niet teveel details, want uiteindelijk heb ik best veel te verliezen. Maar het resultaat is dat mijn eigen relatie weer een enorme opkikker ervan krijgt!
Ik vraag me af of ik de enige ben die dit doet ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maria

Maria

03-08-2011 om 00:00

Ach joh

gaat vanzelf over als je op de leeftijd komt dat er niet meer naar je gekeken wordt Dus zorg dat je ook je waardevolle dingen uit andere zaken in je leven haalt want die tijd komt voor iedereen.

Nee hoor.

Hoewel ik geen relatie heb, en deze op dit moment ook niet wil, heb ook ik een zekere spanning nodig. Dus 'pols' ik regelmatig of er nog belangstelling voor me is door opmerkingen (blijven wel binnen de perkenhoor) naar mannen toe en hun reactie te horen en door me op een bepaalde manier te kleden (opvallende kleuren, zodat ik gezien word). Het geeft mijn zelfvertrouwen keer op keer een 'boost'. Contact zoeken via een datingsite doe ik niet.

snicksel

snicksel

03-08-2011 om 12:31

Je marktwaarde in de gaten houden

Dat vond mijn moeder heel normaal, en zonder flirten gaat dat niet. Ze is uiteindelijk ruim 42 jaar getrouwd geweest, en was altijd open naar ons dat flirten daar gewoon bij hoort. Al waren haar grenzen wel een stuk strakker, emails hoorden daar zéker niet bij!
Gewoon alleen het ongezegde in het dagelijks leven.
Dus nee, ik vind je niet gek. Ik denk wel dat je je grenzen in de gaten moet houden en dat je dus moet proberen maximaal rendement uit minimale flirtinspanning te halen. Het gaat er om dat je die sexuele streek in je lijf en je leven aanspreekt en voelt. Als je echt goed oplet, waakzaam en alert bent op die stromende hormonen of wat het zijn, kan het al genoeg zijn om gedoucht en gecoiffeerd in mooi ondergoed en een leuk nieuw zomerjurkje rond te lopen. Gewoon goed opletten hoe je van binnen reageert op - al dan niet uitgelokte - mannelijke aandacht.

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 18:30

Marktwaarde?

Marktwaarde? dat doet me toch teveel denken aan de tunesier die mijn opa 40 kamelen bood voor mijn oma...

K. Dootje

K. Dootje

03-08-2011 om 20:46

Ook

Super om af en toe te merken dat je nog 'gezien' wordt, dat kan een veelbetekenende blik zijn, meer hoeft dat ook niet te zien. Met vriend maak ik achteraf grapjes over mijn 'aanbidder'. En het houdt mijn vriend scherp om te beseffen dat er kapers op de kust kunnen zijn.

Yes

Maf ik heb precies hetzelfde. Altijd flodderig geweest en me daar dan Gied over gevoeld over mezelf.
Sinds een paar maanden heb ik echt het gevoel dat ik spanning mis. Ik heb contact via email met een collega en een klant. Heerlijk is dat, echt een oppepper
Maar eigenlijk niet echt de bedoeling ik weet het....
De dertiger jaren dip is het denk ik, nu kan het nog

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

En als je man dit zou doen?

Met het risico conservatief te zijn, kan ik me eigenlijk niets voorstellen bij wat je schrijft. Ja, natuurlijk kijk ik wel eens naar andere mannen, maar ik vind het vooral belangrijk om in mijn relatie mijn best te doen voor elkaar. Dat brengt de spanning en het plezier altijd weer terug. Dus, je leuk aankleden en goed verzorgen voor elkaar, de kaarsjes aandoen in huis, een goed gesprek, lachen tijdens het doen van een spelletje, spannende smsjes sturen.
Ik zou echt not amused zijn wanneer ik van mijn man zou weten dat hij 'egostrelende mails' zou uitwisselen met een vrouw die hij kent via internet. En omdat ik niet wil dat hij dat doet, doe ik dat zelf ook niet. Zelfs als ik hier wel behoefte aan zou hebben.

Ik vind het wel vreemd

Als je al een relatie hebt dan vind ik het wel vreemd om te flirten met anderen. Ik zie daar de lol niet van, je daagt anderen uit maar kan daar uiteindelijk toch niets mee. Besteed die energie liever aan je eigen partner.
Dat mijn man mij leuk en mooi vindt, vind ik het belangrijkste. Ik zou het absoluut niet waarderen als hij met anderen zou flirten.
Je druk maken om je marktwaarde vind ik ook al zo vreemd. Waarom is dat zo belangrijk? Mocht ik ooit weer vrijgezel worden dan is een nieuwe relatie vast niet mijn eerste prioriteit. Flirten zegt bovendien niets over of je met diegene ook een relatie zou kunnen onderhouden.

Marktwaarde?

Dat interesseert me nou helemaal niks, wat mijn (vermeende) marktwaarde zou zijn. Als mijn man me maar leuk vind, en bovenal, als ik mezelf maar leuk vind. Daar heb ik verder de goedkeurende blikken van vreemden niet voor nodig.

skik

Swinger

Swinger

04-08-2011 om 12:54

Marktwaarde!

Heerlijk! Spannend! Flirten kan je dag helemaal goed maken en geeft kleur aan de dagelijkse beslommeringen. Het is heerlijk als je merkt dat anderen van je genieten; dat ze vrolijk worden van jou. Volstrekt onschuldig. En leuk om te delen met je partner.
Tja...en spannende e-mailtjes met anderen zonder dat je partner ervan weet...met het risico op vreemdgaan...dat vind ik vooral jammer voor het stel zelf. Dat je dus je verlangens niet met elkaar kan delen. En elkaar dus angstvallig vasthoudt.
Groet, Swinger

Rosase

Rosase

04-08-2011 om 19:10

Lijkt me ook helemaal niks

Wat een gedoe lijkt me dat. En spannende e-mailtjes uitwisselen met anderen vind ik echt helemaal een no-go. Zou het ook echt niet kunnen waarderen als mijn man dat zou doen.

Ik ben dus ook meer van de stroming die vindt dat je die energie beter in je eigen relatie kunt steken.

Expres

ach een beetje flirten vind ik ook wel leuk, ik kom alleen zelden leuke mannen tegen.

En ik zoek het ook niet op zoals jij. Wel vond ik het wel prettig dat er laatst een erg lekker uitziende papa in de speeltuin erg "charmant" deed tegen mij. Daarna kwam ik ook vrolijk weer thuis inderdaad

Riskant

In een paar maanden tijd zijn 3 goede vriendinnen van mij 'belazerd' door hun echtgenoten die ook wat spanning zochten.....! Het kan zo ontzettend veel kapot maken, mij niet gezien!

Enne...

..die marktwaarde bepaal ik zelf wel, veel objectiever

Dooie mus

Ik denk dat het ook jezelf blij maken met een dooie mus is, als je blij wordt van de gedachte dat je aantrekkelijk bent voor andere mannen dan je eigen. Er zijn zat mannen voor wie het genoeg is als je maar een hartslag hebt, diehard flirts, mannen die een beetje aandacht tekort komen in hun relatie. Zo moeilijk is het niet om aandacht van het andere geslacht te krijgen als je je er even op richt. Dus wat die marktwaarde dan waard is...

skik

K. Dootje

K. Dootje

05-08-2011 om 11:56

Breder

Eigenlijk denk ik dat het meer is dan puur ‘word ik nog gezien’ of ‘hoe aantrekkelijk ben ik’. Ik heb zelf graag ‘intens’ contact met mensen. Een korte blik over en weer waardoor je weet wat de ander denkt en vice versa, in een gesprek elkaar kunnen aanvullen omdat je op dezelfde golflengte zit. Dat kan met mijn kinderen, mijn partner én met anderen. Een simpel soort ‘sein’ onderling dat zegt: ja, het klikt. Dat kan sexueel zijn maar dat hoeft het niet altijd te zijn. Ook de niet-sexuele vallen voor mij onder ‘marktwaarde’. Voelen dat je erbij hoort enzo. Herkenning. Soms heb ik datzelfde goede gevoel als een oud dametje net mij uitkiest om iets van een hoger schap te halen in een supermarkt. Want dat ze net mij kiest is waarschijnlijk omdat ik er niet uitzie als een engerd of een onsympathiek iemand. (of ik was net toevallig op die plek, ook goed) Maak ik mezelf dan blij met een dooie mus? Tja, we zijn onderdelen in een sociaal netwerk en dat bevestigd zien is echt voor mij en doet me goed. Gewoon van genieten en je verstand erbij houden als 't die andere toevallig een knappe man is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.